نامه کمیته روابط خارجه ک.ج.ک به کنسولگری‌‌ کشورهای خارجی در هولیر

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در نامه‌ای به نمایندگی‌های کشورهای خارجی در هولیر از آنان خواست در مورد اقدامات تبلیغی جانبدارانه و تحریف‌آمیز پ.د.ک و رژیم ترک در خصوص پ.ک.ک هشیار باشند

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد تحولات اخیر نامه‌ای به نمایندگی‌ها و کنسولگری کشورهای خارجی در هولیر ارسال کرد.

ک.ج.ک ادعاهای پ.د.ک و دولت ترک را گزارش‌های "غلط و جانبدارانه" عنوان کرده و خواستار هشیاری در قبال انتشار ادعاهای پ.د.ک شد. ک.ج.ک به قتل‌عام علیه کوردها در تاریخ ترکیه و تداوم آن در حکومت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ اشاره کرده است.

ک.ج.ک خاطرنشان کرده است که هدف اصلی رژیم ترکیه نابودی تمامی دستاوردهای ملت کورد می‌باشد و از موضع کشورهای اروپایی که برای منافع اقتصادی خود از اقدامات ترکیه حمایت می‌کنند انتقاد نموده است.

در نامه با اشاره به تنش در عرصه متینا آمده است که نظامیان پ.د.ک به منطقه‌ای گسیل شده‌اند که ٢۵ سال در آنجا حضور نداشته‌اند و می‌افزاید، بیانیه‌های پ.د.ک در مورد جانباختن نیروهای پیشمرگ و تلاش برای مقصر قلمداد کردن پ.ک.ک در این رابطه صحیح نیست.

ک.ج.ک می‌افزاید که چنین بیانیه‌های تنش داخلی میان ملت کورد را افزایش می‌دهد و به بیانیه روز ١٠ ژوئن مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در این رابطه اشاره شده است.

ک.ج.ک از کنسولگری‌ها و نمایندگی کشورهای خارجی در هولیر می‌خواهد که در رابطه با گزارش‌های "جانبدارانه و تحریف‌آمیز" هشیار باشند و علیه تحرکات اشغالگرانه دولت ترکیه که نقض آشکار موازین بین‌المللی است به وظایف خود عمل کنند.

ک.ج.ک در پایان خطاب به جامعه بین‌المللی می‌افزاید: "باید در مقابل اشغالگری اردوغان ایستادگی کرد. دولت ترک باید متوقف گردد و به خیال‌پردازی عثمانی نوین اجازه داده نشود."