نیروهای مدافع خلق: ١۶ متجاوز نظامی ترکیه کشته شدند

عملیات تلافی‌جویانه گریلاهای کوردستان در پاسخ به کشتارهای کفری، شنگال و مخمور ادامه دارد. در این عملیات‌ها ١۶ ارتشی ترکیه از پای درآمدند

مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای در وبسایت رسمی خود اعلام کرد گریلاهای آن با از پای درآوردن شانزده نظامی اشغالگر ترکیه، انتقام کشتارهای اخیر در کفری، شنگال و مخمور را از دشمن گرفتند. ه‌.پ.‌گ در عین حال از شهادت یک گریلای یژاستار در این عملیات خبر داده و یادش را گرامی داشته است.

نیروهای مدافع خلق دلیل حمله ارتش ترکیه به مردم بی‌گناه و غیرنظامیان را استیصال در برابر ایستادگی حماسی گریلاهای آزادی کوردستان عنوان کرده و می‌گوید دولت ترکیه سعی دارد با کشتن مردم کورد و تقویت فاشیسم، به رژیم فاشیستی خود که ضربات پی در پی از گریلاها می‌خورد انگیزه بدهد.

ه.‌پ‌.گ بیان آنکه مردم کوردستان یاد گرفته‌اند چگونه به درستی در کنار رهبر آپو و پ.‌ک.‌ک مقاومت کنند و بجنگند، می‌گوید مردم ما هرگز تسلیم متجاوزین و خائنین همکار آنان نخواهند شد.

در این گزارش آمده است: "گریلاهای آزادی کوردستان که قلبشان برای مردمشان می‌تپد، زنجیره عملیاتی برای گرفتن انتقام کشتارهای روی داده در کفری، شنگال و مخمور انجام دادند و شانزده متجاوز نظامی را از پای درآوردند. همچنین دو فروند هلی‌کوپتر دشمن مورد اصابت قرار گرفت.

ه‌.پ.‌گ با شرح جزئیات جنگ، از شهادت یک گریلا خبر داده و می‌گوید پس از عملیاتی که شامگاه جمعه ٢۶ آگوست/ ۴ شهریورماه در ارتفاعات آمیدی انجام شد و طی آن ١٠ نظامی اشغالگر کشته و دو تن زخمی شدند، گریلاها در حین بازگشت هدف حمله هوایی قرار گرفتند. این حمله منجر به شهادت برفین سرحدی با نام سازمانی روناهی دوریم شد.

ه‌.پ.‌گ می‌گوید شهید روناهی سابقه فعالیت در حوزه جوانان و همچنین مشارکت در جنگ با تبه‌کاران داعش در پی حمله به شنگال و روژاوا را دارد. او سال ٢٠١۵ به گریلاهای کوردستان ملحق شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته شهید روناهی، حس مددرسانی و فروتنی او بود که ه‌.پ‌.گ می‌گوید توجه اطرافیانش را به خود جلب می‌کرد. او همچنین یک گریلای مبتکر با مختصات فرماندهی بود که می‌دانست یک گریلای پاژک باید از نظر ایدئولوژی و نظامی در حد حرفەای باشد.

او پارسال در کوه‌های آواشین با نظامیان متجاوز دشمن جنگید و یکی از حاضرین در مقاومت تاریخی زاپ بود که تا لحظه شهادتش دلاورانه ایستادگی کرد.

ه‌.پ.‌گ واقعه شهادت روناهی دوریم را به خانواده گرامی ووی و مردم کوردستان تسلیت گفته و بر تداوم راه شهیدان قهرمان تأکید کرده است.

   نام و نام خانوادگی: برفین سرحدی

   نام سازمانی: روناهی دوریم

   محل تولد: وان

   نام مادر - پدر: فاطمه - فرهاد

   زمان و مکان شهادت: ٢۶ آگوست ٢٠٢١/ مناطق حفاظتی میدیا
         


        

همچنین گریلاهای یژاستار روز ٣٠ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک عملیاتی را با سلاح‌های سنگین علیه اشغالگران در تپه شهید درویش به انجام رساندند که در نتیجه آن ۶ اشغالگر از پای درآمده و زرادخانه متجاوزان منفجر گردید.

ه.پ.گ در رابطه با تداوم حملات رژیم جنایت‌پیشه ارتش ترکیه با سلاح‌های ممنوعه می‌افزاید؛ روز ٣٠ آگوست مناطق مقاومت تپه جودی، ساجا و شکفتا بریندارا، ٧ بار با بمب‌های هسته‌های تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی هدف حمله واقع شدند.

در ادامه گزارش به بمباران هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی به مناطق حفاظتی میدیا اشاره شده و آمده است: روز ٣٠ آگوست بالگردهای تهاجمی ۶ بار مناطق تپه جودی، تپه آمیدی و شهید عادل را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. در همین روز هواپیماهای جنگنده ۵ بار منطقه مقاومت سیدا را بمباران کردند و توپخانه‌های مرزی ده‌ها بار مناطق شهید عادل، چمچو و سیدا را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. همچنین اشغالگران با تخریب تونل‌های جنگ منطقه ورخله و شکفتا بریندارا درصدد هدایت سگ‌ به داخل تونل‌های جنگ منطقه ورخله بودند اما موفق نشدند.

ه.پ.گ در پایان از تداوم راهسازی نیروهای پ.د.ک در شامگاه ٣٠ آگوست برای ارتش متجاوز ترکیه در منطقه مقاومت تپه آمیدی خبر داده و می‌افزاید نظامیان ترک با روشن کردن چراغ‌ قوه مسیر احداث جاده را به نظامیان پ.د.ک نشان دادند.