"ما مریوانی‌ها از سنت مقاومت خود صیانت می‌کنیم"

آ.اَ هموطن اهل مریوان در مورد فشارهای رژیم ایران علیه خلق روژهلات صحبت کرد و گفت، "رژیم ایران با رفتار وحشیانه‌ی خود نمی‌تواند، روحیه و اراده‌ی خلق را بشکند. ما مریوانی‌ها از سنت صدها مقاومت خود صیانت خواهیم کرد."

رژیم ایران با بحران‌ اقتصادی و چالش‌های بزرگ اجتماعی مواجه شده و به جای آنکه این بحران‌ها و مسائل جامعه را حل کند، مسائل و مشکلات را عمیق‌تر و بیشتر می‌کند. آ.اَ شهروند اهل مریوان که نمی‌خواهد به دلایل شرایط امنیتی نام وی فاش شود، در مورد شرایط ضداخلاقی که رژیم ایران در جامعه ایجاد کرده است، سخن گفت، "حکومت به بهانه‌ی انجام جرم، کودکانی را که پدر و مادر ندارند، دستگیر می‌کند. سپس آنها را برای مدت ۱۵ روز آموزش داده و برای آنکه در جامعه به اعمال اخلالگرانه و خبرچینی دست بزنند آماده می‌کند. حکومت از این راه مسائل بیشتری را ایجاد کرده  و این افراد به قتل و خشونت و توزیع مواد مخدر دست می‌زنند."

 وی در ادامه گفت،" کومت دیگر از لحاظ اقتصادی نمی‌تواند جامعه را کنترل کند. هر لحظه احتمال آن وجود دارد که علیه سیاست‌های دولت خیزشی سراسری آغاز گردد. همین امر برای دولت شرایط بسیار بدی ایجاد کرده و برای آن که مانع این مسائل شود، مسیر جامعه را به سمت دیگری تغییر می‌دهد و افراد جامعه را به جان هم می‌اندازد. در میان مردم جامعه حوادثی ایجاد می‌کند و بحران‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد. در این شرایط مردم به جای آنکه برای انقلاب قیام کنند، به بحران‌ها و حوادث و رخدادهایی که برای آنها ایجاد شده می‌پردازند و همین امر سبب می‌شود تا اراده‌ی خود را از دست بدهند."

آ.اَ در مورد سیاست‌های رژیم اشغالگر ایران به مثالی اشاره کرده و افزود،" در چند ماه گذشته چندین حادثه‌ی چاقوکشی رخ داد که به این سیاست دولت مربوط بود. یکی از رخدادها به این شیوه بود که فردی با موتور راه دو برادر را بسته و چاقو را در قلب یکی از برادرها فرو کرده و سپس با قمه به گردن دیگری زد. این دو برادر اصلا آن فرد را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند کیست. این دو برادر جوان از خانواده‌‌ای از روستای کیکن مریوان بودند. در اینجا سیاست دولت همین است تا اراده‌ی مردم را بشکند و آنها را وحشت زده کند. دولت فقط افراد سیاسی را مجازات می‌کند."

 وی همچنین گفت،"رژیم در جامعه جرم چاقوکشی، توزیع مواد مخدر و قتل را گسترش داده و زمانی که حوادث مرتبط با این موضوع‌ها روی می‌دهند، سکوت می‌کند و عاملان را مجازات نمی‌کند. از این راه جامعه را به سمت  بحران می‌برد. اعمال فاشیستی دولت برای آنکه اراده‌ی جامعه‌ی روژهلات را بشکند، سال گذشته بسیار زیاد بود در اعتراضات آبان ماه سنگ به پای معترضان بسته و آنها را به زریوار می‌انداختند."

 وی در پایان سخنانش گفت،"رژیم ایران سال‌های سال است که مردم را تحت فشار قرار داده و می‌خواهد با این کارها به نتیجه برسد. اما این کارها هرگز نمی‌تواند اراده و روحیه‌ی مردم را از بین ببرد. در قیام آبان‌ماه ٩٨ از هرگونه فشار و شکنجه‌ای در مقابل مردم استفاده کردند و به شیوه‌ی وحشیانه‌ای دست به کشتار مردم زدند، اما ما خلق مریوان همیشه از سنت مقاومت خود و صدها مقاومتگری که به زریوار انداخته شده و یا در کوچه‌ها و خیابان‌ها شهید شدند، صیانت می‌کنیم."