موج تازه بازداشت فله‌ای کوردستانیان در روژهلات؛ بازداشت ٣٠ نفر در یک روز

به گفته منابع محلی مأموران رژیم با ورد به منازل هموطنان ضمن تفتیش و ضبط برخی از وسایل شخصی با توسل به خشونت لفظی و فیزیکی اقدام به بازداشت کوردستانیان کرده‌اند.

روز پنج‌‌شنبه (٢٠ آبان/ ١١ نوامبر) در یورش نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی به منازل شهروندان روژهلات کوردستان حداقل ٣٠ نفر بازداشت شدند.

بازداشت حداقل ١٧شهروند در بانه

به نقل از شبکه حقوق بشر کوردستان روز پنج‌شنبه (٢٠ آبان) در یورش ده‌ها مأمور امنیتی لباس شخصی رژیم ایران به روستاهای «چومان»، «نمشیر»، «نجنه» و «کوپیچ» در شهر بانه استان سنه ١٧ کوردستانی بازداشت شده‌اند.

این بازداشت‌ها بدون حکم قضایی و از سوی مأموران اداره اطلاعات رژیم صورت گرفته‌اند. به گفته منابع محلی مأموران رژیم با ورد به منازل هموطنان ضمن تفتیش و ضبط برخی از وسایل شخصی با توسل به خشونت لفظی و فیزیکی اقدام به بازداشت کوردستانیان کرده‌اند.

اسامی بازداشت شدگان بانه به این شرح است: جمال مروتی، سعید رشیدی، فرزاد پزشکی، صلاح پزشکی، رفیق پزشکی، مناف پزشکی، بهزاد پزشکی، فرهاد پزشکی، شورش پزشکی، کریم پزشکی، حاجی ابوبکر پزشکی، احمد پزشکی، شکرالله پزشکی، ارسلان پزشکی، کامران پزشکی،  لقمان پزشکی و عثمان محمدپور. به گفته منابع محلی تعداد بازداشت شدگان بیش از این افراد است. از دلیل بازداشت و محل نگهداری بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

بازداشت شهروندان کورد در سقز

روز پنج‌شنبه در یورش نیروهای امنتی رژیم به روستای «ملقرنی» شهر سقز حداقل دو کوردستانی به نام‌های محمد مهجور و عبدالله مهجور بازداشت شده‌اند.

احضار و تهدید ده‌ها فعال مدنی و سیاسی

ستاد خبری اداره اطلاعات شهرهای بانه، سقز، سنه، مریوان، دیولان و کامیاران با احضار تلفنی ده‌ها فعال و زندانی سیاسی سابق  ضمن تهدید این افراد به بازداشت دوباره خواستار توقف هرگونه فعالیت سیاسی و مدنی آنها شده‌اند.