ممنوعیت انتشار مطالب در رابطه با اوجالان چه هدفی دارد؟

فلکناز اوجا نماینده‌ی حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه الیح، در رابطه با دلایل و علت‌های پشت پرده ممنوعیت ۶ ماهه ملاقات و انتشار خبر در رابطه با رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان از وزیر دادگستری ترک، عبدالحمید گل سوال کرد.

فلکناز اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه الیح در رابطه با ممنوعیت تماس تلفنی ۶ ماهه رهبر خلق کورد، عمر خیری کونار، هامیلی یلدرم و ویسی آکتاش مجموعه سوالاتی را به ریاست مجلس ترکیه ارائه کرده است.

اوجا در رابطه با سوالات طرح شده اظهار داشت: بعد از آنکه اوجالان در ۱۵ فوریه به ترکیه مسترد شد، به زندان امرالی منتقل گردید. از آن روز تا کنون ۲۱ سال می‌گذرد و به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۲۷ آوریل برای نخستین بار توانسته است از حق خود مبنی بر برقراری تماس تلفنی برخوردار شود. زندانیان دیگر امرالی، کونار، یلدرم و آکتاش نیز از سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار توانستند از طریق تلفن با خانواده‌های خود تماس برقرار کنند. اکنون با چه دلیلی ممنوعیت انتشار خبر و برقراری تماس تلفنی برای اوجالان و دیگر محبوسان این زندان ممنوع شده است؟

اوجا در این رابطه برای وزیر دادگستری ترک نیز سوالاتی را مطرح کرده است:

بیست و یک سال است که حق برقراری تماس تلفنی ممنوع شده است. این ممنوعیت با کدام توجیه حقوقی بوده است؟

علت ممنوعیت ملاقات‌ها با وکلا و ممانعت از حق تماس تلفنی برای اوجالان و دیگر زندانیان امرالی چیست؟ در کدام بند قانون چنین مواردی ذکر شده است؟ به منظور خاتمه دادن به این بیعدالتی آیا تلاش‌هایی در جریان است یا خیر؟