نیروهای مدافع خلق: ١٠ نظامی ترکیه در بایزید کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در منطقه تندورک در نتیجه عملیات نیروهای گریلا ٢ درجه‌دار ارتش ترکیه کشته شده‌اند. همچنین در سقوط خودرو زرهی ارتش ترک به دره در همین منطقه ٨ نظامی کشته شده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) جزئیات عملیات گریلاهای کوردستان و حملات رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"ارتش اشغالگر ترکیه روز ٧ مرداد/ ٢٩ ژوئیه در اطراف روستای ناوره در منطقه تندورک بخش بایزید استان آگری تحرکات اشغالگرانه‌ای را اغاز کرد. ساعت ٢:٣٠ یگانی از نیروهای دشمن تحت کنترل نیروهای ما قرار گرفته و از فاصله نزدیک هدف حمله واقع شدند. در این عملیات دو درجه‌دار (فوق گروهبان) کشته شدند. اشغالگران پس از این عملیات درصدد مداخله در منطقه بودند که خودرو زرهی آنان به ته دره سقوط کرد. در نتیجه واژگونی خودرو آنان ٨ نظامی کشته شدند.

ارتش اشغالگر ترک در این عملیات ضربه مرگباری را متحمل شده و روز ١ آگوست مجبور به عقب‌نشینی شد.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

از ساعت ١۴ الی ١٧ روز ١٠ شهریور/ ١ سپتامبر اشغالگران مستقر در تپه سلیمان عرصه آواشین هدف حمله سلاح سنگین نیروهای ما قرار گرفتند. اهداف تعیین شده در این عملیات‌ها با موفقیت هدف قرار گرفتند.

در عرصه مقاومتی جیلوی کوچک عرصه زاپ؛

از ساعت ٨ تا ٨:١٠ روز ١ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک با گازهای سمی و مواد منفجره منطقه مقاومت جیلوی کوچک را هدف حمله قرار داد. اشغالگران پس از این حملات درصدد ورود به منطقه بودند، اما نیروهای ما از دو محور با سلاح سنگین به آنان پاسخ دادند. در نتیجه مداخله نیروهای ما اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در عرصه مقاومت ورخله در عرصه آواشین؛

از ساعت ١۴ تا ٢:٣٠ بامداد روز ١ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک با گاز سمی و ٧ بار با مواد منفجره به عرصه مقاومت ورخله حمله کرد.

گشتزنی درون‌ها و پهپادهای جاسوسی دشمن در آسمان این مناطق ادامه دارد.

ارتش اشغالگر ترک از ٢٨ آگوست در منطقه بستا از توابع شرنخ تحرکات اشغالگرانه وسیعی را آغاز کرد. در جریان این تحرکات مناطق موشکه، کورتا خان، بستا بلوزر، تپه فرن، تپه شهید آرمانج و آپه حس از سوی هلیکوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفتند. در نتیجه این حملات مناطق مذکور دچار آتش‌سوزی شدند، تحرکات دشمن همچنان ادامه دارند.

هواپیماهای جنگنده از ساعت ٧:١٠ تا ١۵:١٠ روز ١ سپتامبر روستای شیه و ردنه در عرصه گاره را بمباران کردند."