"موضع پارت دمکرات در قبال مردم بهدینان خصمانه است"

صفوان عبدالله، از روزنامه‌نگاران منطقه بهدینان می‌گوید، نیروهایی که پ.د.ک به گاره فرستاده است، نیروهای میهنی نیستند و با همکاری میت ترکیه درست شده‌اند و به اشغالگران خدمت می‌کنند.

صفوان عبداالله روزنامه نگار در بهدینان در مورد انتقال نیروهای 'گولان' و 'روژ' با سلاح سنگین به دینارته در شهرک آکری در منطقه‌ی بهدینان با روژنیوز مصاحبه کرد.

صفوان عبدالله در مورد این نیروها گفت: پس از آنکه پ.د.ک به درخواست میت ترکیه گروهی از نیروهای پیشمرگه را به زین ورتی منتقل کرد تا گریلاهای پ.ک.ک را هدف قرار دهند اما موفق به این کار نشده و شکست خوردند، با همکاری میت ترکیه نیروهای گولان و روژ را تشکیل دادند، که این نیروها میهنی نیستند و متعلق به پ.د.ک و خانواده‌ی بارزانی می‌باشند.

وی در ادامه به نقشه‌ی مشترک میت و پ.د.ک اشاره کرد و گفت: این نیروها در حال اجرای نقشه‌ی بسیار خطرناکی در رابطه با امنیت و آسایش اجتماعی و ژئوپولتیک جنوب کوردستان هستند. پیشتر پ.د.ک چندین گروه جاسوسی برای میت ترکیه ایجاد کرده بود، اما اکنون کار به جایی رسیده است که دولت ترکیه تلاش می‌کند با همکاری پ.د.ک در هر خانه‌ای یک مرکز میت ایجاد کند.

صفوان عبدالله همچنین گفت: در بهدینان و در اقلیم کوردستان تحت حکمرانی پ.د.ک شرایط خطرناکی ایجاد شده است، با تهمت‌پراکنی و بهانه‌های بی‌اساس، روزانه فعالان و روزنامه نگاران به زندان می‌افتند و بنابر میل خود پرونده‌هایی را برای انان تشکیل داده و موارد اتهامی برایشان سرهم می‌کنند.

وی در این رابطه از حکومت اقلیم انتقاد کرد و گفت: هدف پ.د.ک و کابینه‌ی مسرور بارزانی نظامی کردن مناطق تحت کنترل خود و حفظ هژمون حزبی خود با همکاری میت ترکیه می‌باشد، در این راه نیز آماده هستند تا دولت ترک کل جنوب کوردستان را اشغال کند، اما آنها موفق نخواهند شد و مردم بهدینان سکوت نخواهند کرد و اینرا نخواهند پذیرفت.

این روزنامه‌نگار کورد در رابطه به انتقال نیرو به دینارته گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد پ.د.ک در بهدینان نیرویی چند هزار نفری تحت عنوان یک نیروی میهنی ایجاد کرده است اما این نیروها از مزدوران و میت ترکیه تشکیل شده است و به دینارته فرستاده شده‌اند تا گریلاهای پ.ک.ک و نارضایان سیاستهای پ.د.ک را هدف قرار دهند.

وی در مورد مواضع پ.د.ک در رخدادهای مختلف گفت: مواضع و سیاستهای پ.د.ک در مقابل مردم بهدینان و مردم منطقه‌ی اقلیم دشمنانه است، طی ۶ ماه گذشته هزاران جوان اهل شلادزه و بهدینان به خارج مهاجرت کرده‌اند. این مهاجرت‌ها نتیجه‌ی سیاست فقیرکردن و دستگیری‌ها و زندان و شکنجه‌ی پ.د.ک است. پ.د.ک میلیونها دلار به دولت ترکیه می‌دهد تا آنها را روانه‌ی اروپا کند، اگر پولی که به دولت ترکیه می‌دهد را داخل میهن خرج کند، دیگر هیچکس مهاجرت نخواهد کرد.

صفوان عبدالله در پایان گفت: بستگان ما پیشمرگه هستند، پیشمرگه هرگز با کوردها نخواهد جنگید و جنگ داخلی را نفی خواهد کرد. به همین دلیل اگر در آینده جنگی رخ دهد و پ.د.ک برای جنگ برادرکشی تبلیغ کند، حقیقت ندارد. زیرا تنها مزدوران و اجیرشده‌ها برای آنان می‌جنگد و پیشمرگه این کار را نمی‌کند.

منبع: rojnews