مادران آشتی: باید سریعا لیلا گووَن آزاد شود

شورای مادران آشتی اعلام نمود که لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک به دلیل مبارزات صلح طلبانه و آزادیخواهانه دستگیر شده و خواهان آزادی سریع وی شده‌اند.

شورای مادران آشتی در رابطه با دستگیری لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک که در ۲۲ دسامبر دستگیر و ۲۲ سال و ۳ زندان مجازات شد، در دفتر سازمانی خود نشستی رسانه‌ای را برگزار کرد.

 در این نشست رایفه اوزبی به نمایندگی از مادران آشتی، مجازات تحمیل شده بر ریاست مشترک گنگره جامعه دمکراتیک را محکوم کرد. اوزبی در این نشست رسانه‌ای اعلام کرد که لیلا گوون به عنوان یک زن کورد، مبارزه برای آزادی، حق، حقوق و آزادی کورد را به پیش برده در این باره اظهار داشت: لیلا گوون هیچ سلاحی در دست نداشت. از او به هیچ کس آسیبی نرسیده است. لیلا گووَن مایه مباهات و شکوه ماست. او برای صلح و آزادی مبارزه کرده است. هرگز شایسته ۲۲ سال مجازات زندان نیست. ما خواهان آزادی فوری وی هستیم. ما خواهان لغو حکم صادر شده علیه وی هستیم. ما حکم صادر شده علیه لیلا گوون را ناعادلانه دانسته و به شدت آن را محکوم می‌کنیم. مگر باید قتل، ناپدید سازی قهری، مجازات و تبعید تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ ما هیچگاه در رابطه با سیاستهایمان حتی یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. هیچ کس امید عقب‌نشینی از خواسته‌ها و مطالباتمان را نداشته باشد، ما فریاد می‌زنیم بس است، باید همه بتوانند آزادانه زندگی کنند. دولت به دلیل خواسته‌های آزادی طلبانه، صلح طلبانه و عدالتخواهانه از لیلا گوون می‌ترسد. ما ضمن محکومیت زندانی شدن وی، خواهان آزادی سریع وی هستیم.