لطیف فاتح: ترکیه هرگز نمی‌تواند به توهم نئوعثمانیگری دست یابد

نویسنده و روزنامه‌نگار لطیف فاتح فرج به شدت از بی‌توجهی و عدم موضع گیری حکومت و اقلیم کوردستان انتقاد کرده و معتقد است، پارلمان و حکومت اقلیم کوردستان تحت تأثیر طیف‌هایی قرار گرفته‌اند که قدرت را در ترکیه را قبضه کرده‌اند.

لطیف فاتح فرج نویسنده و روزنامه‌نگار طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری روژنیوز با اشاره مستقیم به وضعیت پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) گفت: حکومت اقلیم و پارلمان اقلیم کوردستان تحت تاثیر یک حزب سیاسی قرار دارند این حزب نیز تحت حکومت و تاثیر ترکیه قرار دارد و به همین دلیل پارلمان و حکومت اقلیم کوردستان و دستگاه‌های وابسته به حکومت اقلیم، مستقل نیستند و نمی‌توانند به طور مستقل تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین گفت: غیر از آن که حکومت اقلیم کردستان شجاعت آن را ندارد که در مورد استفاده‌ی ترکیه از سلاح‌های شیمیایی اظهار نظر کند، حداقل می‌تواند سازمان‌های حقوق بشری و کنسولگری‌ها را فرا خوانده و آنها را در این رابطه مطلع کند. باید سازمان‌های بین‌المللی نیز در این رابطه موضع‌گیری کنند.

این نویسنده همچنین تاکید کرد که ترکیه هرگز نخواهد توانست به توهم نئوعثمانیگری دست یابد. وی همچنین گفت، اگر کشورهای عضو ناتو از همکاری‌های خود با ترکیه دست بردارند، ترکیه هرگز نخواهد توانست این جنگ همه جانبه را ادامه دهد، چون اگر پشتیبانی‌های آنها نباشد، ترکیه هرگز توان مقابله با مقاومت پ.ک.ک ندارد.

لازم به ذکر است که دولت ترکیه از ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ حملات جدیدی را علیه جنوب کوردستان آغاز کرده است و مناطق زاب، متینا و آواشین را هدف قرار داده است. در حالیکه بیشتر از ۲۵ روز از آغاز این حملات گذشته است، مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به سخنگوی رژیم اردوغان در جنوب کوردستان مبدل شده است و تاکنون حکومت و پارلمان و ریاست اقلیم کوردستان هیچ عکس‌العملی به این حملات نشان نداده‌اند.