عملیات انتقام انقلابی در متینا: ۶٢ متجاوز از پای درآمدند

گریلاهای آزادی کوردستان در منطقه مقاومت تپه جودی عملیات انتقام انقلابی را آغاز کردند. در این عملیات‌ها تاکنون ۶٢ متجاوز به هلاکت رسیده‌اند و هیچ آسیبی به نیروهای گریلا نرسیده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات انتقام انقلابی در تپه جودی متینا را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"تیم‌های متحرک ما و هوالان مستقر در تونل‌های جنگ، با انجام عملیات‌های ثمربخش و مقاومت تاریخی خود حماسه می‌آفرینند. ارتش متجاوز ترک درصدد پیشروی در منطقه مقاومت تپه جودی بود، نیروهای ما با این فرصت را غنیمت شمرده و برای انتقام خون فرزندان خلق کورد در بامرنی و شنگال که از سوی رژیم ترک به قتل رسیده بودند عملیات انتقامی انقلابی را آغاز کردند. تیم‌های متحرک با تاکتیک‌های خلاقانه عملیات انتقامی را آغاز کردند. در این عملیات هیچ آسیبی به هوالان ما نرسیده است و نیروهای ما در منطقه ۵٧ اشغالگر را مجازات کردند و درس تاریخی بزرگی به ارتش متجاوز ترک دادند. ارتش اشغالگر ترک حملات خود به این منطقه را ادامه می‌دهد. همزمان عملیات انتقامی انقلابی نیروهای ما در تپه جودی ادامه دارد. در عملیات نیروهایمان در زاپ و متینا نیز ۵ اشغالگر کشته شدند. در مجموع نیروهای ما ۶٢ اشغالگر را از پای درآوردند."

اشغالگران ١۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده، ٢۶ بار توسط بالگرد و صدها بار با اوبوس مناطق مقاومت را بمباران کردند. اشغالگران ١١ بار تونل‌های جنگ را با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره بمباران کردند.

جزئیات عملیات گریلایی به شرح زیر است:

١۵ ژوئن اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ تپه شهید هاوره منطقه شهید شاهین عرصه زاپ بودند از سوی نیروهای ما با سلاح سنگین هدف حمله قرار گرفتند. اشغالگران پس از آنکه متحمل ضربات سهمگین گردیدند یک گام عقب‌نشینی کردند.

١۵ ژوئن و ١۶ ژوئن تک‌تیراندازان یژاستار در منطقه کارکر عرصه زاپ ٣ اشغالگر را از پای درآوردند.

١٣ ژوئن یک اشغالگر از سوی تک‌تیراندازان گریلا در پایگاه کانی ماسی عرصه متینا کشته شد.

١۵ ژوئن نیروهای گریلا پایگاه کانی ماسی را با سلاح سنگین هدف قرار دادند.

١۶ ژوئن اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ در تپه حکاری بودند از سوی نیروهای گریلا با سلاح سنگین هدف قرار گرفته و یک اشغالگر کشته شد. اشغالگرانی که خواستار حمله به تونل‌های جنگ با مواد منفجره بودند از سوی نیروهای گریلا با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

'تسلیم شوید'؛ پیام گریلاها به اشغالگران

١۵ ژوئن اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ منطقه مقاومت تپه جودی بودند. اشغالگران یک کُنترا را راهنمای خود قرار داده و درصدد پیشروی برآمدند. تیم‌های متحرک گریلایی ما اشغالگران را تحت کنترل قرار داده و عملیات انتقام انقلابی را آغاز کردند. ساعت ١٨:٣٠ نیروهای ما از اشغالگران خواستند که تسلیم شوند. اشغالگران با شنیدن پیام نیروهای ما پا به فرار گذاشتند ولی از دو محور هدف ضربات مهلک قرار گرفتند. تیم‌های متحرک گریلایی تعداد زیادی از اشغالگران را به هلاکت رساندند و بر سر اجساد ١٢ اشغالگر حاضر شدند و از کشته شدن ١٢ اشغالگر اطمینان حاصل کرده‌اند. ارتش ترک پس از آنکه شاهد تسویه نظامیان خود در این منطقه شد منطقه را ده‌ها بار با اوبوس و ۴ بار با هواپیماهای جنگنده بمباران کرد. اشغالگرانی که در منطقه پراکنده شده بودند از سوی تک‌تیراندازان گریلا هدف قرار گرفتند و ۵ اشغالگر مجازات شدند. اجساد اشغالگران تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد. ارتش اشغالگر ترک ساعت ٢٢:٣٠ منطقه تپه جودی را با هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی بمباران کرد و سپس با استفاده از بالگرد به هلی‌برن نظامیان خود به تپه شهید باران و تپه شهید کندال پرداخته است.

