کاراییلان: متأسفانه پ.د.ک به ستون توطئه مبدل شد/ هیچ نیرویی نمی‌تواند گریلای پ.ک.ک را متوقف کند (٢)

مراد کاراییلان عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان ضمن گفتگو با گریلا تی‌وی، سالروز تاسیس حزب کارگران کوردستان را به رهبر خلق کورد، نیروهای گریلا و همه تبریک و شادباش گفت.

مراد کاراییلان عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس حزب کارگران کوردستان، با تلویزیون گریلا تی‌‌وی گفتگو کرده و جشن وژین [رستاخیز] را به معمار حزب کارگران کوردستان، عبدالله اوجالان، گریلاهای آزادی، دوستان و تمامی میهن‌دوستان تبریک گفت. کاراییلان در پیام خود به این مناسبت، مسائل مهمی را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

بخش دوم پیام مراد کاراییلان به شرح زیر است:

ارتباط با پارت دمکرات کوردستان

در این چارچوب، در جنوب کوردستان با پیشقدمی پارت دمکرات کوردستان، خط همکاریهای خود را تقویت کردند. در حالیکه پیش از این در جنوب کوردستان رفراندوم برگزار شده بود، و همه می‌دانند که دولت ترک چگونه در مقابل آن موضع گرفت، چگونه با نیروهای دیگر علیه آن دست به ائتلاف زد، موضع خود را پیش برده و به رهبران جنوب کوردستان توهین کرد. علیرغم تمامی این موارد، مدتی بعد در سال ۲۰۱۸، اتحادی بین پ.د.ک-دولت ترک و آمریکا ایجاد شده است که به عنوان تجدید سازمان توطئه بین‌المللی قابل درک است. طرحی است که جنبش را در چارچوب توطئه نابود کرده و دولت ترکیه آن را مدیریت می‌کند، متاسفانه پارت دمکرات کوردستان به یکی از ستون‌های این توطئه تبدیل شده است. لازم بود در سده بیست و یکم شاهد چنین رویدادی نمی‌بودیم. اما اکنون چنین اتفاقی روی داده است. دشمن می‌خواهد که توطئه نابودی را عملی کند، بعد از آن تمامی دستاوردهای خلق کورد را از میان بردارد. چنین هدفی را در سر دارند و پ.د.ک نیز با آنها همراه است.

پ.د.ک در بعد اطلاعاتی از ترکیه حمایت می‌کند، جاسوسی را گسترش می‌دهد

ما اطلاع داریم که از سال ۲۰۱۸ به بعد، تفاهمی مبنی بر درمیان گذاشتن اطلاعات و هم حمایت سیاسی برای اشغالگری خاک جنوب کوردستان را با پ.د.ک توسعه داده‌اند. در این راستا جاسوسی و خبرچینی را توسعه داده‌اند. اما معلوم است که این نیز کافی نبوده است. بار دیگر رژیم فاشیست نابودگر به اهداف خود دست پیدا نکرد. تلاش کرد تا در جنوب کوردستان مناطق دیگری را به تصرف و اشغال خود در آورد. اما نتوانسته بود. آخرین بار مقاومت در هفتانین بود که از چهار ماه و نیم گذشته آغاز شده و برای دشمن پاسخی مناسب به شمار می‌رود.

