کودک‌کشی نظام جمهوری اسلامی/ نیروهای امنیتی پدر مزگین پلنگی را در ماکو بازداشت کردند

چند روز پیش خبرهایی درباره قتل یک دختربچه در جریان تیراندازی نیروهای انتظامی ایران به سوی یک خودروی سواری در زنجان منتشر شد. اکنون معلوم شده که او یک کودک کورد از اهالی ماکو بنام مزگین بود. پدر مزگین بازداشت شده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته گفته شد که یک کودک با تیراندازی نیروهای انتظامی به یک خودروی سواری در زنجان کشته شد. حالا معلوم شده که این کودک ٧ ساله نامش مزگین پلنگی از اهالی ماکو بوده و در شهرستان چاراویماق استان آ‌ذربایجان‌ به قتل رسیده است.

مقامات نظامی و رسانه‌های دولتی ایران این اتفاق را به کلی تکذیب کرده بودند و اکنون خانواده مزگین جهت عدم اطلاع‌رسانی در اینباره تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته اند.

گزارش‌ها حاکیست، کمال پلنگی پدر این کودک در حین برگزاری مراسم ترحیم فرزندش در روستای ملاحسن ماکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع درباره واقعه قتل مزگین پلنگی به شبکه حقوق بشر کوردستان گفته است بعد از ظهر روز چهارشنبه ٢٩ دی‌ماه  خودروی سواری یک شهروند کورد که برای دیدار با بستگان خود راهی تهران بود در اتوبان تبریز به زنجان به دلیل نبود مدارک ماشین تحت تعقیب گشت نیروهای انتظامی قرار گرفت.

به گفته این منبع، گشت نیروهای انتظامی علی‌رغم اطلاع از وضعیت سرنشینان این خودرو در جاده هشترود به قره‌آغاج اقدام به تیراندازی مستقیم کرده و پس از اصابت دست‌کم ۱۵ گلوله به بدنه خودرو، یکی از سرنشین‌های خودرو به نام مزگین پلنگی ۷ ساله با اصابت گلوله به سرش درجا کشته و خواهر دیگر وی به نام فلک پلنگی از ناحیه پا زخمی شد.

نیروهای انتظامی جسد این کودک را به پزشكی قانونی منتقل کرده و روز شنبه ۲ بهمن ماه به خانواده‌اش تحویل دادند و او در زادگاهش در روستای ملاحسن ماکو به خاک سپرده شد.

طبق این گزارش، در چند روز گذشته خانواده این کودک بارها مورد تهدید نیروهای امنیتی قرار گرفت تا اقدام به اطلاع‌رسانی نکنند. تا اینکه دیروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه، بهمن کمال پلنگی، پدر این کودک در مراسم ترحیم فرزندش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.