١٣ عملیات گریلایی در چهلمین سالگرد شهادت کمال پیر؛ ١١ اشغالگر مجازات شدند

ه.پ.گ اعلام کرد گریلاهای ه.پ.گ در گرامیداشت یاد و خاطره کمال پیر از بنیانگذاران پ.ک.ک ١٣ عملیات را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ١١ ارتشی ترکیه از جمله یک درجه‌دار از پای درآمدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از کشته شدن ١١ ارتشی دولت متجاوز ترکیه در گرامیداشت یاد و خاطره کمال پیر از پیشاهنگان جنبش آزادی کوردستان خبر داده است.

در اطلاعیه‌ای که وبسایت رسمی ه.پ.گ منتشر کرده آمده است:

"در چهلمین سالگرد شهادت کمال پیر از نخستین رفقای رهبر آپو، از بنیانگذاران جنبش آپویی، از اولین فرماندهان ارتش گریلایی ما و پیشاهنگ اینترناسیونالیست که شیوه برخودان حزبامن پ.ک.ک را تعیین کرد، یاد و خاطره وی را گرامی می‌داریم. رفیق کمال پیر شعار 'چنان عاشق آزادی هستیم که آماده‌ایم برای آن جان دهیم' را برای ما به یادگار گذاشته و راه پیروزی را با مقاومت هموار نموده است. گریلاهای آزادی کوردستان ۴٠ سال است راه شرافتمندانه‌ای را که رفقای پیشاهنگمان با شهادت خود گشودند ادامه می‌دهند. آرمان ایجاد ارتش گریلایی هوال کمال پیر و تحقق اهداف والای آن مایه افتخار است. گریلاهای آزادی کوردستان به مناسبت ۴٠مین سالگرد شهادت هوال کمال پیر عملیات‌های قدرتمندی را به انجام رساندند و یکبار دیگر نشان دادند که شیوه مقاومت کمال پیر گام به گام به پیروزی نزدیک می‌شود.

در ١٣ عملیات نیروهای ما ١١ اشغالگر از جمله یک درجه‌دار و یک کنترا (جاش) به هلاکت رسیدند و یک اشغالگر هم زخمی شده است. همزمان یک خودرو زرهی، یک سیستم دوربین مداربسته منهدم شدند. ارتش اشغالگر ترک در حملات به مواضع گریلا و تونل‌های جنگ ٣ بار از بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات شیمیایی و گازهای سمی استفاده کرد. بالگردهای تهاجمی ۴٠ بار و هواپیماهای جنگنده ٣ بار مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کردند. پایگا‌ه‌های مرزی ده‌ها بار مناطق تحت کنترل گریلا را آماج آتش توپ، خمپاره و کاتیوشا قرار دادند. همچنین اشغالگران درصدد تخریب سنگرها و تونل‌های جنگ در منطقه مقاومت ورخله با بیل میکانیکی و بلدوزر هستند."

برپایه گزارش مرکز رسانه ه.پ.گ روز ۶ سپتامبر/ ١۵ شهریور در چارچوب کارزار شاهین‌‌های زاگرس عرصه زاپ در عملیات تیم‌های سیار گریلا در تپه شهید خورسی در ساجا، ٢ ارتشی ترکیه کشته شدند و یک سیستم دوربین مداربسته منهدم شد. در همین روز در ٣ عملیات انفجاری در منطقه شهید عادل در چمچو و یک عملیات تک‌تیراندازن یژاستار در تپه کارکر ٢ اشغالگر از پای درآمدند.

٧ سپتامبر در پاتک نیروهای گریلا علیه اشغالگران در سنگرهای جنگ شهید باهوز در سیدا یک متجاوز به نام عمر کشته شده است.

۴ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه خاکورک، عملیات تله انفجاری علیه یک خودرو زرهی در منطقه مابین گلی رش و گردیا به انجام رسید. در این عملیات ٣ ارتشی و یک کنترا از پای درآمدند. خودرو مذکور نیز به تمامی منهدم شد.

۶ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش تیم‌های سیار گریلا در تپه آمیدی در عملیاتی یک متجاوز را مجازات کرده و یک نظامی دیگر را زخمی کردند. در همین روز در منطقه مقاومت تپه جودی در عملیات تیم‌های سیار یک اشغالگر از سوی تک‌تیراندازن ه.پ.گ از پای درآمد.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ۶ سپتامبر سنگرهای جنگ تپه آمیدی و تپه اف‌ام ٣ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، تسلیحات شیمیایی و گازهای سمی هدف حمله قرار گرفتند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ۵ سپتامبر منطقه مقاومت ساجا ٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. بالگردهای تهاجمی در روزهای ۶ و ٧ سپتامبر، ۴٠ بار مناطق مقاومت شهید عادل، ساجا، تپه آمیدی، تپه اف‌ام و تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار منطقه مقاومت شهید عادل در چمچو را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند."