محمد نصرالدین: ترکیه روزانه با حملاتش خصومت خود را با ملت کورد اعلام می‌کند

محمد نصرالدین ناظر سیاسی می‌گوید:"منافع برخی افراد و طیف‌ها در حکومت اقلیم کوردستان و عراق راه را برای افزایش حملات ترکیه باز کرده ‌است."

صبح شنبه (٢١ می/ ٣١ اردیبهشت) پهبادهای دولت اشغالگر ترکیه، ۳ بار روستای توتقل از توابع منطقه آغچلر از توابع چمچمال استان سلیمانیه را بمباران کرد، در نتیجه ۵ تن شهید شدند که ۲ تن از شهدا اهالی همان روستا بودند. پس ‌از حمله به منطقه آغجلر، بعدازظهر همان روز ساعت ۱۳:۰۰ به وقت منطقه، پهبادهای جنگی دولت فاشیست ترک در کمپ پناهجویان مخمور یک خودرو را هدف قرار داده و در نتیجه ۱ جوان شهید شد.

در رابطه با افزایش حملات اشغالگرانه‌ی دولت فاشیستی ترکیه و سکوت حکومت اقلیم کوردستان و حکومت فدرال عراق در مقابل نقض و تجاوزهای ترکیه و هدف قرار دادن مردم غیرنظامی باشور کوردستان، محمد نصرالدین ناظر سیاسی و سیاست‌مدار سرشناس شهر کرکوک در باشور کوردستان در دیداری ویژه با خبرگزاری فرات صحبت نمود.

در هر جایی ‌که اراده‌ی آزاد وجود داشته باشد، ترکیه به آن جا حمله می‌کند

محمد نصرالدین ناظر سیاسی و سیاست‌مدار سرشناس کورد در کرکوک در رابطه با حملات روز شنبه رژیم غاصب ترک گفت:"حملات ترکیه در منطقه چمچمال و ادامه حملاتش نشان‌دهنده آنست که هر روز دولت فاشیستی ترکیه با سرکردگی اردوغان، خصومت با خلق کورد را تجدید کرده و در هر جایی ‌که صدای آزاد خلق کورد وجود داشته باشد، این رژیم علیه آن صدا وارد عمل می‌شود. این حمله ترکیه در منطقه چمچمال که در نزدیکی کرکوک است آشکار می‌نماید که بهانه ترکیه که فقط پ.ک.ک را در قندیل هدف قرار می‌دهد بهانه‌ای کذب و نادرست است. بلکه هدف اصلی آنها آنست که در هر جایی اراده آزاد ملت کورد وجود داشته باشد، ترکیه آن را هدف قرار می‌دهد."

هیچ بهانه‌ای برای هیچ طیفی وجود ندارد که به حملات ترکیه مشروعیت ببخشند

این ناظر سیاسی همچنین گفت:"به‌طور مداوم تکرار حملات دولت ترکیه به مناطق دور از منطقه جنگی، هیچ بهانه‌ای برای هیچ طیفی در اقلیم کوردستان و عراق باقی نمی‌گذارد تا بخواهند به حملات دولت ترکیه مشروعیت ببخشند. باید حکومت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کوردستان با همه توان خود با این حملات و اشغالگری‌های ترکیه مواجه شوند. این حملات، تجاوز به مرزهای عراق و نقض حق حاکمیت عراق است. اقدامات نظامی ترکیه دخالت در امور حکومت عراق و همچنین عدم احترام به اراده حکومت اقلیم کوردستان است. آنچه ترکیه انجام می‌دهد، تلاش برای تحمیل اراده خود بر اقلیم کوردستان است."

باید در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه متحد باشیم

محمد نصرالدین در رابطه با موضع‌گیری خلق باشور کوردستان در مقابل حملات و اشغالگری‌های دولت فاشیستی ترکیه اعلام نمود:"علی‌رغم آن که بخشی از حکومت اقلیم کوردستان (پ.د.ک) با ترکیه همدست است، اما مردم کوردستان در مجموع همراه با حقوق مشروع خلقمان و علیه رژیم ترکیه هستند که امروز با همه خلق کورد دشمنی می‌کند. در این مرحله حساس که منطقه در حال گذر از آن است، باید همه طیف‌های سیاسی با هم متحد باشند و علیه این حملات و  تلاش‌های اشغالگرانه ترکیه در باشور کوردستان بایستند."

هیچ طیف کوردی حق ندارد برای حملات ترکیه بهانه‌تراشی کند

در رابطه با افزایش حملات ترکیه محمد نصرالدین گفت:"افزایش حملات  اثبات می‌نماید که ترکیه کورد را دشمن اصلی خود می‌بیند. می‌بینیم که ارتباط ترکیه با کشورهای دیگر به‌طور مداوم در حال تغییر است، اما در سیاست دشمنی با خلق کورد، ترکیه همچنان به این سیاست ادامه می‌دهد و بر دشمنی با خلق کورد اصرار دارد. باید طیف‌های سیاسی هوشیار باشند و هیچ جریان کوردی حق ندارد برای حملات ترکیه بهانه‌تراشی کند."

منافع برخی طیف‌ها راه را برای افزایش حملات ترکیه باز می‌کند

در رابطه با علل سکوت هر ۲ حکومت اقلیم کوردستان و حکومت عراق این ناظر سیاسی گفت:"طیف‌هایی در حکومت اقلیم کوردستان و حکومت عراق در مقابل حملات ترکیه سکوت کرده‌اند. این طیف‌ها امروز منافعی با حکومت ترکیه دارند که این نیز مایه شرم‌ساری برای حکومت فدرال عراق است که به مرزهای کشور توسط کشورهای بیگانه و دشمن مانند ترکیه تجاوز می‌شود و حکومت فدرال همچنان سکوت کرده ‌است و یا اینکه موضع‌گیری بسیار ضعیفی دارد و این نیز نشان می‌دهد که منافع برخی افراد و طیف‌ها در اقلیم کوردستان و عراق سبب شده‌ است تا زمینه برای حملات ستیزه‌جویانه امروز ترکیه فراهم شود."

محمد نصرالدین در پایان سخنانش اعلام نمود:"حکومتی که به حمله به خاکش و تجاوز به مرزهایش و نقض حق حاکمیتش در راستای به دست آوردن دستاورد سیاسی، راضی باشد این حکومت و این سیاست‌مداران حکومتی شکست ‌خورده و عقب ‌مانده خواهند بود چون در حد مطالبات ملت و خلق خود نیستند."