کنگره ملی کوردستان: انقلاب روژاوا در نهمین سالگرد خود با موفقیت ادامه دارد

کنگره‌ی ملی کوردستان(ک.ن.ک) به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوئیه در روژاوای کوردستان پیامی منتشر کرده و برای قدرتمند کردن و همچنین پشتیبانی از این انقلاب از همه درخواست نمود.

کنگره ملی کوردستان در نهمین سالگرد انقلاب روژاوا با صدور بیانیه‌ای به رنج و فداکاری مبارزانی که برای انقلاب شهید شدند، اشاره کرده است.

متن بیانیه‌ی ک.ن.ک به شرح زیر می‌باشد:

"انقلاب روژاوا در نهمین سالگرد خود با موفقیت ادامه دارد

در ۱۹ ژوئیه سال ۲۰۱۲ کوبانی اولین قدم انقلاب را برداشته و آزاد شد. پس از آن با آزاد کردن دیرک و عفرین انقلاب گسترش یافت. انقلاب قدم به قدم سرتاسر روژاوا را در بر گرفت. این پیشروی انقلاب هنوز هم ادامه دارد. ابتدا ۳ کانتون جزیره، کوبانی و عفرین تاسیس شدند و بر این اساس نیز سیستم خود مدیریتی بنیاد نهاده شد. پس از آزاد کردن گری سپی و به هم متصل شدن  کانتون‌های جزیره و کوبانی، انقلاب وارد مرحله تازه‌ای شد. پس از آن مناطق اشغال شده مانند حسکه، هول، شدادی، منبج، طبقا، رقا، شمال و شرق دیرالزور یکی پس از دیگری آزاد شدند. سیستم خودمدیریتی گام به گام جای خود را باز کرد و اکنون نیز سازمان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه نوسازی می‌شود و شورای عمومی و شورای مناطق سازمان می‌یابند.

انقلاب روژاوای کوردستان فقط یک انقلاب مسلحانه در مقابل اشغالگری و حکومت هژمون‌گرای رژیم سوریه نبود، بلکه پروژه و مدل خودمدیریتی است که بر اساس آزادی، دمکراسی، برابری، همزیستی خلق‌ها و دفاع از محیط زیست تأسیس شده است. این پروژه توجه بسیاری از دوستان کوردستان را از سراسر جهان به خود جلب کرد. از سرتاسر جهان دوستان و همکاران کوردها به روژاوای کوردستان رفتند. بسیاری از آنها نیز برای دفاع از این مدل نوین، جان خود را فدا کردند. یاد همه‌ی کسانی که قهرمانانه جان خود را برای آزادی و دفاع از روژاوا بخشیدند، زنده باد.

بدون شک ایجاد مدل اینچنینی و محقق کردن چنین اهدافی کاری آسان و بدون مشکل نیست. به ویژه در منطقه‌ای که به طور مداوم تحت تهدید حملات دشمنان قرار دارد و از هر چهار طرف تحت محاصره‌ی اقتصادی است.

یک موفقیت بزرگ دیگر روژاوا شکست نیرو و حکومت تاریک و وحشی داعش بود. داعش که بیشتر از نصف جغرافیای سوریه را اشغال کرده بود، نیروی عظیم نظامی و دولتی در منطقه تاسیس کرده بود. با مبارزات آزادیخواهان کوردستان و همکارانشان، داعش شکست خورده و از هم فروپاشید. این یک پیروزی تاریخی برای مبارزان کوردستان بود. موفقیتی که خلق و نیروی ما را بیشتر به دنیا شناساند. راه آزادی و صلح و حل مسائل را بهتر فراهم کرد. به همین مناسبت ما یک بار دیگر به ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ق.س.د تبریک می‌گوییم و امیدواریم پیروزی‌های بیشتری به دست بیاورند. بدون شک این پیروزی نیز با قربانیان بسیاری بدست آمد. با خون هزاران شهید و هزاران زخمی بدست آمد. ما همه خود را وامدار آنها می‌دانیم. به همین مناسبت ما یک بار دیگر در وجود شهدای روژاوا یاد همه‌ی شهدای کوردستان را گرامی داشته و در مقابل روح پاک آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

