نیروهای مدافع خلق: ١۵ اشغالگر کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات‌های گریلایی در خلال روزهای ٣ -۶ سپتامبر/ ١٢-١۵ شهریورماه حداقل ١۵ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند و یک خودرو زرهی نیز منهدم شده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات‌های گریلایی علیه رژیم متجاوز ترکیه خبر داده است. در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"گریلاهای آزادی کوردستان از متینا تا خاکورک در هر منطقه‌ای که رژیم ترک درصدد اقدامات اشغالگرانه باشد ضربات سنگینی را بر جمهوری ترکیه تحمیل می‌کند.

در ٨ عملیات نیروهای ما ١۵ متجاوز مجازات شدند و یک اشغالگر به شدت زخمی شد. همچنین یک خودرو زرهی از نوع کرپی، یک سیستم دوربین مداربسته و ۶٠ کیلوگرم مواد منفجره منهدم شدند. ارتش اشغالگر ترک ١٣ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی، ٢۴ بار توسط بالگردهای تهاجمی، ١٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار با تانک، توپ و خمپاره مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرد."

بر پایه گزارش ه.پ.گ روز ۵ سپتامبر در چارچوب کارزار شاهین‌های زاگرس در زاپ، ١ ارتشی ترک از سوی تک‌تیراندازان گریلا در منطقه مقاومت سیدا از پای درآمده است.

روز ۶ سپتامبر هم در عملیات تیم‌های سیار گریلا در منطقه مقاومت شهید عادل منطقه چمچو ٢ اشغالگر کشته شده و یک اشغالگر دیگر بشدت زخمی گردید.

٣ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک یک خودرو زرهی اشغالگران از نوع کرپی در تپه شهید ساریا هدف عملیات انفجاری تیم‌های سیار گریلا قرار گرفت و در نتیجه آن ٩ نظامی سرنشین آن به هلاکت رسیدند. خودرو زرهی مذکور به تمامی منهدم گردید.

۵ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش، در ٢ عملیات تک‌تیراندازن گریلا در منطقه تپه جودی ٢ اشغالگر کشته شدند.

در همین روز در عملیات مشابهی در تپه آمیدی یک ارتشی ترکیه از پای درآمد.

۵ سپتامبر نیروهای یژاستار محل مواد منفجره اشغالگران را هدف قرار دادند و در نتیجه این عملیات ۶٠ کیلوگرم ماده منفجره منهدم شد.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ۵ سپتامبر سنگرهای جنگ شهید یونس و شهید چکدار در منطقه تپه جودی ٧ بار، سنگرهای جنگ شهید باهوز در منطقه تپه شهید فداکار ۴ بار و سنگرهای جنگ شهید آرین در منطقه مقاومت ساجا ٢ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفت.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ۵ سپتامبر مناطق گولکا و تپه چارچل در متینا، ارتفاعات روستای بشیله و اطراف رودخانه زاپ ٨ بار و مناطق سیدا و منطقه مقاومت شهید حادل در منطقه چمچو در عرصه زاپ ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. بالگردهای تهاجمی در روزهای ۵ و ۶ سپتامبر، ٢۴ بار مناطق مقاومت تپه حکاری و تپه آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق تپه حکاری، تپه اف‌ام و چمچو را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار داده‌اند."