کنگره خلق: از مقاومت در زندان‌ها حمایت کنید!

کنگره‌ی خلق به مقاومت زندان‌ها اشاره کرد و خاطرنشان نمود که نباید مقاومت برای پایان دادن  به حصر فقط بر دوش زندانیان قرار بگیرد و باید در هر جایی خلق به صدای زندانیان تبدیل شود.

کنگره‌ی خلق [کوردستان] برای گسترش مبارزات فراخوانی منتشر کرد.

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق در رابطه با مقاومت زندانیان سیاسی پرونده‌ی پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های ترکیه و شمال کوردستان با هدف آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی کنگره‌ی خلق آمده است:

"برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مدت ۱۴۵ روز است که زندانیان سیاسی در زندان ها اعتصاب غذا کرده‌اند. با همین هدف مقاومت خلق در کمپ مخمور ۱۲۴ روز و در کمپ پناهجویان در یونان ۱۰۷ روز است که ادامه دارد.

هدف اصلی پایان دادن به حصر است

ابتدا ما به مقاومتی که در حال انجام است، سلام و درود می‌فرستیم. مقاومت بسیار با معنی و مقدس برای آزادی رهبر آپو می‌باشد. معیار زندگی آزاد و سربلند آزادی رهبر آپو است. به همین دلیل اقدام اول پایان دادن به حصر امرالی می‌باشد.

باید مبارزات ریشهای علیه حصر امرالی انجام شود

دولت اشغالگر ترکیه با حصر امرالی خلق کورد و همه‌ی خلق‌های ترکیه را منزوی کرده است. دولت فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ برای آنکه فاشیسم خود را قدم به قدم پیش ببرند، قبل از هر چیزی حصر سنگینی بر امرالی تحمیل کرده‌اند. به همین دلیل برای مبارزات علیه فاشیسم باید در ابتدا علیه حصر امرالی خود را سازماندهی کنیم. زندانیان سیاسی در زندان‌ها به دلیل ضعف مبارزات این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند.

نباید مسئولیت پایان دادن به حصر فقط بر عهده زندانیان باشد، این امر وجدانی نیست. باید همه به مسئولیت خود عمل کنند

اگر ما مسئولیت پایان دادن به حصر امرالی را فقط بر دوش زندانیان سیاسی بگذاریم، این کار غیر وجدانی است و قابل قبول نمی‌باشد. باید خلق به مسئولیت تاریخی خود عمل کند. باید نیروهای ضد فاشیست در ترکیه و کوردستان و در خارج از میهن، به صدای هزاران زندانی سیاسی در زندان‌ها تبدیل شوند.

در هر جایی به صدای مقاومت زندان‌ها تبدیل شوید

پایان دادن به حصر رهبر خلق کورد قدم اول برای مرحله‌ی "زمان، زمانِ آزادیست". پایان دادن به حصر به صورت دائمی، اساس پایان فاشیسم و اشغالگری است و آزادی رهبر آپو و خلق ما را تضمین می‌کند. بر این اساس ما از خلقمان می‌خواهیم، در هر جایی از این جهان که زندگی می‌کنند، به صدای مقاومت زندان‌ها تبدیل شوند.

سیاست فاشیسم ترکیه و همپیمانانش را رسوا کنید

ما اکنون برای مبارزات فراگیر و متحد اعلام بسیج عمومی می‌کنیم. باید وضعیت رهبر آپو و مقاومتگران زندان را به گوش جهانیان برسانیم و سیاست‌های دولت فاشیستی ترکیه و همپیمانانش را رسوا کنیم."