کژار: زمان آزادی فیزیکی رهبر آپو فرا رسیده است

شورای اجرایی کژار در بیانیه‌ای تداوم حصر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی رژیم ترک را بشدت محکوم کرده و از آحاد خلق‌ کورد در روژهلات کوردستان برای شعله‌ورتر کردن مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر آپو دعوت به عمل آورده است

متن بیانیه شورای اجرایی جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) به این شرح است:

"خطاب به رسانه‌ها و افکار عمومی

اکنون ۲۲ سال است که رهبر آپو در جزیره‌ی امرالی در حصر شدیدی به سر می‌برد. در این روزهای اخیر از طرف مرکز جنگ ویژه و رسانه‌های وابسته به رژیم ترکیه، اخبار و شایعات پلیدی منتشر شده است. ما به‌ عنوان کژار این شایعات پلید را بی‌اساس ندانسته و به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم. به همین دلیل از همه‌ی خلقمان در روژهلات کوردستان و همه‌ی خلق‌های ایران درخواست می‌کنیم، تا همانگونه که در سال ۱۹۹۹ همه‌ی میدان‌ها را به عرصه‌ی مبارزات و قیام خود تبدیل کردند، با همان شیوه و با همان حساسیت امروز نیز از رهبر خود پشتیبانی و صیانت کنند.

ما معتقدیم خلق‌مان در روژهلات کوردستان باید حملات ویژه‌ای که رهبر آپو را هدف قرار داده است، به عنوان حمله علیه خود ببیند و برای خنثی نمودن این حملات هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام دهند. ما باید به عنوان یک جنبش و یک خلق اطلاعات درستی از وضعیت رهبر خود به دست آوریم. ما به عنوان زنان کورد در مقابل حملات و قتل‌عام و پاکسازی سکوت نخواهیم کرد. همانطور که در ۸ مارس زنان با مبارزات و مقاومت خود به همه عرصه‌ها آمدند، نوروز نیز پیشاهنگی همه‌ی فعالیت‌ها را برعهده بگیرند و در این فعالیت‌ها مراسم‌های نوروز را به تلاش برای آزادی رهبر آپو تغییر دهند.

ما به عنوان زنان کورد و خلق کورد، دشمن فاشیست و قاتل خود را که روزانه با روش‌های مختلف جنگ ویژه، حملاتی انجام می‌دهد را می‌شناسیم و اعلام می‌کنیم: ما هیچ گاه به بازی‌های شما وارد نمی‌شویم و با مبارزات و ایستادگی خویش بازی‌ها و نقشه‌هایتان را بهم می‌ریزیم. ما با مبارزات خود دیوار امرالی را خراب کرده و حصر را از بین می‌بریم و رهبر آپو را به آزادی فیزیکی خواهیم رساند. خلق ما در روژهلات کوردستان، همه‌ی دوستان و هواداران ما باید در این مرحله‌ی حساس، سنگرهای مقاومت را برای فروپاشی سیستم امرالی ایجاد نمایند. سنگرهای آزادی با مقاومت زنان، جوانان و خلق‌های دمکراسی‌خواه و آزادی‌خواه، فاشیسم و اشغالگری و حصر را نابود کرده و آزادی را میسر خواهند کرد. به همین دلیل ما هم می‌گوییم، اکنون زمان فروپاشی دیوار امرالی است، زمان آزادسازی فیزیکی رهبر آپو است، زمان بلند نمودن آتش نوروز در مقابل ضحاک زمان است.

 ما به عنوان کژار یک بار دیگر عهد خود را برای آزادی فیزیکی رهبر آپو تجدید می‌کنیم و هرگز این شرایط را نخواهیم پذیرفت و هر دستی بخواهد به سمت رهبر آپو دراز شود، آنرا می‌شکنیم. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم روز روشن ما به تاریکی مبدل شود.

شورای اجرایی کژار"