محمود سنگاوی: باید جنگ با پ.ک.ک را حرام کنیم

فرمانده محور گرمیان نیروهای پیشمرگه کوردستان اظهار کرد که آحاد ملت کورد باید با حضور در خیابان‌ها حرام بودن جنگ با پ.ک.ک را حرام اعلام کنند.

محمود سنگاوی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کوردستان و فرمانده نیروهای پیشمرگه محور گرمیان اعلام کرد: "در این برهه جنگ با پ.ک.ک ملتمان را با خطری بزرگ مواجه می‌کند و اگر دنیا ویران شود من آماده نیستم یک گلوله بسوی نیروهای پ.ک.ک شلیک کنم."

محمود سنگاوی این سخنان را امروز دوشنبه (١٢ ژوئن/ ٢٢ خرداد) در مراسم گرامیداشت پیشمرگ دیرین حمه سنگری اظهار کرد. سنگاوی گفت:"هر چه روی دهد ارزش این را ندارد که ما علیه نیرویی دیگر اعلان جنگ کنیم و فرزندان این خلق را به کشتن دهیم، صرفا بخاطر اینکه دولت ترک تشویقان کند یا جریانی عراق یا همسایه را خشنود کنیم."

فرمانده محور گرمیان نیروهای پیشمرگه اعلام کرد:" آحاد ملت کورد باید با حضور در خیابان‌ها حرام بودن جنگ برادرکشی را حرام اعلام کنند. جنگ با پ.ک.ک را حرام کنیم. در این برهه جنگ با پ.ک.ک خلقمان را با خطری بزرگ مواجه خواهد کرد."

محمود سنگاوی مخالفت خود را با جنگ‌طلبی و فتنه‌گری پ.د.ک مورد تأکید قرار داده و افزود:"من در حضور روئسای مشترک ی.ن.ک هم گفته‌ام، اگر تمام دنیا ویران شود آماده نیستم یک گلوله بسوی پ.ک.ک شلیک کنم، هیچ بهانه‌ای برای کشتن همدیگر نداریم."

شایان ذکر است که علیرغم مخالفت خلق کورد و طیف‌های سیاسی جنوب کوردستان تنها حزبی که بر لزوم کوردکشی پافشاری می‌کند پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) است و این موضع بارزانی‌ها با محکومیت گسترده در میان کوردهای هر چهار بخش کوردستان و دوستان خلق کورد روبرو شده است.