نیروهای مدافع خلق: ١۶ اشغالگر در آمَد، آواشین، متینا و زاپ به سزای اعمالشان رسیدند

عملیات‌های گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار از آمد تا آواشین بدون توقف ادامه دارد. در این عملیات‌ها تاکنون مشخص‌شده است که ۱۶ سرباز ترک کشته‌ شده و ۱ بالگرد تهاجمی نیز متحمل خسارت شده ‌است.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) آخرین اطلاعات در مورد عملیات نیروهای گریلا را آشکار نمود.

در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ آمده ‌است:

گریلاهای آزادی کوردستان به‌عنوان مدافعان خلق کورد و خاک کوردستان با روح فدائی آپویی در هر شرایطی مقاومت خود را به سوی پیروزی ادامه می‌دهند. نیروهایمان از باشور تا باکور عملیات‌های قدرتمندی انجام داده و یکبار دیگر پیش‌بینی‌های اشغالگران را خنثی می‌کنند. نیروهایمان در مناطق حفاظت‌شده میدیا، مقاومتی تاریخی انجام می‌دهند. عملیاتهای دولت ترکیه که با شرکت هزاران سرباز و تکنولوژی پیشرفته انجام می‌شود را با شکست مواجه کرده و ضربات سنگینی به اشغالگران می‌زنند. در عملیات نیروهای گریلا، ۱۶ اشغالگر کشته‌شده و ۵ اشغالگر نیز زخمی شدند. همچنین به ۱ فروند بالگرد تهاجمی ضربه وارد شد.

جزئیات عملیات‌ها به‌شرح زیر می‌باشند:

۲۳ می اشغالگران در پایگاه بلبلیک شهر لیجه توسط تک‌تیراندازانمان هدف قرار گرفتند و در نتیجه این عملیات ۱ اشغالگر کشته شد.

ارتش اشغالگر ترک در اول ژوئن علیه عرصه شهید سرحد منطقه لیجه آمد، عملیاتی اشغالگرانه را آغاز نمود. این عملیات توسط نیروهایمان با شکست مواجه شده و در ۳ ژوئن بدون هیچ نتیجه‌ای دشمن عقب‌نشینی کرد.

در عرصه‌ی آواشین

۷ ژوئن ساعت ۱۲:۳۰ ارتش اشغالگر ترکیه تونل‌های جنگی در عرصه مقاومتی ورخله را با مواد منفجره بمباران کرد. اشغالگران تلاش کردند ساعت ۱۲:۴۰ به سمت تونل‌های جنگ بروند، اما نیروهایمان با نارنجک، سلاح سبک و سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار دادند. همان روز ساعت ۱۳:۲۰ اشغالگران تلاش کردند یک‌بار دیگر با مواد منفجره حمله کنند، اما نیروهایمان پاسخ آن‌ها را دادند و با مواد منفجره به اشغالگران حمله کردند. پس‌از  انفجار، ۲ اشغالگر کشته شدند. نیروهایمان ساعت ۱۴:۱۵ با سلاح سنگین اشغالگران را در اطراف سنگرهای جنگی هدف قرار دادند.

در نتیجه این عملیات نیروهایمان، ۴ اشغالگر کشته شدند.

در عرصه‌‌ی متینا

۷ ژوئن ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های نیمه سیارمان از ۳ جهت اشغالگران را در اطراف تونل‌های جنگی شهید ساوشکا در عرصه مقاومتی کوه جودی هدف قرار دادند. جبهه اول و دوم  از نزدیک به اشغالگران حمله کرده و ۵ اشغالگر را کشتند. زمانیکه گروهی از اشغالگران خواستند در عرصه عملیاتی دخالت نمایند، جبهه سوم اشغالگران را هدف قرار دادند.

در نتیجه این عملیات و حملات سازمان‌یافته‌ای که توسط تیم‌های گریلایی نیمه سیار انجام شد، دست‌کم ۷ اشغالگر کشته و ۴ اشغالگر دیگر نیز زخمی شدند.

۷ ژوئن ساعت ۲۲:۳۰ نیروهایمان هلی‌کوپترهایی که در عرصه کوه جودی در حال گشت‌زنی بودند را هدف قرار دادند. در نتیجه ضربات سنگین گریلا، ۱ هلی‌کوپتر آسیب‌دیده و ناچار شد منطقه را ترک کنند.

منطقه زاپ

۷ ژوئن ساعت ۱۲:۲۰ تا ۱۵:۰۰ اشغالگرانی که تلاش می‌کردند خود را به نزدیکی تونل‌های جنگی عرصه مقاومت شهید شاهین برسانند با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند.

۷ ژوئن ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵ ارتش اشغالگر ترکیه پس‌از آنکه تونل‌های جنگی در عرصه مقاومتی شهید شاهین را بشدت بمباران نمود، ساعت ۱۵:۱۰ خواستند پیشروی کنند اما نیروهایمان اشغالگران را با نارنجک و سلاح سبک هدف قرار دادند و ۱ اشغالگر زخمی شد و اشغالگران به ناچار عقب‌نشینی کردند.

۷ ژوئن اشغالگرانی که می‌خواستند تونل‌های جنگی در عرصه مقاومتی شکفتا بریندارا را بمباران کنند، توسط نیروهایمان  هدف قرار داده شدند. پس‌از دخالت نیروهایمان اشغالگرتن ناچار شدند ۱ قدم عقب‌نشینی کنند.

۷ ژوئن ساعت ۲:۵۰ تا ۴:۳۰ اشغالگران در اطراف عرصه مقاومتی کارکر توسط تک‌تیراندازان یژاستار ۳ بار هدف قرار گرفتند. در این عملیات‌ها ۳ اشغالگر کشته شدند. درهمین روز ساعت ۱:۳۰، ۱ سنسور نظامی که اشغالگران در اطراف تونل‌های جنگ قرار داده بودند، از بین برده شد.

حملات اشغالگرانە

حملاتی که ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح شیمیایی و مواد منفجره انجام داده ‌است:

در ۷ ژوئن تونل‌های جنگی شکفاتا بریندارا و شهید هاوره در منطقه زاپ ۱۹ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره بمباران شدند.

در ۷ ژوئن همچنین عرصه مقاومتی ورخله ۹ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با کاتیوشا، هلی‌کوپتر جنگی و جنگنده :

در ۷ ژوئن مناطق چمچو، کوروژارو، چیارش، کارکر، شکفتا بریندارا، شهید شاهین، شهید هارون، شهید تولهلدان، تپه روبار، تپه جودی، تپه اف‌ام، تپه اورته در منطقه زاپ با هلی‌کوپتر جنگی، کاتیوشا از پایگاه‌های مرزی و ۳۸ بار نیز با جنگنده بمباران شدند.

۷ ژوئن سنگرهای جنگی عرصه مقاومت‌ ورخله آواشین با کاتیوشا از پایگاه‌های مرزی و ۷ بار نیز با جنگنده بمباران شد.

در ۷ ژوئن منطقه روستای قصروک و منطقه سری متینا با کاتیوشا از پایگاه‌های مرزی و کانی ماسی و بامرنی نیز در داخل باشور کوردستان بمباران شدند. در همین روز اطراف روستای باز با جنگنده بمباران شد.