کوما جفاکین کوردستان: از آرمان‌های مام جلال صیانت می‌کنیم

شورای رهبری ک.ج.ک به مناسبت چهارمین سالگرد وفات مام جلال طالبانی پیامی منتشر کرد.

شورای رهبری کوما جفاکین کوردستان در پیامی به مناسبت چهارمین سالگرد وفات مام جلال طالبانی بر اتحاد و همبستگی داخلی خلق کورد و مقابله با اشغالگران کوردستان تأکید نموده است.

متن پیام ک.ج.ک :

"در چهارمین سالگرد وفات مام جلال طالبانی رهبر و موسس اتحادیه میهنی کوردستان و رئیس جمهوری عراق، یاد وی را گرامی می‌داریم و پایبندی خود به راه آزادیخواهانه و میهن‌دوستانه‌ی او را تکرار می‌کنیم.

در تاریخ هر ملتی کسانی پیدا می‌شوند که با دانایی تاریخی خود، کار آمدی سیاسی و موضع‌گیری انقلابی مهر خود را بر رخدادها و حوادث زده و به بخشی از هویت و تاریخ آن ملت تبدیل می‌شوند. آقای مام جلال طالبانی نیز یکی از آن شخصیت‌هایی است که با بیشتر از حدود نیم سده مبارزات خود در راه حقوق و آزادی خلق کورد، جای پای وی در دستاوردهای هر چهار بخش کوردستان و به ویژه باشور کوردستان مشخص است. وی در همین جایگاه توانست در سطح خاورمیانه و عراق نیز به سمبل همزیستی، صلح، مذاکره و حل مسائل تبدیل شود. دوستی و رفاقتی که میان مام جلال، رهبر آپو و استاد ابراهیم احمد وجود داشت، سبب اتحاد ملی خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان و به وجود آوردن دستاوردهای بزرگ میهنی و دمکراتیکی شد که تاکنون نیز ادامه دارد. در حال حاضر که دشمنان خلق کورد تلاش می‌کنند تا دستاوردهای خلق را از بین ببرند، پایبند بودن به میراث انقلابی، ملی و میهن دوستانه‌ی این رفاقت، کلید گذار از بحران‌ها و مقابله با حملات است.

در چهارمین سالگرد وفات مام جلال وظیفه و مسئولیت خود می‌دانیم تا برای صیانت از میراث و یاد و خاطره ی این رهبر بزرگ خلقمان، مبارزات اتحاد ملی و مقابله با اشغالگران را گسترش داده و بر اساس صلح و عدالت و برابری، زندگی آزاد و دمکراتیک را در همه‌ی کوردستان بنیاد نهیم. امیدوارم که اتحادیه میهنی کوردستان با تکیه بر میراث ملی و دمکراتیک مام جلال بتواند قدرتمندتر از گذشته در عرصه‌ی سیاسی باشور کوردستان و عراق به نقش خود عمل کند."