ناپدیدسازی قهری یک زندانی سیاسی کورد

مادر ادریس فقیهی به دلیل پیگیری سرنوشت فرزندش بازجویی شد

مادر ادریس فقیهی یک گریلای پژاك که بیش از یکسال است توسط سپاه پاسداران ناپدید شده است توسط اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته است. دلیل بازجویی از این مادر کورد پیگیری وضعیت فرزندش بوده که در زمان دستگیری زخمی بود.

ادریس فقیهی یک عضو حزب حیات آزاد کوردستان بود. او مردادماه پارسال در جریان یک درگیری زخمی و اسیر شد. سپاه پاسداران از آنزمان تاکنون او را ربوده و ناپدید کرده است. ابتدا تصور می‌شد ادریس فقیهی شهید شده اما بعدها مشخص شد او زنده و اسیر است.

احتمال می‌رود ادریس فقیهی محروم از حق تماس و ملاقات در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه باشد. نهادهای امنیتی با عدم پاسخگویی درباره سرنوشت ادریس، خانواده او را آزار روحی می‌دهند. فاطمه مقصودی مادر این زندانی سیاسی، چندی پیش در یکمین سالگرد ناپدید شدن فرزندش یک ویدئو منتشر کرد.

شبکه حقوق بشر کوردستان می‌گوید فاطمه مقصودی به دلیل این دادخواهی توسط اداره اطلاعات سنه تحت بازجویی قرار گرفته است. بازجویان او را از حق استفاده از روسری سفید که در کوردستان به عنوان نماد "مادران آشتی" شناخته می‌شود محروم کرده و گفته‌اند حق ندارد برای پیگیری سرنوشت فرزندش به اورمیه سفر کند.

فاطمه مقصودی که خواسته روشنی دارد و آنهم اطلاع دقیق از وضعیت فرزندش است پیشتر در اورمیه نیز برای ساعاتی بازداشت شده بود.