لحظه‌ی انفجار بمب هسته‌ای تاکتیکی ارتش متجاوز ترک علیه گریلاهای کوردستان

لحظه‌ای که بمب هسته‌ای تاکتیکی ارتش اشغالگر ترکیه علیه سنگرهای جنگی تپه شهید زمانی در عرصه مقاومتی تپه‌ی حکاری منفجر شده‌است، با دوربین‌ گریلا ثبت‌ شده است.

عملیات اشغالگرانه‌ی ارتش متجاوز ترک از ۱۷ آپریل در مناطق حفاظت‌شده میدیا آغاز شده بود با مقاومت نیروهای گریلا هر روز بزرگ‌تر می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده است، به‌همین دلیل به استفاده از بمب‌های شیمیایی روی ‌آورده و به‌صورت وحشیانه‌ای از این بمب‌ها علیه سنگرهای جنگی نیروهای گریلا استفاده می‌کند. هر روز که می‌گذرد حمله با سلاح‌های شیمیایی افزایش می‌یابد و انواع جدیدی از این سلاح‌ها به‌کارگرفته می‌شود. دولت ترکیه در کنار استفاده از انواع بمب‌های شیمیایی و آتش‌زا، از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی نیز استفاده می‌کند. درحقیقت افزایش این حملات نشان‌دهنده شکست نقشه‌های دولت اشغالگر ترکیه است.

در تازه‌ترین مورد تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر ترکیه از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی علیه تونل‌های جنگی شهید هژار در عرصه مقاومتی تپه‌ی حکاری آمد استفاده می‌کنند. این ویدیو با دوربین‌ گریلا ثبت‌ شده است. در این تصاویر که توسط خبرگزاری فرات در ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ منتشر شده‌ا ست نشان ‌داده ‌شده که نیروهای ارتش ترکیه بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی که با کابل‌ به همدیگر متصل شده‌اند را با حساسیت بسیار به سمت تونل‌های جنگی می‌برند.

اکنون نیز لحظه انفجار بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی ارتش اشغالگر ترکیه علیه سنگرهای جنگی در تپه شهید زمانی که در عرصه مقاومتی تپه حکاری قرار دارد، با دوربین‌ها ثبت شده ‌است. این تصاویر که در فاصله پنج‌کیلومتری ضبط شده‌اند نشان می‌دهد که دوربین‌ها در زمان انفجار تحت تأثیر آن قرار گرفته و به لرزه درمی‌آیند.

این تصاویر مدرک جدیدی درباره حملات با سلاح‌های ممنوعه توسط دولت ترکیه علیه نیروهای گریلا است. آن‌جا سنگرهای جنگی شهید زمانی در عرصه مقاومتی تپه‌ی حکاری هستند.  در روزهای گذشته مدارک بکارگیری این سلاح‌ها در عرصه مقاومتی حکاری منتشر شده بود و این‌ها نشان می‌دهد که از سلاح‌های ممنوع در مقابل مقاومت گریلا استفاده‌ شده و این نشان‌دهنده درماندگی و بیچارگی آن‌هاست.

قبل‌از انفجار منطقه، از نظامیان اشغالگر تخلیه می‌شود

حملات در این منطقه با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی انجام‌ شده است. در آغاز این بمب‌ها جاسازی شده و سپس منطقه از نظامیان اشغالگر تخلیه می‌شوند و از مسافتی دور بمب را منفجر می‌کنند. تأثیری که این بمب‌ها بر محیط اطراف می‌گذرد در مقابل تاثیر آن بر داخل سنگرهای جنگ بسیار کمتر است. آن‌ها بمب را به‌گونه‌ای جاسازی می‌کنند که نیروی آن به سمت داخل تونل‌ها باشد و این‌گونه تلاش می‌کنند تونل‌ها را تخریب نمایند.

بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها نیروی انفجاری ۱ تن و برخی تا ۴۰۰ تن نیز می‌رسد. آن‌ها بر اساس محل استقرار نیروهای اشغالگر و نزدیکی آن‌ها به تونل‌های جنگی نوع بمب را انتخاب می‌کنند. در این منطقه نیز نیروهای اشغالگر نمی‌خواهند زیاد از آن‌جا دور شده و در تیررس نیروهای گریلا قرار بگیرند، به‌همین دلیل آن‌ها بمب با قدرت کم را انتخاب می‌کنند. بر اساس اطلاعات بدست آماده از منابع گریلا اعلام ‌شده است در مناطق مقاومتی که اشغالگران می‌توانند مسافت بیشتری را دور شوند، آن‌ها از بمب‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند. این حمله که نیروهای گریلا آن را ثبت نموده‌اند، مدرکی واضح از به‌کارگیری بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی است.

بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی غالبا توسط نیروهای خارجی تولید می‌شوند. دولت ترکیه با همکاری دولت‌های خارجی این سلاح را دریافت کرده و علیه نیروهای گریلا از آن استفاده می‌کند. این بمب‌ها دارای قدرت انفجاری بسیار فراوانی بوده و حتی صخره‌ها از صخره‌ها عبور می‌کنند. یعنی نیازی نیست که نیروی انفجار به شیوه‌ای مستقیم با انسان برخورد کند. این وحشیگری بزرگ علیه نیروهای گریلا صورت می‌گیرد. رژیم ترک با این اقدام نشان می‌دهد که در مناطق جنگ در چه وضعیتی بسر می‌برد.

از هجدهم آپریل سال ۲۰۲۲ تاکنون بیشتر از ۱۶۰۰ بار از سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه علیه نیروهای گریلا استفاده شده ‌است. حقیقت این است که تعداد بسیار بیشتری از این سلاح‌ها استفاده شده‌ است. اگر این تعداد از سلاح علیه کشوری با کار گرفته می‌شد، زندگی در آن باقی نمی‌ماند و همه‌چیز از بین می‌رفت.

در عرصه‌های ورخله، شکفتا بریندارا، چیا رش، کوروژارو، چمچو، ساجا، تپه جودی، تپه اف‌ام، تپه حکاری و تپه آمیدی هر روز از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی متعلق به ناتو هستند

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی از سوی ناتو تولید شده و در اختیار کشورهای عضو آن قرار می‌گیرند. آمریکا بزرگترین تولید کننده بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی است و اغلب بمب‌های مورد استفاده ارتش ترکیه علیه کوردها ساخت آمریکا می‌باشند.

ژنرال بازنشسته ارتش، خلبان اردوغان کاراکوش روز ٢٣ مارس ٢٠٢٢ در برنامه تلویزیونی در مورد سلاح‌های سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی دولت ترک چنین سخن گفته بود:"نیروهای زمینی ما قبلا سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در انبارهای خود داشتند. آنها توسط واحدههای توپخانه‌ پرتاب می‌شوند. شما می‌توانید سطح تخریب آنرا، خسارت کم یا زیاد تعیین کنید. سلاحی که در ژاپن پرتاب شد ٢٠ کیلوتن بود. سلاح‌های هسته‌ای که ما در دست داریم نیم کیلوتن هستند."