عملیات گریلا در گرامیداشت عاکف یلماز و دلال نورحق: ۴ ارتشی ترکیه از پای درآمدند

ه.پ.گ در گرامیداشت یاد و خاطره سلسله عملیات‌های انتقامی را علیه ارتش متجاوز ترکیه به انجام رساند که در نتیجه آنها ۴ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر زخمی شدند

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های انتقامی گریلاهای کوردستان در گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عاکف یلماز -از پیشاهنگان مقاومت ١۴ جولای ١٩٨٢- و دلال نورحق علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ١۴ سپتامبر/ ٢٣ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ عملیاتی انفجاری علیه اشغالگران در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید باهوز به انجام رسید که در نتیجه آن ١ نظامی ترکیه کشته شد. همچنین در عملیاتی با سلاح سنگین در منطقه چمچو ١ ارتشی ترکیه کشته شده و ٢ تن دیگر زخمی شده‌اند. در منطقه مقاومت ساجا نیز طی عملیاتی با سلاح سنگین ١ نظامی ترکیه از پای درآمده است.

١۴ سپتامبر در چهارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در منطقه مقاومت تپه آمیدی تم‌های سیار گریلا عملیاتی را علیه اشغالگران انجام دادند که در نتیجه آن ١ اشغالگر کشته و یک تن دیگر زخمی شد. در این عملیات مواد منفجره اشغالگران نیز منهدم گردید.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١۴ سپتامبر تونل‌های جنگ تپه شهید باهوز، ۶ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١۴ سپتامبر مناطق مقاومت تپه جودی، سیدا و ساجا ١٨ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. همچنین در این روز بالگردهای تهاجمی ٢۶ بار مناطق مقاومت ساجا، کوروژارو، شهید فداکار، تپه حکاری، تپه اف‌ام، تپه جودی و تپه آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. پایگاهای دشمن روز ١۴ و ١۵ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام، جودی، تپه حکاری و سیدا را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید: ١۴ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ منطقه کارکر را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.