اما همراه با این دستاوردها تاکنون نیز حملات علیه روژآوا و حملات برای از بین بردن سیستم خودمدیریتی ادامه دارد. دولت ترکیه با همراه ساختن روسیه و همچنین چشم‌پوشی نیروهای بین‌المللی دیگر در ابتدای سال ۲۰۱۸ حملاتی علیه عفرین را آغاز کرده و آن را اشغال نمود. پس از آن نیز به گری‌سپی و سری‌کانی و چند منطقه‌ی دیگر حمله کرده و آنجا را اشغال نمود. در منطقه‌ی عفرین و همه مناطق اشغال شده‌ی دیگر، خلق و مبارزان آزادی مقاومتی بی‌مانند انجام داده و تاکنون نیز مقاومت آنها ادامه دارد. دولت ترکیه و همدستانش همچنان به تهدید و حملات خود ادامه می‌دهند. دشمنان خلق ما و همکارانشان با همه توان خود در تلاش و تکاپو  هستند و حملات وحشیانه‌ی خود را متوقف نکردند. در مقابل این حملات نیز جنگ آزادی، جنگ علیه اشغالگری با قهرمانی و دلسوزی ادامه دارد.

انقلاب روژاوا با فداکاری و قهرمانی و با خون هزاران شهید پیروز شد و دستاوردهایی به دست آورد. برای اینکه این انقلاب به پیش برود، برای آنکه خلق و میهن ما آزاد شود، قربانیان بسیاری داده شد. مقاومت با همت دختران و پسران کوردستان در سرتاسر جهان زبانزد شد. به ویژه مقاومت و دفاع از کوبانی به سنبل و داستانی بین‌المللی تبدیل گشت.

انقلاب روژاوا نه تنها به دلیل دفاع از خود و قهرمانی‌هایش، بلکه به دلیل آنکه خود را اداره می‌کند و به دلیل شیوه‌ی متفاوت تعامل با خلق‌ها و آیین‌های گوناگون و به دلیل خصلت دمکراتیک خود و سازمان دادن جامعه در منطقه به الگویی مبدل شده است. به ویژه که سیستمی آلترناتیو در مقابل سیستم قدیمی حکومتداری در منطقه را از لحاظ عملی به نمایش گذاشته است. در این سیستم نقش زنان آزاد، به نمونه‌ای جهانی تبدیل شده و توجه دنیا را به خود جلب کرده است. نقش زنان کورد در انقلاب روژاوا مورد توجه همه‌ی جهانیان قرار گرفته و با شگفتی بر روی آن کار می‌کنند.

انقلاب روژاوا همزمان انقلاب مشترک خلق‌های منطقه است. خلق‌های کورد، عرب، سریانی، کلدانی-آسوری، ارمنی و چچن، همچنین باورمندان مسلمان، مسیحی، ایزدی و علوی در این انقلاب بر مبنای برابری به زندگی صلح‌آمیز با یکدیگر ادامه می‌دهند. همچنین از لحاظ اتحاد ملی نیروهای کوردستانی نیز اقدامات جدی انجام شد. چندین جلسه با احزاب و سازمان‌های گوناگون در روژاوا برگزار شد و به مرحله‌ی خوبی از درک متقابل رسید.

انقلاب روژاوا با تأسیس سیستم خودمدیریتی و جامعه‌ای دمکراتیک در نهمین سالگرد خود ادامه داشته و با موفقیت پیش می‌رود. به همین مناسبت ما به عنوان کنگره‌ی ملی کوردستان، نهمین سالگرد انقلاب روژاوا را ابتدا به مبارزان آزادی و همه‌ی خلق کوردستان تبریک می‌گوییم. در وجود شهدای روژاوا یاد همه‌ی شهدای کوردستان را گرامی داشته و در مقابل آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم."