نیروهای مدافع خلق: ۱۷ نظامی ترک از پای درآمدند

افزایش چشمگیر عملیات‌های ه.پ.گ و یژا ستار؛ دست کم ۱۷ اشغالگر در عملیات‌های اخیر کشته شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات اشغالگرانه ترکیه را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است؛

"در چهارچوب کارزار پیروزی عگیدهای بوتان؛

نیروهای اشغالگر ارتش ترک در مناطق کاتوژیرکا از توابع بوتان در کوهستان‌های درە بقه، دره برانا و دره قاچه برای نیروهای ما کمین کرده بودند. قابل ذکر است که  نیروهای ما این واحدهای نظامی اشغالگران را تحت نظر قرار دادند و آن‌ها را ساعت ۲۰:۲۰ روز ۳ ژوئیه / ۱۲ تیرماه در میدان جاسوسان و از دو ناحیه هدف قرار دادند. در این عملیات نیروهای یژا ستار سه تن از اشغالگران از پای درآمده و به سزای اعمالشان رسیدند.

همچنین حوالی ساعت ۲۲:۰۰ روز ۴ ژوئیه سال جاری در کوه‌های گاریسا از توابع منطقه دیه‌ی سیرت، یک خودروی زرهی از نوع کرپی ارتش اشغالگر ترک که به سمت پادگان تیریانا در حرکت بود، هدف حمله نیروهای ما قرار گرفت و در نتیجه خودروی زرهی به طور کامل منهدم و همه ۱۰ اشغالگر سرنشین آن به سزای اعمالشان رسیدند.

در چهارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در منطقه متینا؛

ساعت ۷ روز ۷ ژوئیه/ ۱۶ تیرماه نیروهای ما در کوه زندوره عملیاتی انتقامی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. در این عملیات ۳ اشغالگر کشته شده و ۲ اشغالگر دیگر نیز زخمی شدند. حین این عملیات، یک سنگر و دو عدد از دوربینهای مداربسته دشمن منهدم شدند.

در چهارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین

ساعت ۲۳:۱۰ ششم ژوئیه ، یک هلی‌کوپتر تهاجمی ارتش اشغالگر ترک که قصد بمباران منطقه را داشت، در منطقه تپه سلیمان توسط نیروهای ما هدف قرار گرفت. هلی کوپتر مورد اصابت قرار گرفته و در نتیجه مجبور به ترک منطقه شد.

ساعت ۵ روز ۷ ژوئیه علیه نیروهای اشغالگر ترک که در حال حرکت و جابجایی از تپه شهید انتقام به سمت تپه شهید دژوار بوند عملیاتی از سوی نیروهای ما به انجام رسید. در نتیجه این عملیات فدایی یک تن از نیروهای مهاجم به سزای اعمالش رسید.

دولت اشغالگر ترک با به کارگیری هلی‌کوپتر و جنگنده‌های خود، مناطق آواشین و متینا را بمباران کرد. چندین بار تونل‌های جنگی در تپه سور و ورخله آواشین را هدف بمب‌های شیمیایی قرار داده است.

اطلاعات بیشتر در مورد تحرکات و بمباران‌های دشمن؛ 

در تاریخ ۶ تیرماه، مابین ساعت ۱۷:۰۰ تا ۰۱:۰۰، هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز منطقه دراره در عرصه متینا به پرواز درآمدند و روستاهای هیروره، کلا قومریه، دشیشه و کوردینه  توسط هلی کوپترهای جنگی تهاجمی دشمن بمباران شدند.

همچنین در تاریخ ۶ تیرماه ، بین ساعت ۰۰:۰۰ تا ۰۰:۳۰، هواپیماهای جنگنده‌ ارتش ترک تونل‌های جنگی منطقه آواشین در نواحی اطراف تپه ستونا و ساعت ۲۲:۰۰ تونل‌های جنگ در تپه ورخله را  بمباران کردند.

ساعت ۷:۰۰ روز ۷ ژوئیه، روستای مایا از توابع متینا توسط هواپیماهای جنگی دشمن بمباران شد.

بمبارانهای اشغالگران ترک هیچ خسارتی به نیروهای ما وارد نکرده است."