نوران سزگین: همه باید از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی حمایت کنند

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور در مورد اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت زندانیان سیاسی اظهار داشت که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد انزوایی است که در واقع بر تمامی خلق کورد گسترش یافته و هدف از ان نیز نابوده مبارزه خلق کورد است.

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور در مورد اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت زندانیان سیاسی اظهار داشت که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد انزوایی است که در واقع بر تمامی خلق کورد گسترش یافته و هدف از ان نیز نابوده مبارزه خلق کورد است

هزاران نفر از زندانیان سیاسی پرونده پاژک و پ.ک.ک در زندان‌های شمال کوردستان و ترکیه به منظور خاتمه دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد و آزادی وی، در اعتراض به افزایش فشارها در زندان، از ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ به اعتصاب غذای بدون بازگشت و نامحدود دست زده‌اند. زنان مخمور با پیشقدمی سازمان اشتار، به منظور حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی دست به اعتصاب زده‌اند.

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور  در رابطه با اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی اعلام کرد که لازم است تمامی آحاد خلق کرد از اعتصاب غذای زندانیان پاژک و پ.ک.ک حمایت کنند. سزگین در این باره اظهار داشت که: پیش از هر چیز ما به عنوان خلق به خود انتقادی دست بزنیم. زیرا لازم بود که ما پیش از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا می‌زدیم و اجازه نمی‌دادیم که زندانیان دست به اعتصاب غذا بزنند. در این رابطه ما به نمایندگی از خلق مخمور، به مقاومت این زندانیان درود می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم که ما نیز به نوبه خود این مقاومت را هر چه بیشتر شعله‌ور می‌کنیم.

ما از روز ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ در کمپ آوارگان شهید رستم مخمور در جودی با ابتکار عمل اشتار، به اعتصاب غذا دست زده‌ایم. ما علیه انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد و نقض قوانین در زندان‌ها بوده و در راستای هماهنگی با زندانیان دست به اعتصاب غذا می‌زنیم.

نوران سزگین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که زنان در کمپ پناهندگان مخمور فعالانه در کارزار آزادی برای رهبر آپو مشارکت جسته و در این باره گفت: غیر از اعتصاب غذا، کارزار آنها برای گردآوری یکصد هزار امضا برای محاکمه دیکتاتور در جریان است. وی در این باره گفت که کارزار آزادی برای اوجالان که از سوی روشنفکران مصری آغاز شده است، خاتمه یافته و امضاهای گردآمده را به مراجع ذیصلاح ارسال کرده‌ایم.

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور با اشاره به اعتصاب غذای زندانیان گفت: باید آکادمیسینها، روشنفکران، هنرمندان و مدافعان حقوق بشر به وضعیت زندانیان در جریان اعتصاب غذا توجه کنند و در این باره قدم بردارند. این انزوا ، انزوایی است که بر تمامی آحاد خلق کورد تحمیل شده است. و اساسا تلاش می‌کنند تا مبارزه کورد را نابود کنند. دولت فاشیست ترک سیاستهای ستمکارانه خود در مقابل خلقمان را همچنان ادامه می‌دهد. ما باید مبارزه خود را علیه حملات صورت گرفته گسترش دهیم.

حل مشکلات و مسائل موجود در خاورمیانه از دغدغه‌های رهبر آپو هستند

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که خلق کورد باید از رخوت دست بردارد و از خواسته‌ها و مطالبات زندانیان مبارز حمایت کند. زمان آن فرا رسیده است که به این حملات ضد انسانی نه گفته شود. زمان آزادی رهبر خلق کورد فرا رسیده است. تنها راه خاتمه دادن بحران در ترکیه و خاورمیانه، ایستارهای رهبر آپو هستند. مخاطب راه حل مسئله در امرالی است.

نوران سزگین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که باید در تمامی حوزه‌ها نسبت به مطالبات زندانیان سیاسی حمایت شود و در این باره افزود: لازم است زنان و جوانان بیش از همه از خواسته‌های زندانیان حمایت کرده و به نیروی اصلی و محرکه این مبارزه تبدیل شوند. ما حق نداریم که در مواجهه با این مبارزه سکوت کنیم. با برخورداری از چنین ذهنیتی باید تمامی خلق کورد وارد این مبارزه شود. لازم است خلقمان در مسیر رهبر آپو گام گذاشته و در خیابانها، در مقابل حملات مبارزه کند. گریلاهای ما نیز در جبهه‌ای دیگر همین کار را می‌کنند. ما باید در میادین و خیابانها عرصه را بر فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ تنگ کنیم و با فکر میهن دوستی، با خود انتقادی و جسارت، مسولیت خودمان را در این باره به جا آوریم.

برای آزادی رهبر آپو باید در تمامی حوزه‌ها مبارزه کرد

نوران سزگین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارزاری که برای آزادی رهبر آپو  در مناطق مختلف و کشورهای مختلف آغاز شده است هم اکنون در تمامی سطح جهان منتشر شده است. در آفریقای جنوبی با پیشاهنگی زنان، برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان اقدامات اعتراضی صورت گرفته است. سندیکاهای انگلستان نیز کارزاری را برای آزادی رهبر آپو آغاز کرده‌اند که همچنان ادامه دارد. با تمامی دشواری‌ها، در آلمان نیز شاهد کارزاری برای آزادی رهبر آپو هستیم.

نوران سزگین از اعضای شورای هماهنگی زنان اشتار در مخمور در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که زمان آزادی جسمی رهبر آپو فرا رسیده است. باید خلق کورد در تمامی عرصه‌ها در تمام سطوح به مبارزه دست بزنند. اعتصاب غذایی را که ما در مخمور آغاز کرده‌ایم، باید از سوی تمامی نیروها و گروه‌ها مورد حمایت بگیرد. در تمامی اکناف جهان و خصوصا خلقمان در شمال کوردستان باید مبارزه بیش از پیش گسترش پیدا کند. تا زمانیکه رهبر عبدالله اوجالان آزاد نشود، ما نمی‌توانیم ادعای آزادی داشته باشیم.