عملیات گریلاهای یژا ستار در سرحد و متینا؛ ١١ اشغالگر کشته شدند

نیروهای یژا ستار در سرحد و متینا ارتش غاصب ترک را هدف قرار دادند.  در این عملیات‌ها از کشته شدن ١١ اشغالگر اطمینان حاصل شده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی ارتش ترک به مناطق حفاظتی میدیا را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"جزئیات عملیات نیروهای ما در ایالت سرحد

روز ١٩ ژانویه نیروهای اشغالگر در منطقه دمیرکاپی واقع در منطقه گلیداغ ایالت سرحد عملیاتی گسترده را آغاز کرده بودند. نیروهای ما اشغالگران را در حین فعالیت‌های تجسسی هدف عملیاتی انفجاری قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر دیگر زخمی شدند. این عملیات روز ٢٨ ژانویه بدون کسب نتیجه به پایان رسید.

٩ آوریل نیروهای ما در حالی که در منطقه گلیداغ ایالت سرحد به وظایف خود مشغول بودند تصاویر آنها از سوی دوربین‌های نصب‌شده در منطقه قید شده بود. روز ١١ آوریل نیروهای یژا ستار در کمین قرار گرفتند و در نتیجه جنگ ٢ اشغالگر کشته شدند. در این جنگ هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشده است.

روز ٢۶ آوریل در منطقه حلاج از توابع منطقه گلیداغ در ایالت سرحد یگانی از اشغالگران توسط نیروهای ما شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفتند. ساعت ١۶:٣٠ نیروهای ما از ۴ جهت با هماهنگی آنان را هدف قرار دادند. کشته شدن ۵ اشغالگر و زخمی شدن ٣ اشغالگر دیگر در این عملیات قطعی می‌باشد. ساعت ٢۴:٠٠ اشغالگران محل درگیری را با هلی‌کوپترهای جنگی آماج حمله قرار داده و سپس اجساد کشته و زخمی‌هایشان را با هلی‌کوپتر سیکورسکی از منطقه خارج کردند.

جزئیات عملیات کارزار انقلابی جنگ خابور

نیروهای یژا ستار ما در ساعت ١۶:۴٠ روز ١۶ می علیه اشغالگران مستقر در تپه آزاد منطقه کوردینه عرصه متینا عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات یک موضع که اشغالگران در آن گردهم آمده بودند هدف قرار گرفته و در آن ٢ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر دیگر زخمی شدند.

اشغالگران پس از این عملیات مناطق کوردینه، دشیشه و ارتفاعات روستای سریرو را هدف آتش توپخانه قرار دادند.

جزئیات عملیات کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

ساعت ١٣:٣٠ روز ١۶ می اشغالگران درصدد استقرار در دره کنفرانس عرصه آواشین بودند. اشغالگران در این منطقه هدف عملیات تک‌تیراندازان و حملات راکتی نیروهای ما قرار گرفتند. رأس ساعت ١٨ همین روز اشغالگران درصدد ورود به سنگرهای جنگی بودند که هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند. کشته شدن یک اشغالگر در این عملیات محرز شده است، اشغالگران پس از این ضربات یک مرحله عقب‌نشینی کردند.

حملات هلی‌کوپترها و هواپیماهای جنگنده ارتش ترک به مناطق حفاظتی میدیا بدون وقفه ادامه دارند

از ساعت ١:٠٠ تا ١:٣٠ نیمه شب ١۶ می هلی‌کوپترهای سیکورسکی اقدام به هلی‌برد نظامیان در تپه شهید سرخوبون منطقه زاپ کردند.

از ساعت ٢١ الی ١:٢٠ نیمه شب ١۶ می هواپیماهای جنگنده دشمن اقدام به گشت‌زنی گسترده‌ای در مناطق مام رشو، مروانوس، شوکه و منطقه شهید دلگش در عرصه آواشین نمودند.

هواپیماهای جنگنده دشمن در ساعات ١٢ و ١٢:١۵ روز ١٧ می اقدام به بمباران منطقه میروک و اطراف روستای سِداره در عرصه گاره نمودند.

در این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."