ملیتان چیا: ما هزینه دفاع از وطنمان را می‌پردازیم

یکی از فرمانده‌هان نیروهای سوریه دمکراتیک می‌گوید:"ما نیروی صیانت از خاک و میهنمان هستیم. هزینه آن هم هر چه باشد آنرا می‌پذیریم."

ملیتان چیا، از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) به پرسش‌های خبرگزاری فرات در مورد حملات رژیم متجاوز ترک و مزدوران وابسته به آنکارا پاسخ داد.

چیا در آغاز سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب روژاوا با مقاومت بزرگ، با رنج و هزینه‌های سنگینی به امروز رسیده است تأکید کرد که "این دستاوردها به مذاق برخی از نیروها خوش نمی‌آید. رژیم ترک درصدد اشغال تمام خاک روژاواست و به واقع اشغال عفرین، سریکانی و گری سپی در این چهارچوب صورت گرفته است." وی افزود، "در حملات اشغالگرانه رژیم متجاوز ترک غیرنظامیان بسیاری جان خود را از دست داده‌اند و اموال آنان از سوی رژیم ترک و مزدورانش مصادره شده است. حملات ترک از لحاظ مادی و معنوی زیان بزرگی را بر مردم وارد کرد."

چیا یادآور شد:"رژیم ترک با هدف اشغال و تاراج منطقه در چارجوب کانسپت مشترک نیروهای بین‌المللی حملات سیاسی، دیپلماتیک، اجتماعی و نظامی را به پیش می‌برد، رژیم ترک در این عملیات از جنگ روانی گرفته تا کشتار دسته‌جمعی را مد نظر قرار داده و نیروهای بین‌المللی در مشروعیت دادن به جنایات جنگی رژیم ترک به آن کمک می‌کنند."

چیا خاطرنشان کرد حضور روسیه و رژیم سوریه در منطقه چندان مایه توجه ترکیه نیست و در مناطق اشغالی نیز به هر جنایتی دست می‌زند. روزانه هموطنان را می‌ربایند، مورد شکنجه وحشیانه قرار داده و زن، کودک و سالمندان را به قتل می‌رساند. شاهد صدها نمونه از این دست جنایات بوده‌ایم. رژیم ترک با شرف و کرامت انسان‌ها بازی می‌‌کند. رژیم ترک هرگونه مخالفت با جنایات خود را تروریستی می‌خواند. پیرمرد و پیرزن ٧٠ ساله را تروریست اعلام می‌کند. به گفته رژیم ترک کشاورزانی که در باغ در حال بیل‌زنی و آبادانی مزرعه خود باشند تروریست هستند. با این بهانه دورترین روستاها را هم هدف حمله قرار می‌دهد. اموال و احشام روستائیان را مورد حمله قرار می‌دهد. در نمونه اخیر در روستای سافو تمام اعضای یک خانواده را قتل‌عام کرد. نیمه شب با سلاح سنگین خانه آنان را هدف قرار داد و همه تصاویر آنرا دیدند."

چیا به حملات رژیم ترکیه به روستاهای واقع در مسیر جاده بین‌المللی M4 اشاره کرده و ادعاهای مربوط به منع پرواز در این منطقه را کذب و دور از واقع خواند. نظامیان و مزدوران رژیم ترک تاکنون ۵ بار بصورت برنامه‌ریزی شده درصدد گسترش اشغالگری به جنوب جاده مذکور برامده‌اند. با هواپیماهای جنگنده، پهبادهای تهاجمی و جاسوسی، با تانک و توپ و مزدورانش حمله‌ور شده است. اما با مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک مواجه شده و پوزه آنان به خاک مالیده شد.

ملیتان چیا، فرمانده ق.س.د با یادآوری اینکه هیچ حمله‌ای را بدون پاسخ نخواهند گذاشت افزود:"ما نیروهای دفاعی این خلق هستیم و تا آخرین نفس از خلقمان محافظت می‌کنیم. مردمی که در این منطقه مقاومت می‌کنند و می‌جنگند در حقیقت از میهن خود دفاع می‌کنند. اگر چه حملات دشمن ادامه دارند اما ما نیز به هر حمله‌ای پاسخی درخور می‌دهیم و تا پایان به وظیفه خود عمل می‌کنیم. در این راه آماده فداکاری و صرف هر هزینه‌ای هستیم. کاری خواهیم کرد که رژیم ترک از حملات اشغالگرانه پشیمان شود."