ناکامی ارتش عراق در ورود به روستای گرزرک در شنگال

عصر روز گذشته ارتش عراق قصد داشت وارد روستای گرزرک شنگال شود، اما اهالی منطقه در مقابل آنها ایستاده و اعلام کردند که هیچ نیازی به آنها ندارند و مانع آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری روژ نیوز حوالی عصر روز گذشته (سه‌شنبه ٢٠ آوریل/ ٣١ فروردین) شماری از نظامیان ارتش عراق قصد داشتند وارد روستای گرزرک از توابع شنگال شوند، اما اهالی روستا مانع آنها شده و در مقابل‌شان ایستادند.

اهالی روستای گرزرک اعلام کردند، هیچ نیازی به این نیروی ارتش عراق ندارند و به همین جهت مانع ورود این نیرو به داخل روستا شدند. یکی از مادران ایزدی گفت که نظامیانی که یونیفرم ارتش عراق را پوشیده‌اند با زبان ترکی استانبولی با همدیگر حرف زده‌اند. به گفته‌ی وی این افراد نه عراقی بلکه اعضای ارتش ترکیه هستند که با حمایت بارزانی‌ قصد قتل‌عام مردم ایزدی را دارند.

لازم به ذکر است ترکیه- پ.د.ک و حکومت عراق ۹ اکتبر ۲۰۲۰ علیه مردم شنگال توافقنامه‌ای را امضا کردند که با اعتراض گسترده کوردها در چهاربخش کوردستان مواجه شد. مسعود بارزانی رئیس پ.د.ک، مسرور بارزانی پسرش و نچیروان بارزانی طی هفت ماه گذشته به کرات بر لزوم اشغال شنگال و اخراج ایزدی‌های آزادیخواه تأکید کرده‌اند.