کودار: شهادت، هزینه‌ای برای ممانعت از نسل‌کشی خلق‌ کورد است

کودار به مناسبت شهادت چهار گریلای پژاک در سال ١۶ شهریور در حوالی شهر سنه بیانیه‌ای منتشر کرد و با آرمان‌های شهدا آرگش کارزان، تولهلدان سنه، دلووان فدا و روژهات شَر تجدید پیمان کرد.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان (کودار) به مناسبت سومین سالروز شهادت چهار گریلای پژاک در اطراف سنه بیانیه‌ای منتشر کرد. کودار همچنین یاد و خاطره زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی سه جوان کورد که از سوی رژیم اعدام به شهادت رسیدند را گرامی داشته است.

متن بیانیه به این شرح است:

"شهادت در میهنمان کوردستان هزینه‌ای است برای حصول آزادی خلق تحت ‌ستم کورد. ده‌ها هزار فرزند غیور خلقمان تاکنون این ارزش را به جان‌خریده‌اند و به مبارزات پایدار خلقمان ادامه داده‌اند. شهادت رفقای گرانقدر «آرگش کارزان، تولهلدان، دلووان و روژهات» در سال ۲۰۱۸ در حوالی سنه، مبارزات برحق خلقمان را به بهای فدایی‌گری‌شان به آزادی نزدیک ساخت. یک روز پس از آن نیز سه زندانی کورد به نام‌های «زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین‌حسین‌پناهی» اعدام شدند.

در ۶ سپتامبر ۲۰۱۸ (۱۶ شهریور) در جریان یورش سپاه‌ پاسداران اشغالگر ایران به گروه گریلایی پژاک در حومه سنه، رفقای گرانقدر«آرگش کارزان، تولهلدان سنه، دلووان فدایی و روژهات» در عین مقاومت و فدایی‌گری به شهادت رسیدند. رفیق آرگش و تولهلدان از اعضای «شورای مدیریت» «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق ‌کوردستان(کودار)» بودند که با پیشاهنگی خود سال‌های سال بدون کوچک‌ترین چشمداشتی با فداییگری تمام ‌عیار به خلق خود خدمت کردند. این رفقای پیشاهنگ گرانقدر با رنج‌های بی‌پایان، فداکاری و فداییگری بی‌نظیر خویش به الگوی گریلای مدرن برای رفقای خود مبدل‌ شدند. حضور آنها در مناطق مختلف سنه و پیشبرد مبارزات آزادیخواهانه و برحق خلقمان در جای‌جای روژهلات کوردستان از آرزوهای آن رفقا بود که با فدایی‌گری خویش به آن همت ‌گماردند.

رژیم اشغالگر ایران با حملات خویش و شهادت رفیق آرگش و رفقایش و نیز یک روز پس از آن اعدام «زانیار و لقمان مرادی و رامین‌ حسین‌پناهی» خواست با سیاست ارعاب و سرکوب روند نسل‌کشی علیه خلق ‌کورد را تسریع نماید، اما با مقاومت نیروی گریلا و خلقمان مأیوس گشت. این حملاتی رژیم اشغالگر مصادف با سالروز مرحله دوم «حماسه قندیل در ۲۰۱۱» و شهادت رفیق فرمانده «سمکو سرهلدان(ماجد کاویان)» بود که معنایی جز «تداوم‌دادن به سیاست شکست‌خورده نسل‌کشی» نبود. مبارزات امروز نیروی گریلا که مدام در حال رشد و پیشرفت روزافزون است در سایه شهادت رفیق آرگش و رفقایش، سیاست‌های نسل‌کشی را خنثی ساخته. شهادت، هزینه‌ای برای ممانعت از نسل‌کشی خلق ‌کورد است.

همچو «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان(کودار)» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رفقا «آرگش، تولهلدان، دلووان و روژهات» و «زانیار و لقمان مرادی و رامین ‌حسین‌پناهی» از خلقمان، زنان، جوانان و اقشار تحت‌ستم جامعه خویش در شرق کوردستان و ایران دعوت بعمل می‌آوریم که در مرحله کنونی به پاسداشت یاد و خاطره رفقا به پاخیزند و از راه شهدایمان صیانت بعمل آورند. در سال جاری با اعلام «کمپین نه به اعدام، بله به دمکراسی» حقانیت راه مبارزاتی خلقمان را به جهانیان اعلام کرده‌ایم. بنابراین خلقمان و جامعه فداکار کورد لازم است از آن کمپین حمایت نمایند تا مبارزات فرزندان فدایی خلقمان به آزادی وصول گردد. مبارزه برای آزادی مسلما پیروز نهایی خواهد بود."