نصب تصاویر رهبر آپو در میادین نوروز

امروز آمدی‌ها تمام قد در مراسم پر شکوه نوروز به میدان آمده‌اند. آمدی‌ها با پوسترها و شعارهای زنده‌باد رهبر آپو در مراسم نوروز شرکت کرده و با فریاد اتحاد ملی کورد، آینده سیاسی خود را رقم می‌زنند.

امروز در شمال کوردستان، در آمَد ده‌ها هزار نفر برای شادباش مراسم نوروز با شعار «با آتش نوروز مقاومت می‌کنیم و به پیروزی می‌رسیم»، در پارک نوروز  این شهر گردهم آمده‌اند. به دلیل کارشکنی قیمهای شهرداری در ازدیاد اتوبوس‌های منتهی به مسیر پارک نوروز بسیاری از آمدی‌ها با پای پیاده در این مراسم شرکت می‌کنند، از طرف دیگر محوطه پارک نیز نرده‌کشی شده است و در اطراف این پارک نیز هزاران نفر از نیروهای پلیس با ماشینهای زرهی مستقر شده‌اند.

دهها هزار نفر از شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف با لباسهای ملی کوردی از ساعات ابتدایی صبح به صورت پیاده برای شرکت در مراسم نوروز حرکت کرده و بعد از چندین بار بازرسی از سوی نیروهای ویژه می‌توانند وارد محوطه پارک نوروز شوند. تعداد زیادی از خبرنگاران مدت چهار ساعت در محلی بازداشت شده و بعد از آن اجازه حضور در مراسم نوروز را یافتند. اعضای مجلس جوانان حزب دمکراتیک خلق‌ها که تحت فشارهای شدید قرار دارند، به صورت گروهی و با راهپیمایی مشترک وارد محوطه نوروز شدند.

گزارشهای گزارشگران خبرگزاری فرات نشان می‌دهد که شعارهای «درود بر آفتاب ما»، «مبارزه ما ادامه دارد» در میدان نوروز طنین‌انداز شده است. از طرف دیگر هزاران نفر از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها که در معرض تعطیلی قرار دارد این شعارها را تکرار می‌کنند.

تصاویر اوجالان

در دست بسیاری از شرکت کنندگان تصویر رهبر خلق کورد مشاهده می‌شود. علیرغم ممانعت‌های جدی پلیس از به همراه داشتن تصاویر رهبر خلق کورد و پرچم‌های سه رنگ کوردستان، این تصاویر در دست بسیاری از افراد مشاهده می‌شود و زنده‌باد رهبر آپو و زنده‌باد مبارزه زندان‌ها در میدان طنین‌انداز شده است.

برنامه‌های نوروز در آمد با یک دقیقه ادای احترام به شهدای راه آزادی و سرود حماسی انقلاب و زنده‌باد رهبر آپو آغاز شد. در این مراسم، عرفان سونمز ریاست کمیته تدارک مراسم نوروز در سخنرانی افتتاحیه خود جشن نوروز را به تمامی خلق کورد شادباش گفته و اظهار داشت: ضحاک با مقاومت کاوه در هم شکسته شد و آتش نوروز در نتیجه این مقاومت برافروخته شد. ۲ هزار ۶۳۳ سال است خلق کورد یاد نوروز را گرامی می‌دارد. نوروز پیروز باد. نوروز مقاومت، مبارزه، برابری، عدالت و دمکراسی است. ما نوروز را با عشق مم و زین گرامی می‌داریم. با رنگ‌ها و زبان خود در این میدان برای پاسداشت نوروز در میادین حضور داریم.