"منبع الهام ما مقاومت زندورا است"

گریلاها با بیان اینکه آنها دولت ترکیه را که به حملات اشغالگری خود علیه جنوب کوردستان ادامه می دهد شکست خواهند داد، اظهار داشتند که مقاومت زندورا منبع الهام آنها است.

مقاومت گریلاها در برابر حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه علیه جنوب کوردستان ادامه دارد.

وسعت جنگ در مناطق حفاظتی مدیا هر روز آشکارتر می شود.

نیروهای گریلا که در چارچوب حمله جنگ خابور در خط قشورا مقاومت می کردند آخرین وضعیت جنگ را  برای خبرگزاری فرات ارزیابی کردند.

گریلای نیروهای مدافع خلق علیشر با بیان اینکه دولت ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا شکست خورد، گفت: "ما هر روز علیه نیروهای اشغالگر اقدام می کنیم. دشمن نمی تواند در مناطق اشغالی به راحتی حرکت کند. آنها هر چند روز یکبار سربازان خود را عوض می کنند. تا کنون به نتایج مطلوب نرسیده است و در حال عقب نشینی است. به همین دلیل دولت در آخرین مکان قرار دارد. می خواهد با دسیسه‌ها عمر خود را در طول جنگ طولانی کند.

مقاومت جنگ خابور در منطقه زندورا روح دوره را آشکار می کند. مقاومت در زندورا منبع الهام و نیرو برای همه گریلاهای منطقه متینا بوده است. در این جنگ خلاقیت گریلایی برجسته می‌شود. مهم نیست که حملات فنی و هوایی چقدر بزرگ است، شیوه و شیوه‌های گریلایی این حملات را شکست می‌دهد.

گریلاها حتی در سخت‌ترین شرایط هیچ مانعی نمی شناسند. زنان همچنین نقش مهمی در مبارزه‌ی گریلایی ایفا می کنند. دولت ترکیه از قدرت زنان می‌ترسد و بنابراین زنان را هدف قرار می‌دهد." گریلا علیشردر پایان سخنانش افزود: "حملات ارتش اشغالگر ترکیه بی پاسخ نخواهد ماند."

توانایی زنان بار دیگر آشکار شد

گریلای یژا- استار آرین نیز با تأکید بر اینکه دشمن در قبال مقاومت گریلایی شوکه شده است و گفت: "ما با سبک‌ها و تاکتیک‌های جدید با دشمن می جنگیم. بعلاوه بر موضوع رفع نواقص استتارمان تمرکز می کنیم. منطقه زندورا منطقه مقاومت است گریلاها نیز با این عقیده مقاومت می کنند.

مقاومت گریلاهایی که در زندورا به شهادت رسیدند به وسیله‌ای جهت تأمل بیشتراز سوی ما شد. مردم می گویند: "من تعجب می کنم که اگر من جای آن رفقا بودم، چگونه این کار را انجام می‌دادم." این مقاومت برای ما مبدل به خط مشی شد.

وقتی از مقاومت زندورا سخن به میان می‌آید به فرمانده هژا و همرزمانش فکر می کنم. برای اینکه شایسته رفقای شهید خود باشیم باید در همان خط مقاومت قدم برداریم. مقاومت زندورا خیلی چیزها را در شخصیت من تغییر داد. توانایی گریلاهای زن بار دیگر در این جنگ آشکار شد. در این جنگ من توانایی خود را بهتر شناختم. در این زمینه ما ادعای بزرگی داریم. ما در این سرزمین دشمن را شکست خواهیم داد."