کوما جفاکین کوردستان: باید با آزادی رهبر آپو، ادای دَین کنیم

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعلام کرد که فعالیت برای آزادی اوجالان وظیفه‌ای انسانیست و افزود:"ما باید با شرکت در مبارزه برای آزادی رهبر آپو ادای دَین کنیم."

ریاست مشترک شورای رهبری کوما جفاکین کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت ٢٣مین سالگرد توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر علیه رهبر عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"در آستانه آغاز سال ٢۴ توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر ١٩٩٨ علیه رهبر آپو، همه نیروهای دخیل در این توطئه را به شدت محکوم می‌کنیم، در وجود رفیق خالد اورال و آینور آرتان از شهیدان مقاومت که با شعار «هیچ نیرویی نمی‌تواند روز ما را سیاه کند» پیشاهنگی مبارزه را علیه توطئه بر عهده گرفتند یاد و خاطره تمامی شهیدان را گرامی می‌داریم.

توطئه‌ای که علیه رهبر آپو انجام شد، نه تنها توطئه علیه پ.ک.ک و خلق کورد، بلکه علیه تمامی خلق‌های خاورمیانه به انجام رسیده است. با این توطئه خواستند مبارزه آزادی و دمکراسی خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه را خفه کنند. خواستند مانع گسترش خط مبارزه آزادی زن که رهبر آپو در ٨ مارس ١٩٩٨ آنرا اعلام نمود شوند. گفته 'فعالیت حماسی که پس از اسارت رهبر آپو ناتمام باقی ماند' بیانگر این واقعیت است. رهبر آپو در نخستین روزها اعلام کرده بود که این توطئه به اندازه‌ای که علیه کوردهاست علیه خلق‌های ترکیه نیز می‌باشد.

رهبر آپو زمانیکه مبارزه آزادی خلق‌ کورد را به پیش می‌برد و در تلاش حل تنش‌ها و بحران‌های سیاسی خاورمیانه بود این مبارزه را واجد ارزش بزرگی دانسته است. زیرا رابطه حل مسئله کورد با دمکراتیک شدن خاورمیانه را به درستی مشاهده کرده بود. به همین دلیل علیه ذهنیت نژادپرستی و مذهب‌گرایی خلق‌های خاورمیانه که آنان را رودروی هم قرار می‌دهد مبارزه نمود. بر اساس خواهری-برادری خلق‌ها و باورمندی‌ها مبارزه برای پایان دادن به جنگ‌های اتنیکی و مذهبی به یکی از فعالیت‌های اساسی ایشان مبدل شد. در آن سال‌ها بنیان‌های حل ملت دمکراتیک را آشکار کرد.

توطئه بین‌المللی همزمان علیه پروژه خاورمیانه دمکراتیک طرح شده از سوی رهبر آپو بود. این پروژه متکی بر آزادی زن بر اساس خواهری-برادری خلق‌هاست. اینچنین پای مزدوران را از خاورمیانه کوتاه خواهد کرده و تأثیر نیروهای هژمونگرا را کاهش می‌دهد. توطئه‌گران بین‌المللی زمانیکه طرح مداخلات گسترده در خاورمیانه را طرح کردند خواستند که به موجودیت جنبش آزادیخواهی و دمکراتیک [کوردستان] پایان دهند. هدف مشرکت نیروهای بین‌المللی و نیروهای قاتل-استعمارگر زمینه‌های این توطئه را فراهم کرد. نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی با سردستگی ایالات متحده آمریکا و ناتو، برای جلوگیری از فروپاشی رژیم ترک که دشمن دمکراسی و آزادی در خاورمیانه، برای جلوگیری از دمکراتیک شدن ترکیه به این توطئه دست زدند.

آنهایی که با شعار «هیچ نیرویی نمی‌تواند روز ما را سیاه کند» علیه این توطئه با شیوه‌ای فدایی اطراف رهبر آپو به حلقه‌ای آتشین مبدل شدند از نخستین روز اعلام کرده بودند که توطئه را خنثی می‌کنند. رهبر آپو یاد این شهدا را گرامی داشت و حتی در پایبندی به آنان مبارزه برای خنثی کردن توطئه را به پیش برده است. ما زنان، جوانان و آحاد خلق‌هایمان بر اساس دستور این شهیدان ٢٣ سال است از رهبر آپو صیانت می‌کنیم و مبارزه برای خنثی کردن توطئه را بدون وقفه ادامه می‌دهیم.

رهبر آپو با گفتن 'توطئه‌های بین‌المللی نمی‌توانند مانع پیشرفت‌ها گردد، حتی به این پیشرفت‌ها سرعت می‌بخشد' هر لحظه و هر روز علیه توطئه‌گران مبارزه نمود. تمامی رمز‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی توطئه‌گران را آشکار کرد و پارادایم را طرح کرد که به ریشه‌کن کردن آنان می‌انجامد. با تحلیل‌هایی که در امرالی به عنوان منزوی‌ترین مکان تاریخ بشریت به انجام رساند، پارادایم جامعه دمکراتیک، اکولوژیک و آزادی زن را آفرید و آنرا به خلق‌ها سپرده و اینچنین به حسابخواهی تاریخی از توطئه‌گران برخواست. موانع پیش روی زندگی آزاد و دمکراتیک انسانیت را به شیوه‌ای واضح نشان داده است، راه مبارزه آزادی و دمکراسی را تا بی‌نهایت هموار نموده است. با این پارادایم و خط تئوریک و ایدئولوژیک، تاریخ زندگی آزاد و دمکراتیک را به رشته تحریر درآورده است. با این خط رژیم‌های استعمارگر اقتداگرا مردسالار برای نخستین بار بسوی نابودی سوق داده شده و هر روز به پایان خود نزدیکتر می‌شود.

رهبر آپو در خلال ٢٣ سال اسارت حتی یک روز گلایه‌ای بر زبان نیاورد و عقب ننشست. اساس زندگی برای مبارزه آزادی خلق‌ها، انسانیت و زنان به ایشان روحیه بخشیده است. با شور و شوق آنکه نفع بیشتری به خلق کورد، زنان و انسانیت ببخشد زیسته است. رهبر آپو در سلول یک نفره ٢٣ سال است که با این احساس و ایستار به زندگی خویش معنی بخشیده است، پس ما که دارای فرصت‌های بیشتری هستیم، باید در هر زمان با همان روحیه، شور و شوق و تمامی توان خود در کارزار «روز روزِ آزادیست» شرکت کنیم.

ما باید در سال ٢۴ به فاشیسم و حصر پایان دهیم. رهبر آپو و خلق کورد را آزاد کنیم. آزادی رهبر آپو و خلق کورد همزمان به معنی پیروزی مبارزه آزادی و دمکراسی خلق‌های ترکیه، خلق‌های خاورمیانه و بشریت می‌باشد."