مقاومت هفتانین دشمن را به بن‌بست کشاند

در واقع مقاومت هفتانین با رهبری رفقایمان، افرادی مانند رستم‌ها، اسمرها، نوجان‌ها نقشی تاریخی را ایفا کرد. این مقاومت دشمن را در این منطقه به بن بست کشاند. هدف دشمن این بود که متینا و بعد از آن بتواند زاپ را اشغال کند. اما مقاومتی که در آن جا رهبری شد، باعث شد ضربات سنگینی بر دشمن وارد شود. دیدند که نیروهای گریلا می‌توانند هر روز به آنها حمله کنند. این با استفاده از مسیر و راهکار جدید، شیوه عمل گریلای جدید امکان‌پذیر شده است. هم در مقاومت خاکورک و بعد از آن نیز در مقاومت هفتانین دشمن ضربه خورد. در زاپ و آواشین همچنان جنگ و مقاومت نیروهای گریلا وجود دارد. در اینجا نیروهای گریلا در مقابل دشمن مقاومت مهم و بی‌نظیری را انجام دادند. زمانی که تمامی این اقدامات یکی شدند، دشمن مشاهده کرد که اگر خود را در منطقه حفاظتی مدیا گسترش دهد دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل باید بگوییم که از هدف خود دست برنداشته است، نباید خودمان را فریب دهیم. فقط دشمن می‌خواهد که کورد را به دست کورد به قتل برساند. در این چارچوب نیز خواستند که پارت دمکرات را هر چه بیشتر در بخش عملی این پروژه وارد کنند.

می‌خواهند مراکز گریلا را محاصره کنند

در این چارچوب در آغاز سال ۲۰۲۰ در زینی ورته، بعد از آن در خنیره و سپس در گاره و تمامی منطقه بهدینان پارت دمکرات کوردستان نیروهای نظامی خود را وارد عمل نمود. برخی از نیروهای عراقی نیز بر اساس درخواست پارت دمکرات کوردستان وارد عمل شدند و تلاش کرده‌اند نواحی محل سکونت نیروهای گریلا را محاصره کرد، ارتباط آن‌ها را با هم قطع کنند و در نهایت آن را در تنگنا قرار دهند. می‌خواهند که نیروها را محاصره کنند. یعنی قابلیت مانور نیروهای گریلا را محدود کنند. و این اقدام نیز نوعی همکاری با دولت ترکیه محسوب می‌شود. یعنی مانند بخشی از توطئه دولت ترک علیه جنبش آزادیخواهی ما محسوب می‌شود.

در خنیره، سر گلی و اخیر گاره، تلاش کردند تا وارد مناطق گریلا شوند

در این چارچوب در منطقه خنیره چند بار برای هشدار از شلیک گلوله هوایی استفاده شده است و نیروهای پارت دمکرات کوردستان که می‌خواستند پیشروی کنند، متوقف شدند. چند بار در منطقه سرگلی نیز اتفاق مشابهی روی داد. آخرین بار نیز در منطقه گاره چنین برخوردی روی داد. خواستند که از دو محور وارد مناطق گریلا شوند و در نتیجه برخوردی روی داد. اکنون ما اطلاع داریم که این طرح، طرح اشغالگرانه ترکیه است. اشغالگری ترک می‌خواهد که پارت دمکرات کوردستان را وارد عمل کرده و ما و آنها با هم به جنگ دست بزنیم. پ.ک.ک و پ.د.ک با هم جنگیده و ترکیه نیز بتواند طرح‌های کلی خود را تحقق بخشد. به همین دلیل ما مخالف این جنگ هستیم. خواهان جنگ با پ.د.ک نیستیم و علنا اعلام می‌کنیم که انها نیز نباید در دام این بازی بیفتند. نباید از یاد برد که جنگ داخلی، توطئه دشمن است. و چنین جنگی در راستای منافع دشمن بوده و ما کورد‌ها را دچار ضعف می‌کند و اشغالگری ترک به سوی کوردستان دست درازی می‌کند. زیرا طرح آنها بر اساس اشغالگری تمامی مرزهای میثاق ملی است. شاید وعده‌هایی را به آنها داده باشند و بر اساس توافق‌هایی با آنها دست به این عملیات زده باشند. ما از این بعد آن اطلاعی نداریم. اما این را می‌دانیم که تحرکات کنونی از سوی پارت دمکرات کوردستان برنامه دولت ترک هستند. به همین دلیل اطلاع داریم که باید مانع از گسترش جنگ شویم.

