نوری محمود: بدون هیچگونە درنگی پاسخ می‌دهیم

نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد در صورتیکە ترک‌ها حملە کنند، رویدادهای عفرین، سریکانی و گری سپی تکرار نخواهند شد و بدون هیچ درنگی پاسخ دادە می‌شود.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق اعلام کرد کە در تهدیدهای اشغالگران، از ایجاد منطقەای حائل سخن گفتە می‌شود کە تلاش می‌شود مراکز دمکراسی را هدف قرار بدهند و در این بارە افزود: اردوغان کە نسبت بە دمکراسی، عدالت و کوردبودن فوبیا دارد، تلاش می‌کند تا مراکز دمکراتیک و انسجام خلق‌ها را از میان بردارد. از این طریق تلاش می‌کند تا امید و آزادی و انقلاب را ازجامعە از میان بردارد.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در رابطە با تهدیدهای اردوغان با خبرگزاری فرات نیوز گفتگو کرد.

در این گفتگو نوری محمود اظهار داشت کە تهدیدهای اردوغان تهدیدهای جدید نیستند. بدون اینکە اعلام کردە باشد، هر روز بە شهبا، تل رفعت، سریکانی، تل تمر، عین عیسی و شاهراە M4 حملە می‌کند. حملات ترک‌ها بە منطقە هر روز ادامە دارد. امروز اعلام کردەاند کە می‌خواهند حملات را گستردەتر کنند. بدون شک رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ و اردوغان، همراە با ارتش ترک، از بازماندەهای گروه‌هایی مانند داعش، القاعدە و اخوان المسلمین استفادە می‌کند. تحرکات آنها افزایش یافتە است. تلاش می‌کنند بە روژاوا حملە کنند. اردوغان مدتی است کە در حوزە دیپلماتیک هم اشکارا بە این مسئلە اشارە می‌کند. در روز با هواپیماهای اکتشافی و کوچک بە روژاوا و شهروندان آن حملە می‌شود. و اکنون تلاش‌هایی در جریان است تا اشغالگری را در جریان حملات وسیع از سر بگیرند. بە همین دلیل در حال زمینە‌سازی و اعلان این حملە هستند. ما اعلان جنگ از سوی اردوغان را بە عنوان تهدیدی جدی می‌بینیم.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری فرات می‌گوید: این حملە بە معنای نقض پیمان بین آنها، روسیە، آمریکا، ائتلاف بین‌المللی و ترکیە بودە و در این رابطە افزود: این نیروها، طرفین این پیمان هستند. اما در مقابل گلولە باران، حملات توپخانەای، هواپیماها، و تبهکاران بە تل تمر، عین عیسی، شاهراە M4، تل رفعت، شهبا، قامشلو، دیرک و کوبانی هیچگاە موضع نگرفتەاند. لازم است جهان بداند کە ارتش ترک کە بر اساس فرمان اردوغان عمل می‌کند و این پیمان را نقض می‌کند. نیروهای بین‌المللی، آمریکا و روسیە لازم است تامین کنندە و حافظ صلح باشند. و لازم است کە مانح از اقدامات ترکیە شوند. با حملات ترکیە، حملات داعش هم اغاز می‌شود. داعش مجددا خود را تقویت می‌کند.

زمانیکە این مسئلە جدی می‌شود، خطرهای ترور بار دیگر جلوەگر می‌شوند. لازم است کە جهان این مسئلە را درک کند. در این بارە هزاران دلیل در دست است. حملە بە زندان حسکە نمونە مشهود آن است. هم اکنون هم در کمپ هولی تهدیدهای جدی مشاهدە می‌شود. این دو مسئلە بە هم ارتباط دارند. اردوغان در عراق حملە می‌کند. رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ برای اینکە مانع از دیدە شدن مشکلات خود شود، جنگ را انتخاب کردە است. غیر از جنگ هیچگونە راە حلی برای مسائل و مشکلات نمی‌بیند. تلاش می‌کنند ترکیە را در وضعیتی اضطراری قرار دهند. لازم است خلق‌های ترکیە این مسئلە را درک کنند. آنها دشمنان دمکراسی، آزادی، غنای فرهنگی و اخلاق هستند. با متدهای جهادی و فاشیستی تلاش می‌کنند ترکیە را بە این سمت بکشانند. کە گویا امنیت ملت ترکیە با تهدید مواجە شدە است. اما شمال-شرق سوریە هیچگاە خطری برای ترکیە نبودە است. لازم است خلق‌های ترکیە این مهم را درک کنند.

 نوری محمود در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری فرات گفت: رژیم سوریە با همکاری روسیە در منطقە حضور داشتە و افزود: روسیە و آمریکا بعد از حملە بە سریکانی و گری سپی جزو نیروهای حافظ صلح بە شمار می‌‌روند. با آنها دیدار کردەایم. ما نمی‌توانیم بگوییم کە در رابطە با حملە ترکیە بە منطقە موضع شفافی در پیش گرفتە شدە است. لازم است کە نیروهای حافظ صلح وظایف خود را انجام بدهند. اردوغان همراە با ارتش ناتو بە مناطق ما حملە می‌کند و نیروهای ما هم برای آنکە بحران سوریە بە راە حلی سیاسی دست پیدا کند، مبارزە می‌کنند. اما با آغاز این حملات هیچگونە راە حل سیاسی شکل نمی‌گیرد.

نوری محمود در بخش دیگری از این گفتگو، ضمن اشارە بە ایجاد منطقە حائل گفت: منطقە حائلی کە اردوغان بە آن اشارە می‌کند، حاکی از حملە بە مناطق و مراکزی است کە دمکراسی در آن مستقر شدە است. در مراکز انقلابی ماست. اردوغان تلاش می‌کند تا مدلی را کە در شمال-شرق سوریە مستقر شدە است نابود کند. خطی کە از دیرک تا تل رفعت و عفرین کشیدە شدە است و متشکل از خلق‌های عرب، ترکمن، سریان و چرکس و ارمنی هستند کاملا نابود کند. از نظر آنها اگر مناطق کوردها را اشغال و تصرف بکنند، گویا می‌توانند جامعە را از افکار انقلابی دور کردە و جامعە می‌تواند از امید برای دست‌یابی بە آزادی دور شود. اما بعد از جنگ عفرین، سریکانی و گری سپی آنها از رویدادها تجربە کسب کردە می‌دانند کە چگونە باید از دستاوردهای خود دفاع کنند. تمام نیروها بر همین اساس خود را آمادە کردەاند. و تجربە عفرین و سریکانی تکرار نخواهد شد. اگر حملە‌ای صورت بگیرد، مهاجمان و تجاوزکاران با وضعیت دیگری مواجە می‌شوند. لازم است خلقمان این تهدیدها را جدی گرفتە و بر اساس آن، خود را سازماندهی کند. لازم است خلقمان ببیند کە دشمن را شناختە و بداند کە رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ از تمام فرصت‌ها برای حملە استفادە می‌کند.