خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

مراسم یادبود پیروان آیین یاری برگزار شد

سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان با حضور بر مزار نیکمراد طاهری بیانیه‌ای را قرائت کرد

به مناسبت نهمین سالگرد خودسوزی اعتراضی سه تن از پیروان آیین یاری، دیروز مراسمی بر مزار یکی از جانباختگان در شهرستان صحنه از توابع کرماشان برگزار شد. سخنگویان مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان در این مراسم خواستەهای خود را بیان کردند.

یاد و خاطره سه تن از پیروان آیین یاری که ٩ سال پیش دست به خودسوزی اعتراضی زدند، بر آرامگاه یکی از آنان بنام نیکمراد طاهری در شهرستان صحنه گرامی داشته شد.

سیاوش حیاتی سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان با بیان این توضیحات گفت وعدەهایی که به یارسانیان داده شد متأسفانه عملی نشدند.

در این مراسم همچنین بیانیه مجمع توسط فرزاد الماسی قرائت شد. 

او به گذشت ٩ سال از واقعه جانباختن یارسانیانی که تنشان را برای اعتراض به تحقیر و پایمال شدن حقوق یارانشان به شعلەهای سوزان آتش سپردند اشاره کرد و گفت حرکتی که آغاز آن در خرداد ۱۳۹۲ اتفاق افتاد چه‌بسا الگویی شد برای حق‌طلبیِ جوامع هم‌مرزِ فکری و جغرافیایی یارسان.

او گفت:"آیین یاری گرچه در تمام طول تاریخ‌اش به صلح‌طلبی، آشتی‌جویی و مدارا شهره بوده است، اما در این مرام و منش، تن دادن به خواری و تسلیم شدن در برابر جبر و ستم نیز جایگاهی ندارد، گرچه حتی به سرسپاری و گذشتن از جان بینجامد."

مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان با تمامی اقشار جامعه‌ی ایران به خاطر شرایط دشوار پیش‌آمده‌ی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ابراز همدردی کرد و ضمن طرح حقوق انسانی و مدنی یارسان و سایر مردم ایران از زمام‌داران خواست که برای احقاق حقوق جامعه، گام‌های عملی و مشهود بردارند و به جای نگاه امنیتی و سرکوب، به فکر حل ریشه‌ای مطالبات و مشکلات مردم باشند.