مقاومت نتیجه داد: عقب‌نشینی نظامیان پ.د.ک از اطراف شنگال

در نتیجه‌ی مقاومت شنگال علیه ورود نیروهای مسلح پ.د.ک به شنگال، پ.د.ک مجبور به عقب‌نشینی شد. اعلام شد، برای آنکه تنشی ایجاد نشود، اداره خودمدیریتی شنگال میانجیگری کرده و راهی برای خروج نیروهای پ.د.ک از منطقه باز کرده است.

صبح روز گذشته (شنبه ١٠ مهر/ ٢ اکتبر) نظامیان پارت دمکرات کوردستان با همکاری ارتش عراق در اطراف شنگال مستقر شده و در تلاش بودند تا به مرکز شنگال وارد شوند.

روز جمعه (١ اکتبر) نیز اداره خودگردان شنگال در این رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آنها علیه نقشه‌ی پ.د.ک ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

بیانیه اداره خودگردان شنگال پس از آن منتشر شد که گزارش‌هایی در مورد تحرکات گسترده نظامیان پ.د.ک در ربیعه، زاخو و مراکز ایست و بازرسی در مسیرهای منتهی به شنگال در رسانه‌ها منتشر شده بود.

پ.د.ک با هدف عملی نمودن توافقنامه ضدایزدی ۹ اکتبر ٢٠٢٠ در لوای فعالیت‌های انتخاباتی درصدد فتنه‌جویی و ایجاد آشوب در منطقه است.

ساکنان شنگال و در رأس آنان زنان در محکومیت سیاست‌های اخلالگرانه پ.د.ک در مسیرهای اصلی تحصن کرده و جاده‌ها را بستند. پ.د.ک پس از روبرو شدن با موج گسترده اعتراضات مردم شنگال مجبور به عقب‌نشینی شد.