نمایندگی ه.د.پ در هولیر: آسایش پ.د.ک از اعضای ما درخواست جاسوسی می‌کند

نمایندگی حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در باشور کوردستان اعلام کرد؛ پارت دمکرات کوردستان در هولیر، دهوک و زاخو اعضای ما را تحت فشار قرار داده و از آنها درخواست جاسوسی می‌کنند.

نمایندگی حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در باشور کوردستان درخواست آزاد نمودن اعضای دستگیر شده‌ی خود را کرده و اعلام می‌کند، در هولیر، دهوک و زاخو فشار بسیاری علیه اعضای آنها وجود دارد، آسایش آنها را فراخوانده و از آنها درخواست جاسوسی می‌کند. یکی از اعضای ه.د.پ که از وی درخواست جاسوسی شده است می‌گوید، خطر زندگی من را تهدید کرده و آنها به من گفتند، حق زندگی در هولیر را ندارم.

امروز خانواده نعمت گونش و حسن کاچار اعضای ه.د.پ که یکی از آنها بیشتر از یک ماه است توسط آسایش هولیر دستگیر شده و از دیگری نیز خواسته شده که هولیر را ترک کند، به نمایندگی ه.د.پ در شهر هولیر رفتند و در مورد تلاش‌هایی که باید برای توقف فشارها انجام شود، صحبت کردند.

مزگین آری نمایندگی ه.د.پ در باشور کوردستان طی بیانیه‌ای به روژنیوز، به فشارهایی که توسط آسایش پ.د.ک به اعضای آن‌ها وارد شده است، اشاره کرد و گفت، "مدت چهار ماه است که در هولیر، زاخو و دهوک فشار بسیاری علیه اعضای ما وجود دارد و یکی از آنها را به آسایش فرا می‌خوانند."

مزگین آری گفت، اعضای آنها به خاطر فکر سیاسی، توسط دولت ترکیه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و آنها از باکور کوردستان به باشور کوردستان که خانه‌ی خود آنهاست، آمده‌اند. نباید این جا هم برای آنها به زندان تبدیل شود.

این عضو ه.د.پ همچنین اعلام کرد،"مایه‌ی شرمساری است، زمانی که اعضای ما به آسایش فراخوانده می‌شوند، از آنها درخواست جاسوسی می‌کنند. آیا برادر علیه برادر خود جاسوسی می‌کند؟!" وی همچنین گفت، "اعضای ما اگر می‌خواستند جاسوسی کنند، این کار را برای دولت ترکیه انجام می‌دادند."

مزگین آری همچنین همه‌ی اتهاماتی را که ممکن است آسایش و پاراستن به اعضای آنها وارد کنند، را رد کرده و گفت، نمی‌توانند هیچ اتهامی به آنها وارد کنند. آنها مرتکب هیچ جرمی نشده‌اند."

وی همچنین تاکید کرد، اگر نعمت گونش که اکنون در دست پاراستن پ.د.ک است آزاد نشود، آنها در مقابل پارلمان و مقر سازمان ملل تحصن خواهند کرد.

همچنین فهیمه همسر نعمت گونش گفت، یک ماه و ده روز است که آنها گونش را دستگیر کرده‌اند. از آن زمان هیچ اطلاعی از سرنوشت وی نداریم. چندین بار به آسایش رفتیم. اما نه اجازه می‌دهند با وی دیدار کنیم و نه اجازه می‌دهند تلفنی با او صحبت کنیم.

منبع: rojnews