ما خواهان جنگ نیستیم، اما اگر بر جنگ اصرار داشته باشند پاسخ لازم را می‌بینند

علیرغم تلاش‌های ما اگر بخواهند جنگ افروزی بکنند، البته رفقای ما پاسخ لازم را خواهند داد. به هیچ کس امتیاز نمی‌دهیم. به همین علت به همه هشدار می‌دهیم که در این مقطع تاریخی و حساس باید تمامی آحاد خلقمان، تمامی سیاستمداران کورد هوشیاری لازم را داشته باشند، هیچ کس در دام بازیهای دشمن نیفتد. علیرغم این تلاش‌ها، هر گونه دست درازی به مناطق ما البته با پاسخ لازم روبرو می‌شود. در این چارچوب باید تمامی مناطق گریلایی آمادگی داشته باشند. همانگونه که گفتیم ما نمی‌خواهیم هیچگونه برخورد و تنشی روی دهد و ما نمی‌خواهیم وارد بازی‌های تحریک کننده شویم و در مقابل تحریکات آنها نیز هوشیار هستیم. اما اگر بار دیگر این اقدامات خود را تکرار کرده و دست درازی بکنند، لازم است که پاسخ لازم داده شود. زیرا مبارزه ما باید ادامه داشته باشد و ما برای هر احتمالی آمادگی داشته باشیم. این بار نخست نیست، و نخواهد بود. پیش از این در سالهای ۱۹۹۰ چنین اتفاقاتی روی دادند، اما به پیروزی دست نیافتند. اکنون نیز به پیروزی دست نمی‌یابند. تمامی نیروهای گریلا، خود را بر اساس مقتضیات گریلایی عصر جدید آماده و سازماندهی کرده و هیچ کس نمی‌تواند حریف آنان باشد. وضعیت اکنون اینگونه است. در این رابطه نباید هیچ کس اشتباه فکر کند. اکنون دولت ترکیه، با برنامه‌های خود نمی‌تواند هیچ دستاوردی داشته باشد. این راهکارها را پیش از این نیز آزموده است. اکنون نیز آزموده‌ها را مجددا می‌آزماید. رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می کند این موارد را بار دیگر بیازماید. اما به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نمی‌کند.

دشمن بیش از همه در مقابل نیروهای گریلا جبهه می‌گیرد، اما هدف اساسی امرالی است

دشمن بیش از همه در مقابل نیروهای گریلا جبهه می‌گیرد و می‌خواهد در این باره به هدف دست پیدا کند. اما هدف دشمن متوجه نقطه دیگری است و می‌خواهد در انجا به هدف دست پیدا کند. این نقطه امرالی است. تحمیل انزوا بر امرالی و شکنجه روانی بر امرالی مبنا و اساس این جنگ ویژه است. جنگ نابودی کورد بر اساس سیستم امرالی پیشرفت پیدا می‌کند. اکنون این سیستم در تمامی زندان‌های ترکیه و کوردستان پیاده شده و گسترش پیدا کرده است. اکنون در ترکیه شاهد وجود فاشیسم هستیم. از دمکراسی خبری نیست، ستمکاری وجود دارد. معلوم شده است که تا زمانیکه سیستم شکنجه امرالی وجود داشته باشد، در ترکیه دمکراسی نمی‌تواند ایجاد شود. تا زمانیکه این سیستم وجود داشته باشد، جنگ نیز ادامه می‌یابد. برای آنکه جنگ خاتمه پیدا کند، لازم است سیستم امرالی از میان برداشته شود و رهبر آپو به آزادی دست پیدا کند. تنها راه همین است. تا زمانکیه سیستم شکنجه در امرالی وجود داشته باشد، در کوه‌های کوردستان جنگ ادامه خواهد یافت. به همین علت در ترکیه باید طرفداران دمکراسی و آزادی در مرحله نخست علیه انزوا، علیه سیستم امرالی بپاخیزند. زیرا مبارزه دمکراسی و آزادی از این مسیر می‌گذرد. زیرا دشمن سیستم خود را در امرالی بر همین اساس قرار داده است و این جنگ پلید را ادامه می‌دهد.

