کنگره ملی کوردستان: علیه اشغالگری موضع خود را اعلام کنیم

رئیس مشترک ک.ن.ک اعلام کرد که در چارچوب ملاقات و گفتگوهایی که انجام داده‌ایم، مشخص شد که امکان و زمینه اتحاد و همبستگی ملی وجود دارد، اماپ.د.ک پاسخی به درخواستههای ما نداد و از انجام گفتگو و نشست در مورد اتحاد و همبستگی کوردها خودداری کرده است

امروز دوشنبه (٢۶ ژوئیه/ ۵ مرداد) زینب مراد، رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان در نشستی خبری در شهر هولیر پایتخت اقلیم جنوب کوردستان نتیجه نشست‌ها و گفتگوی‌های خود با احزاب، سازمان‌ها و نهادهای سیاسی و مدنی را اعلام کرد.

زینب مراد اعلام کرد:"در نتیجه نشست‌ها و گفتگوهایی که با جریانهای مختلف سیاسی و مدنی داشتیم، برای ما مشخص شده است که زمینه تشکیل یک اتحاد و همبستگی ملی وجود دارد و بر این باور هستیم که با مقاومتی ملی و با پشتیبانی دیگر آزادیخواهان و همپیمانان امکان شکست پروژه اشغال و حملات دولت ترکیه را دارا هستیم.

در پیوند با حمایت احزاب از کارزار اتحاد اعلام کرد، تاکنون تنها پ.د.ک به درخواست‌های ما پاسخ نداده است و موفق نشده‌ایم با آنها دیدار کنیم، برای ما مشخص نکرده‌اند که آێا اتحاد و همبستگی حمایت کنند یا نه، مسئولیت این موضوع به عهده خود آنها است و ما هر لحظه آماده گفتگو با آنها هستیم. تاکنون از دلایل احتمالی خود برای عدم آمادگی برای گفتگو نیز چیزی نگفته‌اند و آنها خود باید پاسخ بدهند.

رئیس مشترک ک.ن.ک در ادامه افزود: "کنگره ملی کوردستان طی دو ماه گذشته تمام تلاش خود را کرده است که نقطه نظرات تمامی جریانها و نهادهای سیاسی و مدنی کوردستان را گوش بدهد و زمینه‌های اتحاد و عمل مشترک را فراهم آورد، این نهاد کوردستانی تمامی توان خود را بکار گرفته است تا با اقدامی مشترک به مقابله با وضعیت خطرناک ایجاد شده بپردازد. وظیفه تمامی افراد جامعه است که مسئولیت تاریخی و اجتماعی خود را درک کرده و با اشغالگری که به ملت کوردستان تحمیل شده است، مقابله کنند، چون ملت کوردستان برای دستیابی به اهداف خود، بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و اتحاد نیاز دارد. این موضوع نیز تنها از طریق گفتگو و درک متقابل فراهم می‌شود."

در ادامه زینب مراد ذکر کرد:"با فاصله‌گیری از جنگ داخلی و انجام گفتگوهای مابین کوردی می‌توان اختلافات موجود را ریشه‌کن کرد و با دیالوگ این اختلافات را کنار گذاشت، عدم هماهنگی، همبستگی و اتحاد جریانهای سیاسی کوردستان تنها به نفع اشغالگران بوده و سنگر مقاومت ملت کوردستان را تضعیف خواهد کرد."

زینب مراد اظهار کرد که کنگره ملی کوردستان تمام تلاش خود را کرده است که با تمامی احزاب سیاسی، فراکسیونهای پارلمانی، نهادها و سازمان‌های مدنی، روشنفکران، دانشگاهیان، سازمان‌های زنان  و سیاستمداران کوردستانی و عراقی گفتگو کند.

همزمان لازم است که تمامی ملت کوردستان و بخصوص احزاب سیاسی، زنان، جوانان، دیگر آزادیخواهان و دوستان خلق کورد تلاش‌های خود را افزایش دهند و احزاب سیاسی کوردستان را تحت فشار قرار دهند تا از اقدامات و سیاستهایی که زمینه جنگ داخلی را فراهم می‌کند، اجتناب کرده و باهم و در یک جبهه علیه اشغالگری‌های دولت ترکیه اقدام و مبارزه کنند.

لازم به ذکر است که طی دو ماه گذشته نشست‌ها و گفتگوهای زیادی توسط کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) شکل گرفت. این نهاد ملی با بسیاری از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، فراکسیونهای پارلمانی باشور کوردستان گفتگو کرده و تلاش کرده است یک کارزار ملی برای مقابله و مقاومت با جنگ تحمیلی و اشغالگری‌های دولت ترک از یک طرف و پرهیز از جنگ داخلی احزاب کوردستانی از طرف دیگر را به پیش برده و به نتیجه برساند.