کنگره ملی کوردستان: ژینا امینی یک قربانی دیگر رژیم ایران است

کنگره ملی کوردستان در رابطه با قتل ژینا امینی از سوی نیروهای رژیم ایران بیانیه‌ای منتشر کرده و خواستار حضور خلق کورد در اعتراضات علیه جنایات دولت ایران شد.

شورای اجرایی کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در بیانیه‌ای قتل ژینا امینی (٢٢ ساله) اهل سقز از سوی شکنجه‌گران پلیس رژیم ایران را به بهانه واهی 'بی‌حجابی' محکوم کرده است.

ک.ن.ک در بیانیه خود یادآور شده است، اشغالگران کوردستان برای نابودی خلق کوردستان از هیچ گونه شکنجه و جنایتی چشم‌پوشی نکرده‌اند و در ادامه می‌افزاید:"همیشه به بهانه‌های واهی دست به جنایت می‌زنند. ژینا امینی، زن جوان ٢٢ ساله اهل سقز در سفر به تهران به بهانه بی‌حجابی از سوی پلیس موسوم به گشت ارشاد دستگیر شده و سپس در شکنجه به شهادت رسیده است. جنایت دیگری که نه تنها نقض آشکار حقوق بشر است، بلکه همزمان قوانین یک رژیم دیکتاتور و وحشی را مورد بازخواست اخلاقی، قانونی و سیاسی قرار می‌دهد.

چند روز پیش از این جنایت، یک فرد خودفروش و نوکر (جاش) رژیم ایران در مریوان درصدد تجاوز به یک زن جوان بود، این زن برای صیانت از شرافت خویش، خود را از طبقه دوم ساختمان به پایین انداخته و جانباخت.

تمامی جرایم در این كشور از سوی سازمان‌های رسمی و پلیس رژیم در مقابل چشم‌ جهانیان صورت می‌گیرند. کارنامه رژیم ایران مملو از سرکوب صداهای آزادیخواه و عدالت‌جوست.

ما همچون کنگره ملی کوردستان این جنایت و عاملان آن را محکوم می‌کنیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده، دوستان و بستگان قربانیان اعلام می‌داریم. از خلقمان در روژهلات (شرق) کوردستان دعوت می‌کنیم که همچون خلق سقز به خیابان‌ها سرازیر شده و علیه این جنایت صدای خود را بلند کنند، نارضایتی خود را اعلام نمایند و یکبار دیگر چنین حمله و تعرضی را قبول نکنند. بویژه زنان که مستقیما هدف چنین جنایاتی قرار می‌گیرند، نباید سکوت کنند. باید موضع خود را اعلام کنند."