مصطفی کاراسو: پ.د.ک مانع رسیدن سلاح به مناطق گریلا می‌شود

کاراسو با اشاره به اینکه پ.د.ک حمله اشغالگرانه رژیم ترک به روژاوا را مشروع عنوان می‌کند افزود:"پ.د.ک هم مانع رسیدن سلاح به مناطق گریلا می‌شود، هم ارتباط میان نیروهای گریلا را قطع کرده است."

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در گفتوگو با خبرگزاری فرات به حملات دولت ترکیه به باشور و روژاوای کوردستان اشاره کرد و علت این حملات را خیانت پ.د.ک می‌داند. متن کامل این گفتگو به زبان فارسی بزودی در خبرگزاری فرات منتشر می‌شود. چكیده‌ای از مصاحبه بدین شرح است:

کاراسو به استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت ترکیه اشاره کرده و می‌گوید:"نیروی زمینی و هوایی دولت ترکیه در مقابل مقاومت تیم‌های سیار و تونل‌های گریلا و هم‌زمان در مقابل عملیات‌ها درمانده شدههاند، آنچه در مقابل گریلا در حال حاضر به ‌کار گرفته می‌شود، گازهای شیمیایی ممنوع و سلاح شیمیایی است. به‌جای بمب اتم که در جنگ جهانی دوم به‌ کار گرفته شد و بیشتر از گاز شیمیایی که تاکنون بکار گرفته شده ‌است از سلاح و گاز شیمیایی در مقابل گریلا استفاده می‌کنند، حتی از سلاح شیمیایی که صدام ‌حسین به کار می‌گرفت نیز بیشتر است و چندین برابر آن توسط دولت ترکیه استفاده می‌شود. گریلا به وسیله ماسک‌های تنفسی و اقدامات دیگر از خود دفاع می‌کند."

کاراسو همچنین می‌گوید؛"تعداد بمب‌هایی که ایالات متحده آمریکا در ویتنام استفاده کرد که سال‌هاست در مورد آن صحبت می‌شود و همچنین بمباران‌های سنگینی که در طول تاریخ انجام ‌شده است، ما به ‌آسانی می‌توانیم بگوییم بمب‌هایی که دولت ترکیه در سال‌های اخیر در کوردستان به کار گرفته ‌است، حتی از بمب‌هایی که در جنگ جهانی اول و دوم و در جنگ ویتنام استفاده شده‌است نیز بیشتر است."

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با شکست دولت ترکیه به خیانت‌های پ.د.ک اشاره کرده و گفت:"علی‌رغم آنکه ترکیه بیشتر در فشار و تنگنا قرار می‌گیرد اما پ.د.ک بیشتر در جنگ شرکت می‌کند و مانع رسیدن سلاح و مهمات به مناطق گریلا می‌شود، ارتباط میان نیروهای گریلا را قطع کرده و مانع کمک به نیروهای گریلا می‌شود."

به گفته‌ی کاراسو اکنون پ.د.ک اقدام دیگری انجام داده و تلاش می‌کند تعدادی از مناطق گریلا را با نام ترکیه تصرف کند و می‌گوید:"پشتیبانی کنونی پ.د.ک از ترکیه در این سطح است. اگر اقدامات پ.د.ک ادامه پیدا کنند آنگاه جنگ با پ.د.ک نه ‌فقط در متینا، آواشین، زاپ و هفتانین باقی نمی‌ماند بلکه در همه مناطق دیگر نیز گسترش خواهد یافت."

مصطفی کاراسو در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با دشمنی پ.د.ک در مقابل پ.ک.ک صحبت کرده و می‌گوید:"بدون شک برخی به پ.د.ک و مزدورانش قول‌هایی داده‌اند و یا پ.د.ک این‌گونه حساب می‌کند که اگر پ.ک.ک و جنبش آزادی از بین برود، آنگاه همه گروه‌های سیاسی را از بین خواهد برد و هژمون خود را بر کوردها تحمیل خواهد نمود، چون تفکر دمکراسی در میان آن‌ها وجود ندارد. روابط اقتصادی که با ترکیه ایجاد کرده و همکاری‌های کثیفی که میان آن‌ها وجود دارد، نیز همین را نشان می‌دهد. پ.د.ک حتی این‌بار آشکارا وارد جنگ شده ‌است. ممکن است وعده‌هایی به آنها داده‌ شده باشد، اما دشمنی پ.د.ک با پ.ک.ک به ‌اندازه‌ی دشمنی دولت ترکیه با پ.ک.ک عمیق است."

این عضو شورای راهبری ک.ج.ک به خیانت‌های پ.د.ک در طول تاریخ اشاره کرده و می‌گوید:"اگر آن‌ چیزی که پ.د.ک انجام می‌دهد، توسط ی.ن.ک یا پ.ک.ک انجام شود، خلق کورد و افکار عمومی چه می‌گفتند یا موضع‌گیری آن‌ها چگونه بود؟ پ.د.ک بار اولی نیست که چنین اقداماتی انجام می‌دهد. پ.د.ک در از بین بردن جنبش کوردها در روژهلات کوردستان نقش بسیار حائز اهمیتی داشت. در سال ۱۹۹۷ پ.د.ک با پشتیبانی صدام‌ حسین وارد هولیر شد و در آن زمان هولیر در دست ی.ن.ک بود، پ.د.ک با پشتیبانی صدام‌ حسین هولیر را به تصرف درآورد. ده‌ها کادر بیمار و مجروح پ.ک.ک را به صورت وحشیانه‌ای شهید کرد. ترکیه که یکی از کشورهای ناتو است در سال ۱۹۶۰ برای آنکه جنبش آزادی کورد پیشرفت نکند، پ.د.ک را به کار گرفت و حتی میهن‌دوستان عشیره‌های خود را نیز از بین برد و هم‌زمان بسیاری از عشیره‌ها را تحت فشار و قتل‌عام مجبور به تسلیم شدن نمود."

کاراسو حمله به روژاوای کوردستان را نیز به خط خیانت وابسته دانسته و گفت:"حملات و اشغالگری که در روژاوای کوردستان انجام می‌شود، توسط پ.د.ک مشروعیت داده می‌شود. آن سازمان و گروه‌هایی که وابسته به پ.د.ک هستند، نه علیه اشغالگری در روژاوای کوردستان هستند و نه علیه اشغالگری نیز می‌ایستند. اکنون نیز با دولت ترکیه و تبهکارانش ارتباط دارند. این چگونه میهن‌دوستی است؟ اسم این رفتار در هر جایی خیانت است. در کوردستان معیارهای خیانت و همکاری با اشغالگران با هم درآمیخته و توسط گروهی خیانت و اشغالگری و میهن‌دوستی با هم در آمیخته است."