کنگره ملی کوردستان: در قونیه وحشیگری و قتل‌عام روی داد

شورای رهبری ک.ن.ک به حمله نژادپرستانه علیه یک خانواده کورد و قتل‌عام آنان از سوی ترک‌های فاشیست اشاره کرد و گفت؛"این حمله‌ای وحشیانه و قتل‌عام بود." ک.ن.ک همچنین از همه درخواست نمود تا بپا خیزند.

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان در رابطه با قتل‌عام یک خانواده کورد ساکن قونیه از سوی فاشیست‌های ترک بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه‌ی ک.ن.ک به شرح زیر می‌باشد:

"عصر روز گذشته نژادپرست‌های ترک در بخش مرام استان قونیه به یک خانواده کورد حمله کردند. ۷ تن از اعضای این خانواده را قتل‌عام کرده و خانه آنها را به آتش کشیدند.  حمله به این خانواده‌ی کورد امری تازه نیست، بلکه در ۱۲ اردیبهشت امسال نیز جمعی از نژادپرست‌های ترک که تعداد آنها حدود ۶۰ نفر نبوده است، به همین خانواده حمله کرده و اعضای خانواده را زخمی و آنها را تهدید به کشتار کرده بودند.

آنچه در قونیه اتفاق افتاده است،  قتل‌عام و ایجاد وحشت است. مدت‌هاست که در شهرهای مختلف ترکیه از جمله در ازمیر، آنکارا، قونیه، افیون، اسکیشهیر، مانیسا و آنتالیا و غیره حملات مشابهی علیه کوردها انجام می‌شود. تاکنون تعدادی کشته و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. این حملات در حقیقت به طور مستقل انجام نمی‌شوند، بلکه توسط دولت ترکیه و توسط حکومت آ.ک.پ-م.ه.پ-ارگنکون سازماندهی می‌شوند. مهاجمان نیز توسط همان‌ها محافظت می‌شوند. هدف از انجام این حملات آن است تا کوردها را ترسانده و آنها را بدون سازماندهی کنند و آنها را مجبور به تسلیم شدن نموده و نابود کنند. دولت ترکیه خود در این رابطه دارای تجربه‌ای طولانی می‌باشد. در پایان قرن نوزدهم و در آغاز قرن بیستم همان اعمال را علیه خلق ارمنی و علیه یونانی‌ها انجام دادند و به آنها حمله کرده و با همین روش حملات خود را آغاز کرده و در آخر آنها را قتل‌عام و ژنوساید کردند. نقشه‌ی دولت ترکیه در مورد کوردها نیز همین است.

خلق ما تحت حملات نابودکننده‌ای قرار دارند. ما اکنون تحت تهدید و خطر قتل‌عام هستیم. ما باید این حقیقت را ببینیم و در راستای آن اقدام کنیم. در مقابل این حملات و مهاجمان نباید هیچ کس به عقب گام بردارد. باید همه به صورت سازمان یافته از دفاع جوهری استفاده کنند. به ویژه کوردها در ترکیه باید به روشی موثرتر و بهتر خود را سازماندهی کرده و با سازماندهی از خود دفاع کنند.

به همین دلیل ما از همه‌ی خلق کوردستان درخواست می‌کنیم، تا در مقابل این وحشت پراکنی سکوت نکرده و خود را سازماندهی نمایند و در میان جنبش آزادی جایی بگیرند. علیه حملات بایستند و از خود صیانت کنند. دشمن هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، ما بر حق هستیم و در مسیر حق قرار داریم و پیروز خواهیم شد.

ما همچنین از افکار عمومی جهانیان، نیروهای دمکراتیک و حقوق بشری درخواست می‌کنیم، تا وحشت پراکنی دولت ترکیه را ببینند و از مبارزات آزادی خلق کورد پشتیبانی کنند.

همزمان ما یک بار دیگر حملات و وحشت پراکنی‌های نژادپرستانه ترک را محکوم می‌کنیم و به روح کسانی که کشته شده‌اند درود می‌فرستیم و به خانواده و بستگان آنها و همه‌ی خلق کوردستان نیز تسلیت می‌گوییم."