کنگره ملی کوردستان: توطئه‌ی ۱۵ فوریه در وجود اوجالان علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان انجام شد

شورای رهبری کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک به مناسبت سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه کنگره ملی کوردستان به شرح زیر می‌باشد:

"ما توطئه‌ی ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ که در وجود آقای عبدالله اوجالان، علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان انجام شد را به شدت محکوم می‌کنیم. در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ بی‌عدالتی بزرگی انجام شد. در یک طرف خلق کورد و رهبر پ.ک.ک آقای عبدالله اوجالان و در طرف دیگر نیز دولت اشغالگر ترکیه و دولت‌های همپیمان او قرار داشتند. آقای اوجالان برای مسئله‌ی آزادی خلق خود مبارزه می‌کند، برای آزادی میهنش مبارزه می‌کند، دشمنان و هم‌پیمانانشان، علیه وی به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند درهای جهان را به روی او ببندند و مانع نفس کشیدن او شوند. آنها به وجدان، حقوق بشر و عدالت و اخلاق فکر نکردند.زمانیکه تصمیم گرفتند یک شخصیت برجسته‌ی کوردها را که برای وجدان و عدالت، برای صلح و برابری و آزادی و همه‌ی ارزش‌های انسانی مبارزه می‌کند را ساکت کنند و راه زندگی را بر او ببندند.

ترکیه و همپیمانان جهانی‌اش، از آمریکا گرفته تا چندین کشور اتحادیه اروپا، یونان و تا روسیه و اسرائیل و مصر و کنیا، همه در این باره به توافق رسیدند و منافع خود را در این دیدند که همه‌ی ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته و از همه‌ی توان و دستگاه‌های اطلاعاتی خود علیه آقای اوجالان استفاده کنند که در آن زمان تحت حمایت یونان یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا قرار داشت، تا وی را فریب داده و با خیانت، او را دستگیر کرده و به ترکیه تحویل دهند.

پروسه‌ی توطئه به وضوح نشان داد که این مراکز نتوانستند به خواست و اهداف خود برسند. آنها امیدوار بودند پ.ک.ک که پیشاهنگی جنبش ملی کوردستان را بر عهده دارد، از بین رفته و نابود شود و یا حداقل آن را تضعیف نمایند. اما آنچه آنها انتظارش را داشتند در مدت این ۲۲ سال کاملاً به طور معکوس رخ داد. نه اوجالان از مبارزاتش دست کشید و نه خلق کورد و کوردستان نیز از مسئله‌ی مشروع خود دست برداشتند. پاسخ مردم کوردستان در همان سال توطئه‌ی ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ مشخص شد. در انتخابات شهرداری‌های ترکیه در مارس ۱۹۹۹ تعداد بسیاری از شهرداری‌ها از جمله کلانشهر آمَد به دست کوردها افتاد. در همان زمان توطئه خنثی شد.

هم آن زمان و هم امروز نیز دشمن و همکارانش در مقابل مبارزات اوجالان و پیروزی‌های مردم کوردستان شکست خوردند. در طی این ۲۲ سال آن‌ها را روسیاه کرده و اوجالان و مردم کوردستان را روسفید نمود. در این ۲۲ سال حق و عدالت بر ناحقی و بی‌عدالتی پیروز شد. در نتیجه اوجالان و پ.ک.ک و مردم کوردستان نیز مبارزات خود را به مراحل بالاتر رساندند.

در حال حاضر نیز دولت اشغالگر ترکیه در باکور کوردستان نه تنها به نیروهای مسلح مدافع کوردستان حمله می‌کند، بلکه همزمان به همه‌ی دستاوردهای خلق کوردستان هجوم می‌برد. شهرداری‌های کوردها را به اشغال خود در‌می‌آورد و روسای شهرداری‌ها و پارلمانتارها و سیاستمداران را در هر سطحی دستگیر و زندانی می‌نماید. می‌خواهد اینگونه خلق کوردستان را بترساند و مقاومت و اراده‌ی مردم را از بین ببرد.