ما می‌دانیم که دشمن نه در امرالی و نه با ستم بر خلقمان به هیچ نتیجه‌ای دست نیافته است. زیرا می‌دانیم سیاست کورد دمکراتیک و سیاست چپ سوسیالیست ترکیه را با تضییقات فراوان روبرو کرده است. اکنون فاشیسم می‌خواهد که جامعه را به سکوت وادارد و به نتایج خود در این باره دست پیدا کند. اما به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نکرده است. مشاهده می‌شود که به رغم تمامی نظرسنجی‌ها حزب دمکراتیک خلق‌ها مسیر خود را در پیش گرفته و بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند. خلقمان همچنان رویکرد و موضع رهبر آپو را مورد حمایت خود قرار می‌دهد. موضع گریلا همچنان ادامه دارد. واقعیتی است، ما هزینه داده‌ایم و از این به بعد نیز هزینه نیز می‌دهیم. این نبرد، نبردی تاریخی است و برای این نبرد هر چه از دست ما برآید، انجام می‌دهیم.

این جنگ علیه گریلا، آزادی، دمکراسی، خلق ترکیه، منطقه و علیه موجودیت خلق کورد است

ما می‌دانیم که نبردی تاریخی در جریان است، مبارزه‌ای مقدس بوده و با این جنگ نه تنها نقش و عملکرد خلق کورد گسترش یافت، بلکه جامعه عربی، اسوری، ترکمن و تمامی خلق‌های خاورمیانه نبردی مهم به شمار می‌رود. زیرا دشمن با ذهنیت اتحاد و ترقی عمل می‌کند. واقعیتی است، ذهنیت اتحاد و ترقی برای خلق کورد تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود. برای خلق عرب و آسوری تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود. حتی برای خود خلق ترکیه نیز تهدید به شمار می‌رود. تهدیدی برای طبقه کارگر و تهدیدی بزرگ برای زنان محسوب می‌شود. اکنون نیروهای گریلا برای دست‌یابی به آزادی و دمکراسی خلق‌های ترکیه و منطقه می‌رزمند. این رزم، نبردی برای موجودیت خلق کورد است و در کنار این نبرد سرنوشت و آینده خلق‌های منطقه نیز رقم می‌خورد. به همین منظور بدون تردید، مقاومت و نبردی تاریخی در جریان بوده این نبرد به اندازه تاریخ آن مقدس و واجد ارزش محسوب می‌شود.

در این باره حزبمان، حزب کارگران کوردستان زحمات و دشواریهای بزرگی را سپری کرده است، هزینه‌های سنگینی داده است، قهرمانیهای افسانه‌واری را رقم زده است و اکنون وارد مرحله‌ای بسیار مهم شده است و دشمن را تضعیف کرده است. به همین دلیل اکنون وارد مرحله‌ای شده است که بتواند به پیروزی دست پیدا کند. نه فقط ما، بلکه هم اکنون همه در رابطه با مدت حیات این رژیم بحث می‌کنند. به همین دلیل است که با چهل و دومین سالگرد تاسیس پ.ک.ک و وارد شدن به چهل و سه سالگی این حزب، وارد مرحله‌ای مهم می شویم. جنگ بین ما و اشغالگری ترکیه امروز به مقطع بسیار مهمی رسیده است. آشکار است که در این چارچوب، چهل و سومین سالگی پ.ک.ک سالی عادی نخواهد بود. احتمال می‌رود که تحولات بزرگی رقم بخورند. دیگر پیشرفت و تحولات برای آزادی کوردستان، مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی خلق‌ها وارد مرحله بسیار حساسی شده است.