١۶ ژوئن ساعت ١:۴۵ زمانی که گروهی از اشغالگران دست به تحرک زده بودند هدف عملیات تیم‌های متحرک گریلاهای یژاستار قرار گرفتند. نیروهای ما از فاصله‌ای نزدیک با سلاح فردی و اتوماتیک اشغالگران را هدف قرار داده و ١۵ اشغالگر را از پای درآوردند و مقادیر فراوانی از تجهیزات نظامی اشغالگران را منهدم کردند.

١۶ ژوئن ساعت ٣:٠٠ اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ منطقه مقاومت تپه جودی بودند نیروهای ما با تاکتیک تله‌ انفجاری ٣ بار آنان را هدف قرار دادند و ۵ اشغالگر را از پای درآوردند. نیروهای ما سپس از ٣ جهت در عملیاتی هماهنگ شده اشغالگران را هدف قرار دادند و ٩ اشغالگر را کشتند. تک‌تیراندازان تیم‌های متحرک گریلا اشغالگران پراکنده در اراضی را هدف قرار دادند و در مجموع ١٠ اشغالگر را از پای درآوردند. قناسه‌چی ارتش ترک شناسایی شد و او هم به هلاکت رسید. اجساد بسیاری از اشغالگران تحت کنترل نیروهای ما قرار دارد. تعداد زیادی از نظامیان زخمی ترکیه در منطقه پراکنده شدند.

تیم‌های متحرک گریلایی ما از ساعت ١٨:٣٠ روز ١۵ ژوئن تاکنون در چارچوب کارزار انتقام انقلابی ۵٧ اشغالگر را مجازات کردند. اما تعداد اشغالگران کشته شده در این عملیات و زخمی‌های آنان بیشتر از این تعداد است.

اشغالگران با سلاح شیمیایی حمله می‌کنند

١۵ ژوئن تونل‌های جنگ مناطق تپه شهید زمانی واقع در تپه حکاری دو بار با سلاح شیمیایی و ٢ بار با مواد منفجره بمباران شدند.

١۵ ژوئن تونل‌های جنگ تپه شهید عاکف در تپه حکاری ۶ بار با سلاح شیمیایی بمباران شدند. اشغالگران مستقر در این منطقه هدف حمله گریلایی واقع شدند.

١۶ ژوئن تونل‌های جنگ منطقه تپه شهید زمانی در تپه حکاری توسط مواد منفجره بمباران شدند. اشغالگران پس از عملیات نیروهای ما عقب‌نشینی کردند.

حملات هوایی توسط هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی و توپباران پایگاه‌های مرزی

١۵ ژوئن ارتفاعات سنین عرصه خاکورک مناطق محل اسکان هموطنان غیرنظامی از سوی پایگاه‌های ترکیه توپباران شد.

١۵ و ١۶ ژوئن مناطق شهید حقی و دره لولان در خاکورک، منطقه مقاومت تپه آمیدی، تپه هکاری و ورخله از سوی پایگاه‌های مرزی با اوبوس توپباران شدند.

١۵ و ١۶ ژوئن مناطق تپه اورته، تپه آمیدی و تپه جودی و روستاهای دیجت و چمربوتکه در عرصه گاره ١۴ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. در همین روز مناطق تپه جودی، ورخله، کونیشکا، کوروژارو، شکفتا بریندارا و کارکر ٢۶ بار توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شدند.