نیروهای مدافع خلق: ١٣ متجاوز مجازات شدند، به دو بالگرد صدمه وارد گردید

در عملیات‌های گریلاهایی ه.پ.گ و یژاستار در عرصه‌های متینا، زاپ و آواشین ١٣ اشغالگر رژیم متجاوز ترک به سزای اعمالشان رسیدند. همچنین به دو بالگرد صدمه وارد شده است. اشغالگران در سکوت مجامع بین‌المللی از سلاح شیمیایی استفاده کرده و به جنایات جنگی ادامه می‌ده

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه عملیات‌های گریلایی علیه ارتش متجاوز ترکیه را منتشر کرد. ه.پ.گ اعلام کرده است که ارتش متجاوز ترکیه حداقل ٢٨ بار با هواپیماهای جنگنده و ٢٧ حمله شیمیایی مناطق حفاظتی میدیا را هدف حمله قرار دادها ست.

بر پایه گزارش ه.پ.گ روز ٣ ژوئن در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در منطقه ورخله عرصه آواشین ٢ اشغالگر کشته شد.

روز ۴ ژوئن در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور عرصه متینا به یک بالگرد سکورسکی در تپه جولمرگ ضربه وارد شده و انفجاری در آن روی داده است. این بالگرد پس از ضربه گریلایی از آسمان منطقه گریخت.

٢٨ می در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در عرصه زاپ یک پهباد حامل مواد منفجره که بر فراز منطقه شکفتا بریندارا در پرواز بود از سوی نیروهای گریلا ساقط شده و مواد منفجره همراه آن از سوی نیروهای گریلا به غنیمت گرفته شده است.

۵ ژوئن تک‌تیراندازان یژاستار در اطراف سنگرهای تپه کارکر عرصه زاپ دو اشغالگر را به سزای اعمالشان رساندند.

۴ ژوئن در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش در عرصه زاپ ٢ اشغالگر در عملیات نفوذی نیروهای گریلا به تپه جودی کشته شدند. در همین روز نیروهای گریلا به یک فروند بالگرد تهاجمی در تپه جودی ضربه وارد کردند.

۴ ژوئن در چهار عملیات جداگانه در مناطق مقاومت تپه اف‌ام ٨ اشغالگر کشته و ١ اشغالگر زخمی شد، همچنین یک موضع دشمن منهدم گردید.

حملات شیمیایی و بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی ارتش متجاوز ترکیه

روز ۴ ژوئن ارتش اشغالگر ترک ١٣ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره سنگرهای جنگ تپه حکاری را بمباران کرد.

۴ ژوئن سنگرهای جنگ در تپه شهید شاهین، تپه جهنم، شکفتا بریندارا، کارکر، تپه اف‌ام و شهید هاوره ١۴ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره بمباران شدند.

۴ ژوئن مناطق مقاومت تپه حکاری از سوی پایگاه‌های مرزی ارتش متجاوز ترک با سلاح سنگین و اوبوس هدف حمله واقع شدند. همچنین از پایگا‌های کانی ماسی و بامرنی ارتش ترک در باشور کوردستان اطراف روستاهای قسروکه در متینا آماج حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند/

۴ ژوئن منطقه ورخله در آواشین هدف گلوله‌باران و حملات راکتی بالگردهای تهاجمی قرار گرفته و ٣ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

۴ ژوئن مناطق کوروژارو، تپه جودی، شهید شاهین، کونیشکا، شکفتا بریندار، کارکر و ساجا در زاپ ده‌ها بار از سوی بالگردهای تهاجمی و پایگا‌های مرزی و ٢۵ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

پس از آنکه ارتش اشغالگر ترک منطقه چمچو را در روز ۴ ژوئن بسختی بمباران کرد آتش‌سوزی جنگل‌های این منطقه را فراگرفت و این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.