عملیات گریلایی برای زنده نگهداشتن شهیدان ماه می: ۶ اشغالگر کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار روز ١٨ ماه می در عملیاتی انفجاری در خاکورک یک دستگاه خودرو زرهی رِئو متعلق به ارتش ترک را منهدم کردند. در نتیجه انهدام این خودرو ۶ نظامی ترکیه از پای درآمدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای از عملیات انتقامی نیروهای گریلا خبر داده است.  

در اطلاعیه آمده است:

"با دو پهپاد ساختمان خلبان‌ها و آشیانه هواپیماها هدف قرار داده شد

نیروهای پدافند دفاع هوایی شهید دلال در ساعت ٢۴ شامگاه ١٨-١٩ می / ٢٨-٢٩ اردیبهشت با دو پهپاد فرماندهی مرکزی هشتمین جت‌های ارتش اشغالگر ترک را در شهر آمَد هدف حملات پی در پی قرار دادند.

در حمله نخستین ساختمان خلبانان اشغالگر و کارمندان نیروی هوایی ارتش ترک هدف قرار گرفت. دومین پهپاد نیز آشیانه هواپیماها را هدف قرار داد. هر دو عملیات با موفقیت به انجام رسیدند و در نتیجه آن انفجارهای بزرگی در فرماندهی مرکزی جت‌های اشغالگران روی دادند. تعداد دقیق خلبانان کشته و مجروح این عملیات محرز نیست.

جزئیات عملیات کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

ساعت ٠٠:٣٠ روز ١٨ می یک خودرو زرهی ارتش اشغالگر ترک از نوع رَئو در حالیکه از تپه کفورت بسوی لیلکان عرصه خاکورک در حال حرکت بود هدف عملیات انفجاری نیروهای ما قرار گرفت. در این عملیات خودرو رِئو به تمامی منهدم شد و حداقل ۶ اشغالگر سرنشین آن کشته شدند.

این عملیات برای گرامیداشت شهیدان ماه می به انجام رسید.

روز ١٩ می در منطقه T شکل عرصه زاگرس عملیاتی علیه اشغالگران بها نجام رسید. وقتی ۴ اشغالگر گردهم گردهم آمدند از فاصله‌ای نزدیک هدف حمله قرار گرفتند. جزئیات بیشتری در مورد این عملیات متعاقبا اعلام خواهد شد.

جزئیات عملیات کارزار انقلابی جنگ خابور

ساعت ١۶:٣٠ روز ١٨ با سلاح سنگین علیه اشغالگران مستقر در تپه آزاد عرصه متینا عملیاتی به انجام رسید. در این منطقه ٣ راکت به سنگرهای اشغالگران اثابت کرد، ٢ راکت نیز به اطراف مواضع دشمن برخورد کرد. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نیست.

پس از این عملیات هلی‌کوپترهای سیکورسکی اقدام به پرواز بر فراز مناطق مرزی روستاهای دشیشه و سراروی را گلوله‌باران کردند. در این حملات به مزارع و باغههای روستائیان زیان وارد شد.

در حملات هوایی آسیبی به نیروهای گریلا نرسید

ارتش اشغالگر ترک با هلیکوپتر و هواپیماهای جنگنده حمله به مناطق حفاظتی میدیا را ادامه می‌دهد.

جزئیات حملات به این شرح است؛

از ساعت ١٢:٢۵ الی ١۶:۴۵ روز ١٩ می تپه زندوره عرصه متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

از ساعت ٢٢ تا ٢۴ روز ١٩ می مناطق کوردینه و دراره در عرصه متینا هدف حملات هلی‌کوپترهای جنگنده قرار گرفتند. همان ساعت هلی‌کوپترهای سیکورسکی اقدام به هلی‌برد اشغالگران به تپه شهید سرخوبون کردند.

ساعت ١٢:۴٠ روز ١٩ می منطقه ورخله عرصه آواشین از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

از ساعت ٢٠ تا ٢٢:١٠ روز ١٩ می منطقه مام رشو در عرصه آواشین هدف حملات هلی‌کوپترهای جنگنده قرار گرفت.

در این حملات هوایی هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."