محمود عثمان: دولت آینده عراق باید جلوی تجاوزات ترکیه به خاک کشور را بگیرد

محمود عثمان سیاتمدار کورد با بیان آن که تجاوزات ترکیه به خاک عراق و اقلیم کوردستان با تأئید آمریکا صورت گرفته است گفت دولت آینده عراق باید جلوی تجاوزات را بگیرد.

با وجود گذشت سه ماه از برگزاری انتخابات مجلس عراق تاکنون مجلس تشکیل جلسه نداده و دولت جدید شکل نگرفته است. محمود عثمان سیاستمدار کورد در این رابطه با خبرگزاری فرات گفت از آن جا که برخی طرف‌ها از نتایج انتخابات ناراضی هستند و در انتخابات موفق نبودند، از دولت جدید دوری می‌کنند. طی تظاهرات‌های متوالی آنها می‌خواهند نتایج انتخابات تغییر پیدا کند.

عثمان با جلب توجه به شكل دولت‌های عراق از سال ۲۰۱۳ به این سو که همگی طی یک ائتلاف تشکیل شده اند، به ابهام در نحوه ترکیب دولت آینده عراق که مقتدی صدر و رقبای او در مورد آن بحث می‌کنند اشاره کرد.

محمود عثمان به غیر دمکراتیك بودن نظام سیاسی عراق و فعالیت گروههای مختلف شبه‌نظامی در این کشور اشاره کرد و گفت در چنین حالتی گزینه یک دولت ائتلافی برای عراق مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

محمود عثمان همچنین مداخلات ایران در امور عراق را قابل توجه دانست و گفت تصور نمی‌کند دولت بعدی عراق بتواند جلوی مداخله ایران در این کشور را بگیرد چون بسیاری از گروههای شبه‌نظامی عراقی وابسته به ایران هستند. تا زمانی که این گروهها وجود دارند، مداخله ایران و در عین حال مداخلات امریکا نیز ادامه خواهد داشت.

این نماینده سابق پارلمان عراق از سویی تأکید کرد دولت آینده عراق باید جلوی تجاوزات مکرر ترکیه به خاک عراق و اقلیم کوردستان را بگیرد. شکی نیست که نقض مرزها توسط ترکیه با حمایت آمریکا انجام می‌گیرد. بنابراین دولت آینده عراق نباید بگذارد ترکیه به تجاوز ادامه دهد چون این بر خلاف استقلال عراق است.