کنفدرالیسم زنان کوردستان: پیروزی با گریلاهای آزادی و زنان خواهد بود

ک.ژ.ک به تمامی رزمندگانی که در جنگ با دولت اشغالگر ترکیه جانشان را فدا نموده و به جاودانگی رسیده‌اند ادای احترام کرده و عهد فروریختن دیوارهای زندان امرالی، آزادی رهبر آپو و آزادی کوردستان را با تمامی شهیدان تکرار می‌کند.

کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک.ژ.ک) با صدور بیانیه‌ای با به تصویر کشیدن ابعاد جنگ کنونی علیه رژیم متجاوز ترک تأکید کرد پیروزی با رزمندگان گریلا و زنان خواهد بود. ک.ژ.ک با تقدیر از دلاوی گریلاهای در جبهە‌های جنگ می‌گوید آنها خواب‌ عثمانی را برهم زده و زاپ را به کابوسی برای دشمن بدل کرده‌اند.

کنفدرالیسم زنان کوردستان، رزم گریلاها برای دفاع از وطنشان را فدائیانه و نظیر زینب کناجی معروف به زیلان که سه روز دیگر سالروز شهادت اوست عنوان کرده و آنها را به حلقه‌ای آتشین در برابر دشمن تشبیه می‌کند.

این بیانیه با ذکر آنکه رهروان زیلان مقاومت بزرگی در برابر سیستم نسل‌کشی استعمارگر از خود نشان داده‌اند، تصریح می‌کند آنها جاودانگی را با حروف طلائی در تاریخ بشریت به رشته تحریر درمی‌آورند.

ک.ژ.ک به تمامی رزمندگانی که در این جدال مرگ و زندگی، جانشان را فدا نموده و به جاودانگی رسیده‌اند ادای احترام کرده و عهد فروریختن دیوارهای زندان امرالی، آزادی رهبر آپو و آزادی کوردستان را با تمامی شهیدان تکرار می‌کند.

جنگ کنونی در کوهستان را ک.ژ.ک شدیدترین جنگ تاریخی قرن کوردها توصیف کرده و ضمن اشاره به مقاومتی پرشکوهی که گریلاهای کوردستان از روی عشق به وطن و آزادی انجام داده اند اضافه می‌کند:"جنگ در زاپ، آواشین و متینا، سبک چریکی قرن بیست‌و‌یکم را به قوی‌ترین وجه ممکن برجسته می‌کند. گریلا، خواب‌های عثمانیان فاشیست آ.ک.‌پ- م.‌ه‌.پ در زاپ را به کابوسی برایشان بدل کرده و نقشه‌ تمدید لوزان در یکصدسالگی آن را بهم ریخته است."

ک.ژ.ک برای تعریف میزان فداکاری و هوش و چیره‌ دستی گریلاهای آزادی کوردستان، به نابرابری جنگ‌افزارهای طرفین اشاره کرده و می‌گوید گریلا در حالی سپاه دشمن را درهم‌شکسته که حتی کشورهای بزرگ قادر به تحمل یک ماه بمباران جنگندەهای هوایی، حملات پهبادی و دوام در برابر تسلیحات اتمی و شیمیایی نیستند.

این بیانیه در عین حال فراخوان گریلاهای در جبهەهای جنگ از نظامیان ترکیه برای تسلیم کردن خود را پیام‌آور افلاس سیاست نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته که منکر وجود سرزمینی بنام کوردستان شدند و آن را به دست سیاست نسل‌کشی سپردند.