نیروهای گریلا دو هلی‌کوپتر ارتش ترک را هدف قرار دادند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در زاپ و آواشین به ارتش اشغالگر ترکیه ضربه وارد کرده و دو هلی‌کوپتر را هدف قرار دادند.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات‌های گریلا و حملات دولت اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در چارچوب عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس ۱۰ اکتبر/ ١٨ مهر ساعت مابین ٢٣:١٠ تا ٢٣:۴۵، نیروهای گریلا یک هلیکوپتر جنگی ارتش ترکیه را هدف قرار دادند که می‌خواست منطقه ورخله را بمباران کند. در نتیجه این هلیکوپتر آسیب‌دیده و سایر هلیکوپترها نیز به ناچار منطقه را ترک کردند.

١٠ اکتبر ساعت ٢٣:٣٠ نیروهای گریلا از سه جبهه علیه هلیکوپترهای جنگی که می‌خواستند تپه‌ی ورخله در منطقه زاپ را بمباران کنند، عملیات انجام داده و در نتیجه به این هلیکوپترها آسیب وارد شد.

١٠ اکتبر از ساعت ٢٣ الی ٠٠:٠٠ نیروهای ما در منطقه زاپ هلیکوپترهای دشمن را که می‌خواستند عرصه‌ی شهید شاهان و تپه شهید سمکو را بمباران کنند، ناچار به عقب‌نشینی کردند.

در شب‌های نهم و دهم اکتبر هلیکوپترها در آسمان تپه‌ی سلیمان، مروانوس، مام رشو، تابورا عربان، ورخله و بانیستا به گشتزنی پرداختند. همزمان تپه‌ی شهید رزگار، شهید فرات، شهید انتقام، روستای دری، دره باسیا و عرصه کارتال و ورخله توسط هلیکوپتر‌های جنگی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند.

۹ اکتبر از ساعت ٢١ الی ٢٣ در متینا هلیکوپترها بر آسمان خط قاشورا به گشت زنی پرداختند. همزمان اطراف روستاهای هرور، دشیشه، سرارو، کیسته و عرصه‌ی کوردینه با هلی‌کوپتر بمباران شد.

در پایان بیانیه آمده است: ۱۰ اکتبر ساعت ۸:۰۰ تا ساعت ٢٢:٣٠ در منطقه زاپ در عرصه کوهستان رش و تپه هور در عرصه شهید رستم توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.