کنگره خلق: از دستاوردهای مقاومت شنگال حمایت می‌کنیم

ریاست مشترک شورای رهبری کنگره خلق با اشاره به تهدید شنگال از  جامعه کوردستان در میهن و خارج از میان درخواست کرد که از دستاوردهای مبارزاتی خلق شنگال حمایت و صیانت کنند.

ریاست مشترک شورای رهبری کنگره خلق به مناسبت جشن ازی پیامی را منتشر کرده و  این عید را به تمامی جامعه ایزدی و تمامی جامعه کوردستان شادباش گفت.

در این پیام آمده است که امیدواریم که جشن ازی به بهانه‌ای برای اتحاد خلقمان و صیانت و دفاع از دستاوردهای مقاومت شنگال تبدیل شود.

متن پیام به شرح ذیل است:

"متاسفانه خلق ایزدی جشن ازی را در شرایط بسیار سختی برگزار می‌کند. پارت دمکرات کوردستان از سال ۲۰۱۴ که شنگال را به داعش تسلیم کرد، اکنون نیز شنگال را به حکومت بغداد تسلیم کرده است. اما خلق ایزدی از سال ۲۰۱۴ به بعد در مقابل تمامی طرح‌ها و قتل‌عام‌های فیزیکی و سیاسی مقاومت و مبارزه‌ای بی‌امان را ادامه داده است. ما مقاومت خلق شنگال را از صمیم قلب تبریک می‌گوییم.  این مقاومت، مقاومتی قهرمانانه و تاریخی است. لازم است که خلقمان به خوبی بر این نکته واقف باشد که مبنای دفاع از ارزش‌های شنگال با مقاومت و مبارزه خلق ما ایجاد شده است. بر این اساس نیز لازم است که خلقمان به نیروی خود متکی باشد. در شرایط کنونی لازم است که جشن ازی به وسیله‌ای برای دفاع و صیانت از دستاوردهای خلق شنگال تبدیل شود.

لازم است خلق کوردستان در میهن و خارج از میهن از شنگال دفاع و حمایت کند. شهادت مام بشیر برای ما و خلق ایزدی ضایعه‌ای بسیار بزرگ بوده و دردی بسیار سنگین به شمار می‌رود. اما در عین حال شهادت مام بشیر وسیله‌ای برای اعتلای مبارزه و دفاع و صیانت از شنگال به شمار می‌رود. بر این اساس است که می‌توان از تمامی شهدا صیانت نمود.

سال ۲۰۱۴ مصادف با عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ پارت دمکرات کوردستان از شنگال  و تحمیل هفتادو چهارمین فرمان علیه خلق ایزدی بود. مسئولیت این فرمان مستقیما بر دوش پارت دمکرات کوردستان است. اکنون نیز امضای معاهده بین حکومت بغداد و هولیر، تداوم همان فرمان پیشین محسوب می‌شود. تلاش می‌شود تا خلق شنگال را تسلیم کنند، امیدها و باورهای خلق ایزدی را درهم بشکنند. خلق کوردستان و خلق ایزدی هیچگاه این را قبول نمی‌کنند و آن را فراموش نمی‌کنند.

خلق شنگال در مقابل داعش به دفاع مشروع خود دست زد. دختران و پسران ایزدی در صفوف یگانهای مقاومت شنگال خود را سازماندهی کردند و از خلق خود دفاع به عمل آوردند و اجازه ندادند که هفتادوچهارمین فرمان شنگال به نتایج خود دست پیدا کند. اکنون نیز در مقابل پیمانی که پ.د.ک با حکومت بغداد امضا کرده است از خود دفاع می‌کنند.

خلقمان در شنگال اکنون در مقابل هفتادوپنجمین فرمان به دفاعی تاریخی دست زده است. مقدس‌تر از مقاومت چیزی وجود دارد. ما مدیون خلق ایزدیمان هستیم که هفتادوچهارمین فرمان را نیز از سر گذراندند و اکنون در مقابل هفتادوپنجمین فرمان مقاومت می‌کنند. دفاع از دستاوردهای شنگال برای ما مسئولیتی انسانی، ملی و اخلاقی است. لازم است که در میهن و در خارج از میهن ما با روح پیروزی از شنگال صیانت کرده و مقاومتمان را اعتلا بخشیم. بر این اساس است که می‌توانیم به توطئه‌های دولت اشغالگر و همکاران آنها پاسخ بدهیم."