کارزار زمان آزادی فرا رسیده است

اکنون در این مرحله بدون شک مبارزه عمومی انقلابیگری از نقش بسیار مهمی برخوردار است. جنبش ما بر این اساس در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ کارزاری را با نام «زمان آزادی فرا رسیده است»، راه اندازی نمود. از ان زمان تا کنون این کارزار روز به روز گسترش بیشتری یافته است. خصوصا که مبارزه برای آزادی رهبر آپو در سطح جهانی گسترش یافته است. زیرا درخواست آزادی رهبر آپو، تنها خواست و مطالبه ما نیست، امروز جنبش کارگران بریتانی خواهان آزادی رهبر آپو است،  این مطالبه در میان خلق‌های آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا نیز گسترش یافته است و به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده است. همانگونه که رهبر آپو اسیری بین‌المللی محسوب می‌شود، مسئله آزادی رهبر آپو نیز امروز وارد مرحله‌ای جهانی شده است. مبارزه و تلاشهایی در این باره در جریان هستند. تمامی این تلاش‌ها مهم هستند. پیشبرد  این سیاست، دیپلماسی آن، مبارزه برای تداوم سیاست دمکراتیک در خارج از میهن و در داخل آن امروز گسترش یافته و در چارچوب کارزار زمان آزادی فرا رسیده است، در حال جریان است.

گریلا نقش مهمی را ایفا می‌کند

اما در این بحبوبه نیروی گریلا بار دیگر مهمترین نقش را ایفا می‌کند. در این باره نیروی گریلا امروز بر اساس چارچوب پروژه بازتاسیس و تحقق هدف گریلای معاصر، به همان اندازه که بتواند به پیشرفت دست یابد، به همان اندازه می‌تواند نقش مهم خود را ایفا کند. زیرا ما می‌دانیم که امروز جنگ بر اساس اطلاعات و تکنولوژی ادامه دارد. گریلا به هر اندازه که بتواند راهکارهای جدید را در پیش گیرد، هر اندازه که بتواند راهکار جنگ تیم و جنگ حرفه‌ای را بر مبنای مخفی کاری به پیش ببرد؛ بتواند دیسیپلین را در میان صفوف خود عمقی کرده و گسترش دهد، به همان اندازه می‌تواند اطلاعات دشمن را خنثی کرده و ضربات سنگین را بر دشمن وارد کند. به این منظور ما بر اساس خط گریلایی جنگ تیمی باید بسیار متمرکز شویم. به هر اندازه که ما بتوانیم بر آن متمرکز شویم، به همان اندازه می‌توانیم به پیروزی نزدیک شویم.

امروز وظیفه سنگینی بر دوش گریلا قرار گرفته است. برای آنکه گریلا بتواند این وظیفه تاریخی خود را به خوبی ایفا کند، باید گریلا خط مشی گریلایی خود را نوسازی کند. بدون گمان بر اساس اندیشه‌های رهبر آپو، بر مبنای تفکرات رهبر آپو، تحزب نقشی اساسی دارد. در صورتیکه تحزب پیشرفت نکند، هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند پیشرفت کند.  همانگونه که رهبر آپو گفته است: در کوردستان بدون حزب، حتی برگ درختان نیز تکان نمی‌خورند. تمامی تحولات ایجاد شده به دلیل تحزب رقم خورده‌اند. تحزب، تجسم رفاقت، پیشبرد و اعتلای روح میلیتانی است. لازم است که ما با آموزش، اندیشه تحزب را در میان خودمان گسترش بدهیم. به هر اندازه که ما بتوانیم تحزب را در میان خودمان عمقی کنیم، موازین و معیارهای تحزب را اعتلا بخشیم، روح رفاقت را توسعه بدهیم، برابری را در میان صفوف خود بیش از پیش تقویت کنیم، مبارزه فکری و جنسیتی را اعتلا ببخشیم، به همان اندازه می‌توانیم به نیرویی حرفه‌ای و شکست‌ناپذیر تبدیل شویم.

