نیروهای مدافع خلق: ١۵ اشغالگر از پای درآمدند، به یک بالگرد صدمه وارد شد

ارتش اشغالگر ترک با سلاح‌های شیمیایی، هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی حمله به مناطق حفاظتی میدیا را ادامه می‌دهد. نیروهای گریلا در پاسخ به حملات ترکیه عملیات‌های خود را گسترش داده‌اند. در عملیات‌های گریلا ١۵ نظامی ترک به هلاکت رسیده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

ه.پ.گ در اطلاعیه امروز اعلام کرده است که ارتش اشغالگر ترک ٣٠ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده و ٢٩ بار با هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار از طریق توپخانه‌های مرزی اقدام به بمباران مناطق مقاومتی نموده است. با این همه در عملیات نیروهای گریلا ١۵ اشغالگر کشته، ٨ اشغالگر زخمی شده‌اند و به یک بالگرد تهاجمی صدمه وارد شده است.

بنابر اطلاعیه روز ١۵ می/٢۵ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترک ٨ بار با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره منطقه ورخله در آواشین را هدف حمله قرار داده است،. نیروهای گریلا ساعت ١٢:٢۵ در عملیاتی انفجاری یک اشغالگر را به سزای اعمالش رسانده‌اند.

در همین روز در ساعت ١٣:٣٠ و ١۵:۵۵ دو اشغالگر در عملیات نیروهای گریلا در منطقه ورخله کشته شده‌اند.

روز ١۶ می ساعت ۶:٣٠ اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای منطقه ورخله بودند هدف عملیات نیروهای گریلا قرار گرفته‌اند.

در روز ١۵ می ارتش اشغالگر ترک با استفاده از هواپیماهای جنگنده، بالگردهای تهاجمی، آتش توپخانه و ٣ بار حمله با سلاح شیمیایی در تپه جهنم منطقه چیارش عرصه زاپ درصدد پیشروی بوده که با پاسخ برنامه‌ریزی شده و ثمربخش نیروهای گریلا مواجه شده است. در ٣ عملیات گریلایی در مجموع ١٢ اشغالگر کشته و ۴ اشغالگر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین روز رأس ساعت ١۴:٣٠ و ١۶:٣٠ یک اشغالگر در اطراف سنگرهای کفریکون منطقه شکفتا بریندارا در زاپ کشته و ٢ اشغالگر هم زخمی شده‌اند.

شامگاه ١۵ می دو فروند بالگرد تهاجمی که درصدد حمله به منطقه چمچو بودند با گلوله‌باران نیروهای گریلا مواجه شدند و پس از آنکه به یکی از هلی‌کوپترها صدمه وارد شد هر دو از آسمان منطقه گریختند.

در روز ١۵ می سنگرهای جنگ تپه شهید هاوره در ارتفاعات شهید شاهین ١٩ بار از سوی ارتش اشغالگر ترک با سلاح شیمیایی و مواد منفجره بمباران شده است.

در همین روز یک اشغالگر در پایگاه کانی ماسی از سوی تک‌تیراندازان گریلا کشته شده است.

ه.پ.گ در خصوص حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید که روز ١۵ می مناطق سیدا، چیارش، تپه جودی، تپه اف‌ام، شکفتا بریندارا، کارکر، شهید شاهین، تپه آمیدی، تپه أورته و کوروژارو ٢٩ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شده و ده‌ها بار از سوی پایگاه‌های مرزی با اوبوس و خمپاره هدف حمله واقع گردیده‌اند.

در همین روز تپه هکاری در عرصه متینا و دامنه‌های تپه شکیف در عرصه خاکورک از سوی پایگاهای مرزی با اوبوس و خمپاره هدف حمله واقع شدند.