نیروهای مدافع خلق: ١۶ نظامی ترک از پای درآمدند

عملیات نیروهای گریلا بدون وقفه علیه ارتش متجاوز ترک ادامه دارد. در عملیات‌های گریلایی ١۶ نظامی به هلاکت رسیدند و ۵ اشغالگر زخمی شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از عملیات گریلاهای کوردستان در برابر حملات رژیم متجاوز ترک منتشر کرده است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

در آواشین، زاپ و متینا برخودان تاریخی نیروهای ما بی‌وقفه ادامه دارد. مناطق مقاومت ٧ بار از سوی ارتش متجاوز ترک با سلاح شیمیایی، ٢۶ بار با بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. نیروهای ما این حملات را خنثی کرده و در مقابل با ضدحمله ضرباتی سنگین بر ارتش ترک وارد کردند. در عملیات گریلایی ١۶ اشغالگر کشته و ۵ اشغالگر زخمی شدند. یک دوربین گوپرو (روی سر) و ۶ چراغ قوه به غنیمت گرفته شدند.

بنابر گزارش ه.پ.گ در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین در روز ٢ ژوئن یک اشغالگر کشته و دو اشغالگر زخمی شده‌اند. در همین چارچوب در عرصه زاپ در روزهای ٢ و ٣ ژوئن در مجموع ٣ متجاوز کشته شده و یک دوربین گوپرو و ۶ چراغ قوه به دست نیروهای گریلا افتاده است. در همین چارچوب در عرصه خاکورک در روز ١ ژوئن ۵ اشغالگر از پای درآمده‌اند.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا روز ٢ ژوئن ٣ اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر دیگر زخمی شدند.

در کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش در عرصه زاپ روز ٢ ژوئن در دو عملیات جداگانه ۴ اشغالگر کشته و یک اشغالگر زخمی شده است.

ه.پ.گ در خصوص حملات هوایی و شیمیایی ارتش متجاوز ترک اعلام کرده است روز ٢ ژوئن ارتش ترک ٧ بار با سلاح شیمیایی به سنگرهای مقاومت تپه شهید زمانی منطقه تپه حکاری و منطقه مقاومت ورخله حمله کرده است.

همچنین روز ١ ژوئن منطقه شهید شاهین ۴ بار، روز ٢ ژوئن مناطق شهید شاهین، کوروژارو، شکفتا بریندارا و کارکر ٩ بار، تپه جودی ۴ بار، تپه بهار ١ بار و روز ٣ ژوئن نیز تپه جودی ٧ بار از سوی هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی بمباران شده‌اند.