واقعیتی است که برای تخصص تنها آموزش و تفکر کافی نیست. اگر در مقابله با جنگ ویژه دارای اسلحه باشید، از اندیشه و موضعگیری برخوردار باشید، بتوانید به آموزش اندیشه‌ورزی دست بزنید، می‌توانید آموزش ویژه و حرفه‌ای را نیز به پیش برد. همچنین، می‌توانید فرایند ارتشی شدن را گسترش داده و تاکتیکها را نیز متحول و گسترش داد. این موارد مبنای تحزب را رقم می‌زند. ۴۲ سال است که ما براساس روح تحزب در مقابل این حجم وسیع از حملات دشمن توانسته‌ایم مقاومت کنیم. در مقابل تمامی شرایط دشوار و سنگین، در زندان، در کوه‌ها، میلیتانهای حزبمان مقاومت‌های بسیار استثنایی را رهبری کرده‌اند. اراده‌ای پولادین را از خود نشان داده‌اند. نیرویی شکست ناپذیر بوده‌اند، به عنوان نیرویی شکست ناپذیر معرفی شده‌اند. بر چه اساس این موفقیت حاصل شده است؟ براساس نیروی تفکر و اندیشه حزبی و اندیشه‌های رهبر آپو بوده است. به همین دلیل است که در حقیقت اندیشه رهبری ما به هر اندازه که بتوانیم متمرکز شویم، فکر کنیم، به همان اندازه می‌توانیم به نیرویی شکست ناپذیر تبدیل شویم. رفقا اگر مایل هستند که بیش از پیش قدرتمند شوند، باید در این رابطه اندیشه خود را تقویت کنند. بر آن متمرکز شوند. تحزب خود را قدرتمند کنند، روح رفاقت را اعتلا بخشند و به این طریق در حزب مشارکت داشته باشند. از این طریق است که می‌توان به شخصیتی نستوه تبدیل شد، قدرتمند و با اراده و با ابتکار عمل. اندیشه آزادی زن و مرد را در ذهنیت خود تقویت کنند و گسترش دهند، و از این طریق میلیتانی پ.ک.ک را در میان خود گسترش دهند و تقویت کنند. ما به هر اندازه که بتوانیم توسعه و پیشرفت پیدا کنیم، به همان اندازه می‌توانیم که به نیرویی شکست ناپذیر تبدیل شویم.

گریلای مدرن از نظر ذکاوت عمقی، و از نظر نظم و انضباط و استتار بسیار دقیق عمل می‌کند

بدون شک همراه با آموزش تخصصی و نظامی، تاکتیک نیز لازم است. باید ما در این مرحله تاریخی در میان صفوف خود، روح رفاقت، روح برابری را تقویت کرده و بر اساس اندیشه آزادی زن، تفکر برابری و آزادی را گسترش دهیم. باید از این طریق مبارزه در بعد فکری را نیز تقویت کرده و بر این اساس در تخصص‌گرایی، در تاکتیکها و راهکارهای نظامی بتوانیم تمرکز پیدا کنیم. در جریان پروژه باز تاسیس نیروهای گریلا، باید خود را تقویت کنیم. به میلیتانهای مدرن تبدیل شویم. گریلای مدرن از نظر ذکاوت عمقی، در مخفی کاری پیشرفته و از نظر نظم و انضباط و و استتار بسیار دقیق عمل می‌کند. باید ما به این طریق به نیرویی شکست‌ناپذیر تبدیل شویم. و این راهی است در مقابل ما. در چهل و سومین سال تاسیس حزبمان، اگر هر یک از رفقا در درون این چارچوب مبارزه کند، تلاش کند،  ما می‌توانیم در عمل به نیرویی شکست ناپذیر تبدیل شده و در هر زمینه‌ای به دشمن پاسخ بدهیم. هر یک از رفقا در این زمینه باید به شفافیت رسیده، عمقی نگری نموده و به نیرویی برای تقویت حزب تبدیل شود. هر یک از رفقا باید این موارد را به عنوان وظیفه خود بنگرد. به همین دلیل است که در رابطه با موضوع تحزب، تمامی رفقا مسئولیت دارند. باید هر یک از رفقا در مقابل حقیقت رهبری، در مقابل حقیقت شهدای قهرمانمان، سخن بگویند، در درون خود به جستجو پرداخته و در این رابطه خود را تقویت کنند. لازم است که خود را ارزیابی کنند تا بتوانند که چه میزان می‌توانند به پیمانی که بسته‌اند می‌توانند وفادار باشند. باید در رابطه با این موارد از خود سوال کرده و بر این اساس موجودیت خود را ساخته و پرداخته کرده و بر این اساس مشتارکت واقعی خود را در حزب توسعه دهد. این نکته‌ای  اساسی است.