دولت اشغالگر ترکیه نه تنها در باکور کوردستان بلکه در باشور و روژاوا و روژهلات کوردستان نیز با کوردها دشمنی می‌کند. از لحاظ بین‌المللی تلاش می‌کند کوردها شناخته نشوند. در میدان نیز با دشمنان کوردها همکاری می‌کند. در پروسه‌ی رفراندوم باشور کوردستان با رژیم ایران و عراق دست به همکاری زده و علیه باشور کوردستان دست به حمله زدند. سه سال پیش نیز به شیوه‌ای وحشیانه به عفرین حمله کرد. یک سال پیش نیز به سریکانی و گریسپی حمله نمود. در حال حاضر نیز دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد مناطق دیگری از روژاوای کوردستان را اشغال نماید و در این باره از هر لحاظ در تلاش و تکاپو می‌باشد.

بیشتر از یک سال است که دولت اشغالگر ترکیه حملات گسترده‌ای به باشور کوردستان آغاز کرده است. درست در سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی حملات گسترده‌ای را علیه منطقه گاره آغاز نمود. این هم پیامی واضح به ما کوردهاست که توطئه همچنان ادامه دارد. توطئه در وجود عبدالله اوجالان از سوریه آغاز شد. می‌خواهند با حمله به باشور کوردستان آن را به نتیجه برسانند. اکنون در منطقه‌ی گاره جنگ سنگینی در جریان است. نیروهای گریلا با قهرمانی بی‌مانندی در حال مقاومت و دفاع هستند و ضربات سنگینی به دشمن زده‌اند. پشتیبانی و همکاری با این مقاومت وظیفه‌ی اصلی همه‌ی ماست. دولت ترکیه دشمن اصلی کوردهاست. باید همه‌ی نیروهای کوردستانی در مقابل این حکومت اشغالگر بایستند.

۲۲ سال از توطئه‌ی ۱۵ فوریه می‌گذرد. آقای اوجالان تاکنون در زندان و در حصر شدیدی بسر می‌برد. اکنون دوستان کوردها در سطح بین‌المللی و تحت عنوان «زمان، زمان آزادی است» کمپینی گسترده برای آزادی آقای اوجالان آغاز کرده‌اند. ما به عنوان ک.ن.ک از این کمپین پشتیبانی می‌کنیم. از همه کوردستانیان هم می‌خواهیم از این کمپین حمایت کنند.

خلق کوردستان در آزمون بزرگ و پیشاهنگی چند ساله‌ی خود قربانیان بسیاری داده است. همیشه به طور مداوم به رهبر و روسای خود احترام گذاشته است. در اطراف احزاب و سازمان‌هایی که مفتخرانه مسئله کورد و کوردستان را پیش برده‌اند، جمع شده است. اکنون در چهارچوب اتحاد ملی و میهنی مبارزات آزادی را تقویت کرده و در سنگر مقاومت تا پیروزی نهایی به مبارزات ادامه خواهد داد.

کنگره‌ی ملی کوردستان در سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه یک بار دیگر از همه‌ی کوردستانیان می‌خواهد، در داخل میهن و در هر جایی که هستند، صدا و فریاد مبارزات برای آزادی آقای اوجالان و آزادی کورد و کوردستان را بلند کنند. اتحاد داخلی و هم‌پیمانی با دوستان را افزایش داده و آن را تقویت نمایند و دشمنان و همپیمانان آنها را شرمسار نمایند.

همچنین ک.ن.ک از همه‌ی کوردستانیان می‌خواهد با شرکت در محکوم نمودن توطئه‌ی ۱۵ فوریه، موضع‌گیری خود در مورد مسئله‌ی کورد و کوردستان را به همه‌ی دوستان و دشمنان اثبات نمایند."