گریلا به همان اندازه که پیشرفت پیدا کند، به همان اندازه در عمل نیز به موفقیت دست پیدا می‌کند

گریلای مدرن به هر اندازه که پیشرفت و توسعه پیدا کند، به همان اندازه می‌تواند در عمل نیز به موفقیت دست پیدا کند. از پراتیک در هفتانین سخن گفتیم؛ بدون شک در منطقه هفتانین نیز نواقص و مشکلات پراتیک وجود دارند و رفقا نباید در این باره اشتباه فکر کنند. اما به طور کلی، نحوه و چگونگی مقابله نیروهای گریلا در مقابل دشمن امری مشهود و مثال زدنی است. بار دیگر در اکتبر، به مدت ۲ ماه تا ۲۷ نوامبر در منطقه سرحد، گلیداخ عملیاتی صورت گرفت. در این عملیات نیروهای دشمن از تمامی سلاح‌های مختلف خود استفاده کردند، تمامی نیرو و توان خود را بکار بردند. اما دشمن ضربه خورد، رفقا به جنازه‌های شمن هم دست پیدا کردند، سلاح‌های بازمانده از دشمن را به غنیمت گرفتند. و در مدت ۲۵ روز، حتی یکی از رفقا نیز مجروح نشد. چندین بار روبروی دشمن در فاصله‌ای بسیار نزدیک، درگیر شدند. چند بار برخورد و جنگ روی داد. این خود یک اجرای دقیق و هنری است. و اگر بتوانیم در تمامی مناطق نبرد گریلایی را به این شیوه اجرا کنیم، در مقابل تمامی تکنولوژی دشمن و اطلاعات دشمن می‌توانیم به پاسخی مناسب تبدیل شویم. من نمی‌گویم که دشمن نیرویی دارد، حتی می‌گویم دشمن نیرویی ندارد. دشمن نیرویی برای جنگیدن ندارد. اما نباید دشمن را ضعیف تصور کرد. اما ما هیچ اطلاعاتی را به خارج درز نمی‌دهیم، تکنولوژی دشمن را اگر به ان شیوه خنثی کنیم، هیچ نیرویی نمی‌تواند در مقابل ما مقاومت کند.

هیچ نیرویی نمی‌تواند گریلای پ.ک.ک را متوقف کند

گریلایی که با پ.ک.ک‌ای بودن خود را تقویت کرده و توسعه بخشیده است را هیچ نیرویی نمی‌تواند متوقف کند. یعنی نمی‌خواهم که زیاد بر این خصوصیات متمرکز شوم، اما قبلا نیز این رویه گریلاهای پ.ک.ک کاملا مشاهده شده است. گریلایی که تحزب و پ.ک.ک‌ای بودن را در خود توسعه داده است، این راهکارها را در خود تقویت کرده است، با بیست نفر باید برابری کند. یک تیم گریلا می‌تواند در مقابل ۱۰۰ نفر صف‌ارایی کرده و آنها را در هم بشکند. فقط حرف نیست، در عمل نیز این ثابت شده است. ما می‌خواهیم که این شیوه را در تمامی نیروی گریلا گسترش بدهیم. غنایی از تاکتیکها را در میان گریلا گسترش داده و آن را بیش از پیش تقویت کنیم.

گریلای حرفه‌ای باید بر این اساس که بسیار متکی به خود است، و توجه هیچ کس را به خود جلب نکند متکی است. این گریلا باید از خود دفاع کند و بداند که خود را چگونه حفظ کند. اگر یک گریلا نتواند از خود دفاع و محافظت کند نمی‌تواند به نیرویی برای دست‌یابی به پیروزی تبدیل شود. حفاظت از خود به معنای ترس نیست، خیر، مسئله حرفه‌ای بودن است. باید از خود محافظت کرد تا دشمن نتواند تو را هدف قرار دهد. در صورتیکه لازم باشد، به مدت ۲۴ ساعت نباید از یک نقطه نباید تکان خورد. و اگر اینگونه با درایت بتوان عمل کرد، در صورت لزوم می‌توان به عنوان یک فدایی بزرگ، به دشمن حمله کرده و به نتیجه دست پیدا کرد. اگر گریلاهای مدرن بر این چارچوب عملی و فکری متمرکز شوند، به نتیجه دست پیدا کرده و به گریلاهای پیروزی تبدیل می‌شوند.

تقاص خون شهیدان را خواهیم گرفت

از هم اکنون هویداست که چهل و سومین سال تاسیس پ.ک.ک یا سال ۲۰۲۱ در مبارزه آزادیخواهانه کوردستان و مبارزه برای آزادی خلق‌های منطقه، سالی عادی نخواهد بود. سال مهمی خواهد بود. برای این منظور باید آمادگی داشته باشیم. تجاربی در این باره داریم. خصوصا که سال‌های گذشته رفقا تجارب گسترده‌ای اندوخته‌اند و این تجارب عادی نیستند. در این رابطه هزینه‌های سنگینی داده‌ایم، و این واقعیتی است. اما مواضعمان را حفظ کردیم، و تجارب مهمی را کسب کردیم. براساس تجارب کسب شده، باید ما بر اساس خط مشی رهبر آپو و در پیگیری اهداف و آرمانهای شهدای قهرمانمان بیش از پیش حرفه‌ای‌گری را توسعه داده و قلب شهدایمان را شاد کنیم و انتقام خون شهدا از این طریق گرفته می‌شود. ما در تداوم راه این قهرمانان، در تداوم مسیر عگید جفیان‌ها، ییلمازها، علی پلنگ‌ها، چیچک‌ها، دلال‌ها و تمامی شهدایمان که از آنان نامی نیاوردیم،  حرکت کرده و در این مسیر با تمرکز و گسترش بیشتر قدرت و نیروی خود، قهرمانی‌های این شهدا را به مبنایی برای نیروی پیروزی و موفقیتمان تبدیل می‌کنیم.

 تاریخ پ.ک.ک، تاریخ مقاومت قهرمانانه است

نباید فراموش کنیم که تاریخ پ.ک.ک تاریخ مقاومت قهرمانانه است. این مقاومت قهرمانانه چگونه شکل گرفته است. هر رفقیمان که به شهادت رسیده باشد، نبرد و رزم ما به همان اندازه اعتلا یافته است و اینگونه انرژی و قدرت پ.ک.ک ایجاد شده است. دشمن با شهید کردن یکی از رفقای ما گفته است که به ان ضربه وارد کرده‌ایم، خلایی را درست کرده‌ایم و از این مسیر می‌توانیم به نتیجه دست پیدا کنیم. در حالیکه اگر رفیقی از ما به شهادت رسیده باشد، صدها رفیق دیگر جای این شهید را پر می‌کنند، روحی جدید ایجاد می‌شود، جسارت و شجاعت خلق می‌شود، تعهد و پابندی بر اساس رفاقت در میان صفوف پ.ک.ک اینگونه ایجاد می‌شود و به قدرت تبدیل می‌شود. سرچشمه نیرو بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند.

براین باوریم که شهدای ما در سال اخیر، در درجه نخست، از شهید قاسم انگین گرفته تا شهادت ییلماز درسیم-ها، تمامی شهدای ما، برای ما به سرچشمه‌ای از نیرو و قدرت بدل می‌شوند. از این طریق می‌توانیم در چهل و سومین سالگرد تاسیس حزبمان، حزب کارگران کوردستان، نیروی شهدایمان و ایستارهای رهبر آپو را بیش از پیش تقویت کرده و هر چه بیشتر در راه رهایی کوردستان و خط مشی آزادی رهبر آپو به نیروی پیروزی تبدیل کنیم. بر اساس این اعتقاد و اندیشه بار دیگر سالگرد تاسیس حزب کارگران کوردستان را به تمامی رفقا شادباش گفته و در چهل و سومین سال این خط مشی تاریخی و مقدی برای تمامی رفقا از صمیم قلب آرزوی پیروزی داریم، به نمایندگی از قرارگاه مرکزی، با عشق و احترام به رفقایمان درود می‌فرستیم.